Gå til innhold

Hvorfor stiller ikke foreldre som kausjonist for 2 millioner?

Anbefalte innlegg

aa-k-j skrev (14 minutter siden):

Nei har ikke hørt om det. Tror det er lån til omsorgsbolig de trenger diagnose. Sjekk både kommunen og Husbanken ang lån. Men husk man får kun lån som er maks 5 ganger inntekten uavhengig av om man har kausjonist eller egenkapital. For å få lån på 2 mill må man ha minimum 400 000 i inntekt før skatt. Her er det Norges lover som bestemmer. 

Jeg har ikke 400.000 i egenkapital det er jo det som er problemet……

Anonymkode: 46513...f99

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tror du virkelig jeg har det??

Derfor må du vente med å tenke på huslån til du er ferdig å studere og har fast jobb med en inntekt på minst 400K. Som alle andre må. Det ville vært urettferdig om du fikk huslån når de fleste andre studenter må leie til de har fast jobb.

Anonymkode: 804cf...721

Derfor må du vente med å tenke på huslån til du er ferdig å studere og har fast jobb med en inntekt på minst 400K. Som alle andre må. Det ville vært urettferdig om du fikk huslån når de fleste andre studenter må leie til de har fast jobb.

Nei. De kunne gjort et unntak hvis lan hadde gode grunner for det som jeg har. 

Annonse

Glitter skrev (Akkurat nå):

Nei, men sånn er livet for oss alle. 

nei, hvorfor gidder jeg. Dette er ikke seriøst. 

Hva er ikke seriøst? Jeg har ikke fått noe støtte i dette, ikke en som har sagt at de forstår meg. Jeg er helt alene i verden. Tenk på det… 

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jeg har ikke 400.000 i egenkapital det er jo det som er problemet……

Rettelse. For å få kjøpe bolig til 2 mill må du ha minst 15 % egenkapital av kjøpesummen. 15 % av 2 mill er 300 000. Da blir lånet 1,7 mill og du må da ha 340 000 i inntekt i året. Det hjelper ikke med kausjonist hvis du ikke har 340 000 i inntekt i året. Kausjonist er for egenkapital og ikke hele lånet. Så selv om foreldrene dine hadde stilt som kausjonister får du ikke lån om du ikke har høy nok inntekt. 

Endret av aa-k-j
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hva er ikke seriøst? Jeg har ikke fått noe støtte i dette, ikke en som har sagt at de forstår meg. Jeg er helt alene i verden. Tenk på det… 

Du er ikke helt alene i verden. Du er i samme båt som 90% av andre norske studenter.

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du er ikke helt alene i verden. Du er i samme båt som 90% av andre norske studenter.

Jeg vil være i min egen båt. Vet du hvor hardt det er og være meg? Ikke nok med at jeg får kritikk her livet mitt er fult av det. Ingen forstår hvordan jeg har det og hvor mye jeg ønsker meg en leilighet. 

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg vil være i min egen båt. Vet du hvor hardt det er og være meg? Ikke nok med at jeg får kritikk her livet mitt er fult av det. Ingen forstår hvordan jeg har det og hvor mye jeg ønsker meg en leilighet. 

Ja, det er virkelig synd på deg som ikke får alt i hendene med minst mulig effort fra din side.

Ja, det er virkelig synd på deg som ikke får alt i hendene med minst mulig effort fra din side.

Effort? Hva betyr der?

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Du bruker engelske ord inn i en norsk setning? Så unødvendig av deg. 

Anonymkode: ca5a0...b3b

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du bruker engelske ord inn i en norsk setning? Så unødvendig av deg. 

Er vel bare å google?

https://www.babla.no/engelsk-norsk/effort

Anonymkode: dd3e5...f02

Kayia skrev (21 timer siden):

Hvorfor er det andre regler for deg enn for andre? Du sa i ditt forrige svar til meg at 300.000 kroner er så mye penger for deg, men anerkjenner ikke at over det seksdobbelte 700.000 (700.000 x3, for dere er tre søsken ikke sant?) er mye for dine foreldre? 

Det er jeg helt sikker på at de kan se og høre 😇

? Hva mener du med at de kan se og høre?

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

? Hva mener du med at de kan se og høre?

Du må lese sitatet som står foran kommentaren. Du skrev:

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Jeg håper de i det minste kan SE min frustrasjon.

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja men hvordan kan de se og høre da?

Har ikke du skrevet at du og foreldrene dine har diskutert denne saken mye? Du har formidlet frustrasjonen din tydelig her, og da regner vi med at den har kommet fram i diskusjonene også. 

laban skrev (6 minutter siden):

Har ikke du skrevet at du og foreldrene dine har diskutert denne saken mye? Du har formidlet frustrasjonen din tydelig her, og da regner vi med at den har kommet fram i diskusjonene også. 

Ja jeg er super irritert over situasjonen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...