Gå til innhold

Ukas trening, uke 45


emilie321
 Del

Anbefalte innlegg

emilie321

Denne uka er jeg litt mer fornøyd. Var på treningssenter med PT på mandag. Syklet litt og nesten 30min med apparater. Helt lett. I dag var jeg der for første gang alene. Syklet 15min + 55min med apparater. Tok det lett og med få repetisjoner (8), men tok det litt tyngre med overkroppen. Slet litt med å huske alle innstillingene, men det gikk seg til. Til og være første uka på treningssenteret, så er jeg fornøyd. 

Hvordan har det gått med dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vhanja

Jeg er også veldig fornøyd med denne uka. 

Mandag: Karatetrening
Tirsdag: Hjertelaget (4x4 sykkelintervall, utfall, knebøy, sit-ups, armhevinger + andre kroppsstyrkeøevelser + tøying)
Torsdag: Hjertelaget
Lørdag: 3,2 km tur
Søndag: 2 km tur

Turene i helga var ikke så lange, men var gode oppoverbakker i dem begge så fikk pulsen godt opp begge dager. Lørdagsturen var siste kilometeren hjem nesten bare oppover. Turen i dag startet med flere dryge bakker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Denne uka har jeg hatt hyttekontor og all " treninga" har bestått av kveldsturer i mørket. Ikke har de vært lange heller. En runde på 3-4 km hver kveld. I dag ble det ca 7 km. 

Uka som kommer er det tilbake til treningssenteret. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje

Så gøy at du er kommet skikkelig i gang på treningssenteret!

Jeg er også fornøyd med uka! Fikk syklet to ganger (ca 2 mnd siden sist), og det var SÅ deilig!

Mandag: syklet til og fra jobb på elsykkel, 7 km hver vei. Det pøsregnet da jeg stod opp, så jeg kledte meg skikkelig godt, men da jeg åpnet døra, var det oppholds 😁 Fornøyd med innsatsen! Om kvelden gikk mannen og jeg tur, raskt i ca 4,5 km.

Onsdag: 1 time styrke og 50 min yoga på treningssenter. 

Torsdag: syklet til og fra jobb

Lørdag: tur i skogen med venner. Ca 5 km, rolig tempo

Søndag: Rask tur i lysløypa med mannen, 3,5 km. Og så 1 time styrketrening på treningssenteret nå i kveld.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bøtteknotten

Tirsdag: 10 km jogging

Torsdag; 10 km «jogging» (dvs en salig blanding av jogging og gåing, var egentlig ganske tom før start og måtte hentes etterpå 🙈 vet ikke helt hva som skjedde der, men måtte bare fullføre)

Søndag: 14 km jogging

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter

Jeg også er fornøyd med denne uken. 

Mandag, tirsdag, onsdag, fredag og søndag: Syklet 10,6 km pluss 13 min styrkeprogram for magen (har kuttet ut knebøy pga vond fot). 

Lørdag: syklet 11,7 km pluss 13 min mageprogram. 

Det har vært varierende vindforhold, alt fra den vanlige vinden som er her alle dager bortsett fra to i året, til sterk kuling. Så de 5 turene på 10,6 km har jeg brukt alt fra 31 til 36 minutter på. Det er noen lange bakker første halvdel av løypa hvor jeg får puls alt fra 176-182 litt alt ettersom. :)

Men jeg har lite hverdagsaktivitet for tiden da. Ikke har jeg husarbeid å gjøre så mye av og ikke får jeg feks gått til og fra butikken. Er ganske stillesittende de resterende 23 timer i døgnet. 😛

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

emilie321
påskelilje skrev (12 minutter siden):

Så gøy at du er kommet skikkelig i gang på treningssenteret!

Jeg er også fornøyd med uka! Fikk syklet to ganger (ca 2 mnd siden sist), og det var SÅ deilig!

Mandag: syklet til og fra jobb på elsykkel, 7 km hver vei. Det pøsregnet da jeg stod opp, så jeg kledte meg skikkelig godt, men da jeg åpnet døra, var det oppholds 😁 Fornøyd med innsatsen! Om kvelden gikk mannen og jeg tur, raskt i ca 4,5 km.

Onsdag: 1 time styrke og 50 min yoga på treningssenter. 

Torsdag: syklet til og fra jobb

Lørdag: tur i skogen med venner. Ca 5 km, rolig tempo

Søndag: Rask tur i lysløypa med mannen, 3,5 km. Og så 1 time styrketrening på treningssenteret nå i kveld.

 

Så  flink du har vært👏 Det er gøy når det går bra.

Ja, er i gang, men er fortvilet over den hofta (og benet) Den hemmer meg skikkelig og gjør fortsatt veldig vondt, selv om den er litt bedre (har ikke måttet ta sterke smertestillende de to siste ukene)  Fysioterapeuten sa det kunne ta flere måneder før den ble bra, så da må jeg smøre meg med tålmodighet.   Må også høre på han å ta det forsiktig, så det ikke blir verre.  Trening/bevegelse i vann er noe av det beste jeg kan gjøre, så har et håp om å greie og gå i svømmehallen på tirsdag. Det er svømmehall der jeg går å trener, så har egentlig ingen unnskyldning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
Bøtteknotten skrev (2 timer siden):

Tirsdag: 10 km jogging

Torsdag; 10 km «jogging» (dvs en salig blanding av jogging og gåing, var egentlig ganske tom før start og måtte hentes etterpå 🙈 vet ikke helt hva som skjedde der, men måtte bare fullføre)

Søndag: 14 km jogging

Lytt til kroppen din, sånn at du ikke tar deg helt ut ❤

Hvordan gikk løpingen på søndag? Kanskje du hadde spist for lite på torsdag før løpingen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
emilie321 skrev (2 timer siden):

Så  flink du har vært👏 Det er gøy når det går bra.

