Gå til innhold

Ukas trening uke 44


Lillemus

Anbefalte innlegg

Denne uka har jeg rocket med rockeringen 30 min hver dag. :) I går gikk jeg til en butikk for å handle og det ble 4,5 km. I dag gikk vi Helvetesrunden (det er voldsomt bratt!) og det ble 5,4 km før frokost, da smakte det godt med mat etterpå! :D 

Dere andre da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har gått tur nesten hver dag 😊 Har ikke kommet ordentlig igang med trening igjen ennå. Men planen er å begynne igjen denne uken 🏃‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orion skrev (Akkurat nå):

Jeg har gått tur nesten hver dag 😊 Har ikke kommet ordentlig igang med trening igjen ennå. Men planen er å begynne igjen denne uken 🏃‍♀️

Tur er bra! Man får frisk luft (med mindre man går midt i byen da) og får i gang blodomløpet og får beveget på muskler og ledd - helt supert! :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (5 minutter siden):

Tur er bra! Man får frisk luft (med mindre man går midt i byen da) og får i gang blodomløpet og får beveget på muskler og ledd - helt supert! :D 

Ja, jeg er veldig glad i gå tur. Spesielt i skogen eller fjellet 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bøtteknotten

Mandag: 12 km gåtur 

Tirsdag: 10 km jogging, 5 km gåtur

Onsdag: 7 km gåtur

Torsdag: 10 km jogging

Lørdag: 21,1 km jogging - ny pers på halvmaraton 🥳 (02:04)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag: 20 min spinning og 12 min sirkel styrketrening med egen kroppsvekt (har måttet sløyfet knebøy pga foten min dessverre, så kun noen mageøvelser)

Tirsdag: 10 km sykkel og styrketrening 

Onsdag: 5 km sykkel 

Torsdag: 10 km sykkel og styrketrening 

Fredag: 10 km sykkel og styrketrening 

Søndag: 10 km sykkel og styrketrening 

 

Får puls opp i 180 på sykkelturene pga bakker.

Ellers er foten helt grusom så jeg kan ikke gå nesten. Savner å gå tur i tillegg til trening.

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bøtteknotten skrev (14 minutter siden):

Mandag: 12 km gåtur 

Tirsdag: 10 km jogging, 5 km gåtur

Onsdag: 7 km gåtur

Torsdag: 10 km jogging

Lørdag: 21,1 km jogging - ny pers på halvmaraton 🥳 (02:04)

Ble det løp allikevel? Eller har du jobbet en halvmaraton for deg selv?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bøtteknotten
Lillemus skrev (11 minutter siden):

Ble det løp allikevel? Eller har du jobbet en halvmaraton for deg selv?!

Ikke offisielt løp nei, men det ballet litt på seg. Løp på egen hånd, og hadde tenkt 10-15 km (og satte farten etter det). Men så var været så fint og jeg ville egentlig ikke stoppe - så da gjorde jeg ikke det.
Dermed ble snittfarten en del høyere enn jeg nok hadde gått ut med fra start om jeg visste distansen på forhånd, og så holdt det jammen helt inn😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bøtteknotten skrev (14 minutter siden):

Ikke offisielt løp nei, men det ballet litt på seg. Løp på egen hånd, og hadde tenkt 10-15 km (og satte farten etter det). Men så var været så fint og jeg ville egentlig ikke stoppe - så da gjorde jeg ikke det.
Dermed ble snittfarten en del høyere enn jeg nok hadde gått ut med fra start om jeg visste distansen på forhånd, og så holdt det jammen helt inn😅

Så deilig! Du er jo i skikkelig god løpeform!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uka fikk jeg ikke til helt å matche trening med tilgjengelig tid. Hadde egentlig tid mandag, men da måtte jeg hvile etter helgas treningsøkter 😁 Tirsdag husker jeg ikke hva jeg gjorde...

Onsdag: trente styrke på treningssenteret sammen med dattera i 1 time. Kjempegøy! Prøvde meg på markløft igjen når hun var der, og det skal jeg fortsette med. 

Torsdag var jeg opptatt hele dagen og fredag dro vi på hyttetur etter jobb.

Lørdag gikk vi 10 km i raskt tempo sammen med et vennepar. Deilig!

Søndag har jeg trent styrke hjemme i 50 min: rocking, triceps, biceps, knebøy, hofteløft, legghev.

