Gå til innhold

Ukas trening uke 44


Lillemus

Anbefalte innlegg

Må bare fortelle at jeg har startet denne uka bra - med sykling til jobb! Har ikke gjort det på et par måneder, men i dag var jeg sta som et esel. Det regnet, og jeg kledde meg godt med regntøy og refleks - da jeg åpnet døra, hadde regnet stoppet, og det kom ikke en dråpe 😄 Var litt bekymret for om det var sleipt pga blader og rask på sykkelveien, men det gikk fint! Får se om jeg får gjort det noen ganger før det blir frost 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

påskelilje skrev (5 minutter siden):

Må bare fortelle at jeg har startet denne uka bra - med sykling til jobb! Har ikke gjort det på et par måneder, men i dag var jeg sta som et esel. Det regnet, og jeg kledde meg godt med regntøy og refleks - da jeg åpnet døra, hadde regnet stoppet, og det kom ikke en dråpe 😄 Var litt bekymret for om det var sleipt pga blader og rask på sykkelveien, men det gikk fint! Får se om jeg får gjort det noen ganger før det blir frost 🙂

Så kjekt 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje skrev (9 minutter siden):

Må bare fortelle at jeg har startet denne uka bra - med sykling til jobb! Har ikke gjort det på et par måneder, men i dag var jeg sta som et esel. Det regnet, og jeg kledde meg godt med regntøy og refleks - da jeg åpnet døra, hadde regnet stoppet, og det kom ikke en dråpe 😄 Var litt bekymret for om det var sleipt pga blader og rask på sykkelveien, men det gikk fint! Får se om jeg får gjort det noen ganger før det blir frost 🙂

Hva med å kjøpe piggdekk? Det har jeg for første gang i år. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (1 time siden):

Hva med å kjøpe piggdekk? Det har jeg for første gang i år. :)

Jeg tør ikke. Har falt en gang på glatta på sykkel (uten piggdekk da), og har ei god venninne som falt i fjor (uten piggdekk, men hun var forsiktig og syklet ut på formiddagen, men overså et lite glatt parti i skyggen). Selv om en reduserer risikoen for å skli, hadde jeg vært så anspent og redd at det ikke hadde gitt noen sykkelglede for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje skrev (5 minutter siden):

Jeg tør ikke. Har falt en gang på glatta på sykkel (uten piggdekk da), og har ei god venninne som falt i fjor (uten piggdekk, men hun var forsiktig og syklet ut på formiddagen, men overså et lite glatt parti i skyggen). Selv om en reduserer risikoen for å skli, hadde jeg vært så anspent og redd at det ikke hadde gitt noen sykkelglede for meg.

Okei. Skjønner det. Jeg blir sikkert også litt redd, for jeg har jo en del skader. Men jeg synes det er så kjedelig å trene inne på senter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (1 minutt siden):

Okei. Skjønner det. Jeg blir sikkert også litt redd, for jeg har jo en del skader. Men jeg synes det er så kjedelig å trene inne på senter. 

Jeg synes det er SÅ gøy med treningssenter! Kunne vært der i flere timer flere ganger i uka dersom jeg hadde hatt tid! Men jeg er jo veldig glad i være ute også da, særlig tur i skogen, men også løping og sykling ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

påskelilje skrev (2 minutter siden):

Jeg synes det er SÅ gøy med treningssenter! Kunne vært der i flere timer flere ganger i uka dersom jeg hadde hatt tid! Men jeg er jo veldig glad i være ute også da, særlig tur i skogen, men også løping og sykling ute.

Jeg var der flere ganger i uken gjennom 10 år med kun få opphold. Gikk lei. 😛

Løpte ute året rundt da jeg kunne løpe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje skrev (1 time siden):

Jeg synes det er SÅ gøy med treningssenter! Kunne vært der i flere timer flere ganger i uka dersom jeg hadde hatt tid! Men jeg er jo veldig glad i være ute også da, særlig tur i skogen, men også løping og sykling ute.

Jeg er også veldig glad i treningssenteret mitt, spesielt på høst-og vinterstid når været er guffent. Hadde aldri trodd at styrketrening kunne bli en favoritt, men takket være en flink fysioterapeut som lærte meg grunnleggende teknikk og gjorde meg trygg, er der noe jeg (iallfall nesten) koser meg med!😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje skrev (6 timer siden):

Jeg synes det er SÅ gøy med treningssenter! Kunne vært der i flere timer flere ganger i uka dersom jeg hadde hatt tid! Men jeg er jo veldig glad i være ute også da, særlig tur i skogen, men også løping og sykling ute.

Var på det nye treningssenteret i dag og det var så fint der + flere hyggelige folk. Det ble bare en lett økt på ca 40 min, men ble litt svett allikevel.  Er i elendig form, men da kan det bare gå oppover:-) Bare ikke senebetennelsen blir verre, men trenger jo å øke blodgjennomstrømningen for å bli bedre også da.   Får bare håpe det beste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

emilie321 skrev (19 minutter siden):

Var på det nye treningssenteret i dag og det var så fint der + flere hyggelige folk. Det ble bare en lett økt på ca 40 min, men ble litt svett allikevel.  Er i elendig form, men da kan det bare gå oppover:-) Bare ikke senebetennelsen blir verre, men trenger jo å øke blodgjennomstrømningen for å bli bedre også da.   Får bare håpe det beste.

Så bra! Veldig fint når en etter en stund føler at "dette er MITT sted, jeg hører hjemme her" , så gøy at du fikk godt førsteinntrykk 😊 Ta det forsiktig og lytt til kroppen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje skrev (6 minutter siden):

Så bra! Veldig fint når en etter en stund føler at "dette er MITT sted, jeg hører hjemme her" , så gøy at du fikk godt førsteinntrykk 😊 Ta det forsiktig og lytt til kroppen!

Ja, tror dette blir mitt sted. Har aldri vært på et så fint treningssenter jeg, de har også svømmebasseng. Apparatene var også veldig bra. Ja, jeg skal lytte til kroppen så godt jeg kan. Fysioterapeuten sa det ikke gjorde noe om det ble litt vondt av å trene (der og da) bare smertene dempet seg etterpå. Kunne trene opp til 2 på smerteskalaen, men ikke hvis det ble vondere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, jeg kvier meg for å melde her, men det ble bare 2x styrketrening sist uke. Null kondistrening. Orker ikke ramse opp unnskyldninger heller, men jeg har ikke gitt opp.

Det som er oppmuntrende er at det har tatt kort tid å komme opp på før-korona nivå i styrke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bøtteknotten
Grendel skrev (39 minutter siden):

Huff, jeg kvier meg for å melde her, men det ble bare 2x styrketrening sist uke. Null kondistrening. Orker ikke ramse opp unnskyldninger heller, men jeg har ikke gitt opp.

Det som er oppmuntrende er at det har tatt kort tid å komme opp på før-korona nivå i styrke.

Litt er mye bedre enn ingenting? 🤷‍♀️

Er litt glad jeg, at flere skriver her uansett hva de har fått til den uka. Da blir terskelen lavere, alle har jo bedre og dårligere perioder av tusen ulike grunner på både kort og lang sikt. 
 

Lenge siden du hadde korona?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bøtteknotten skrev (1 time siden):

Litt er mye bedre enn ingenting? 🤷‍♀️

Er litt glad jeg, at flere skriver her uansett hva de har fått til den uka. Da blir terskelen lavere, alle har jo bedre og dårligere perioder av tusen ulike grunner på både kort og lang sikt. 
 

Lenge siden du hadde korona?

Jeg har ikke hatt korona, men kom helt ut av rutinen med styrketrening på grunn av restriksjonene. Først nå i høst kom jeg i gang igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...