Jaja, sånn ble det 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bøtteknotten
påskelilje skrev (2 minutter siden):

Denne uka fikk jeg ikke til helt å matche trening med tilgjengelig tid. Hadde egentlig tid mandag, men da måtte jeg hvile etter helgas treningsøkter 😁 Tirsdag husker jeg ikke hva jeg gjorde...

Onsdag: trente styrke på treningssenteret sammen med dattera i 1 time. Kjempegøy! Prøvde meg på markløft igjen når hun var der, og det skal jeg fortsette med. 

Torsdag var jeg opptatt hele dagen og fredag dro vi på hyttetur etter jobb.

Lørdag gikk vi 10 km i raskt tempo sammen med et vennepar. Deilig!

Søndag har jeg trent styrke hjemme i 50 min: rocking, triceps, biceps, knebøy, hofteløft, legghev.

Jaja, sånn ble det 😁

I min bok er ikke det en «fikk ikke helt tid»-uke 😂 synes det var mye jeg? 👏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bøtteknotten skrev (1 minutt siden):

I min bok er ikke det en «fikk ikke helt tid»-uke 😂 synes det var mye jeg? 👏

Men jeg skulle jo ha løpt minst én gang, når jeg nå endelig var kommet igang igjen med det. Er forresten stolt over at jeg fikk til den økta i kveld hjemme. Hørte på to episoder podcast,  da gikk tida fort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (49 minutter siden):

Ble det løp allikevel? Eller har du jobbet en halvmaraton for deg selv?!

Hvorfor er du så fiksert på vekt, kropp trening osv? Kan du ikke heller bare jobbe med å bli fornøyd med det selv sånn du er, du er jo fin som du er ☺️

Anonymkode: 35ee2...585

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har greid 3 små økter hjemme med øvelser jeg har fått av fysioterapeuten, ikke mye da. 

Imorgen har jeg time med PT på nytt treningssenter.  Gru/gleder meg.  Er også spent på hvordan kroppen vil reagere, får jo smerter av de øvelsene jeg tar nå. Begynner å bli litt desperat og er litt redd for at jeg ikke skal bli bra. Synes det går sakte framover. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvorfor er du så fiksert på vekt, kropp trening osv? Kan du ikke heller bare jobbe med å bli fornøyd med det selv sånn du er, du er jo fin som du er ☺️

Anonymkode: 35ee2...585

Er jeg så ekstremt opptatt av vekt, kropp og trening fordi jeg er imponert over at noen jogger en halvmaraton? Jeg er fornøyd med kroppen min jeg og jeg har noen issues med ryggen bl.a. som gjør at jeg absolutt bør trene for å holde den sterk og smertefri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

emilie321 skrev (7 minutter siden):

Har greid 3 små økter hjemme med øvelser jeg har fått av fysioterapeuten, ikke mye da. 

Imorgen har jeg time med PT på nytt treningssenter.  Gru/gleder meg.  Er også spent på hvordan kroppen vil reagere, får jo smerter av de øvelsene jeg tar nå. Begynner å bli litt desperat og er litt redd for at jeg ikke skal bli bra. Synes det går sakte framover. 

Huff ja. Kjenner igjen det med å være både desperat og fortvilet over å ikke bli bra. Det er slitsomt med smerter, og det er slitsomt å være så begrenset i hverdagen. 

Jeg håper det går bra i morgen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (2 minutter siden):

Huff ja. Kjenner igjen det med å være både desperat og fortvilet over å ikke bli bra. Det er slitsomt med smerter, og det er slitsomt å være så begrenset i hverdagen. 

Jeg håper det går bra i morgen. :)

Ja, en blir fortvilet og det er slitsomt. 

Takk😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag: 75 min yoga

Torsdag: 1 t slyngetrening med instruktør

Fredag: 1 t styrketrening

Søndag: 1 t styrketrening 

Har egentlig som mål å få gjennomført 2 styrkeøkter i uka, så alt utover det er bonus😊

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (1 time siden):

Er jeg så ekstremt opptatt av vekt, kropp og trening fordi jeg er imponert over at noen jogger en halvmaraton? Jeg er fornøyd med kroppen min jeg og jeg har noen issues med ryggen bl.a. som gjør at jeg absolutt bør trene for å holde den sterk og smertefri.

Ok. Villr bare være grei jeg. Synes du virker så fiksert på mat og trening her inne. 

Anonymkode: 35ee2...585

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ok. Villr bare være grei jeg. Synes du virker så fiksert på mat og trening her inne. 

Anonymkode: 35ee2...585

Jeg synes det er interessant, spesielt kosthold og ernæring. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...