Ja, er i gang, men er fortvilet over den hofta (og benet) Den hemmer meg skikkelig og gjør fortsatt veldig vondt, selv om den er litt bedre (har ikke måttet ta sterke smertestillende de to siste ukene)  Fysioterapeuten sa det kunne ta flere måneder før den ble bra, så da må jeg smøre meg med tålmodighet.   Må også høre på han å ta det forsiktig, så det ikke blir verre.  Trening/bevegelse i vann er noe av det beste jeg kan gjøre, så har et håp om å greie og gå i svømmehallen på tirsdag. Det er svømmehall der jeg går å trener, så har egentlig ingen unnskyldning.

Hvordan var det, har du hatt operasjon i hofta? Viktig å ta det med ro når du har smerter ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
Glitter skrev (2 timer siden):

Jeg også er fornøyd med denne uken. 

Mandag, tirsdag, onsdag, fredag og søndag: Syklet 10,6 km pluss 13 min styrkeprogram for magen (har kuttet ut knebøy pga vond fot). 

Lørdag: syklet 11,7 km pluss 13 min mageprogram. 

Det har vært varierende vindforhold, alt fra den vanlige vinden som er her alle dager bortsett fra to i året, til sterk kuling. Så de 5 turene på 10,6 km har jeg brukt alt fra 31 til 36 minutter på. Det er noen lange bakker første halvdel av løypa hvor jeg får puls alt fra 176-182 litt alt ettersom. :)

Men jeg har lite hverdagsaktivitet for tiden da. Ikke har jeg husarbeid å gjøre så mye av og ikke får jeg feks gått til og fra butikken. Er ganske stillesittende de resterende 23 timer i døgnet. 😛

Så bra!!! Du er god 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

emilie321
påskelilje skrev (1 time siden):

Hvordan var det, har du hatt operasjon i hofta? Viktig å ta det med ro når du har smerter ❤

Har en gammel hofteprotese på den siden og den begynner å bli slitt, noe den sier ifra om. Men har fått en skikkelig senebetennelse i hofta, noe som er ordentlig vondt.  Ro er viktig, men også det å være i nok  bevegelse. Fysioterapeuten sa dette kunne komme av at protesen er slitt, men vet ikke. Kan trene/bevege meg opp til 2 på smerteskalaen. Så noe smerter kan jeg ha. Viktig å få blodgjennomstrømning også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Grendel

Litt bedre uke denne gangen. Jeg fikk trent to ganger på treningssenter og tatt to joggeturer.

Riktignok korte: En rolig 5 km og en 4x4 intervall.

Ambisjonene er ikke mye høyere heller, men jeg vil helst ha en lengre joggetur på 10km hver uke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

chickpea

Kan ikke måle meg med treningsmengdene til flere av dere andre, men greide nå mitt «minimumskrav» om 2 (styrke-)økter på treningssenteret.

Onsdag: 30 min på ellipsemaskin

Torsdag: slyngetrening(styrke for hele kroppen) med instruktør, 45 min 

Lørdag: 1 time styrketrening (inkl. 15 min oppvarming på tredemølle)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter
chickpea skrev (12 minutter siden):

Kan ikke måle meg med treningsmengdene til flere av dere andre, men greide nå mitt «minimumskrav» om 2 (styrke-)økter på treningssenteret.

Onsdag: 30 min på ellipsemaskin

Torsdag: slyngetrening(styrke for hele kroppen) med instruktør, 45 min 

Lørdag: 1 time styrketrening (inkl. 15 min oppvarming på tredemølle)

Målet med denne tråden er vel uansett ikke at man skal måle seg med hverandre, men kanskje finne motivasjon i løpet av uken i at man skal rapportere ukens resultater? Og kanskje å la seg inspirere? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

chickpea
Glitter skrev (4 minutter siden):

Målet med denne tråden er vel uansett ikke at man skal måle seg med hverandre, men kanskje finne motivasjon i løpet av uken i at man skal rapportere ukens resultater? Og kanskje å la seg inspirere? :)

Jo, sant det. Vi har jo alle ulike utgangspunkt og forutsetninger. Føler ikke dette er noen konkurranse heller, har bare litt lett for å bli misfornøyd med meg selv når andre får til så mye mer🙈 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bøtteknotten
chickpea skrev (1 time siden):

Jo, sant det. Vi har jo alle ulike utgangspunkt og forutsetninger. Føler ikke dette er noen konkurranse heller, har bare litt lett for å bli misfornøyd med meg selv når andre får til så mye mer🙈 

Slik er det vel for alle i en eller annen grad. Jeg løper mye, men er superimponert over alle som klarer å ha en vane om å faktisk komme seg inn på et treningssenter. Det er en av verdens skumleste plasser synes jeg 🤣 styrketrening har jeg klart å gjøre jevnlig i en periode på Max 3 mnd 🙈 det er halvannet år siden.. men blir litt motivert av alle her som klarer det - så hvem vet, kanskje en dag 😅

påskelilje skrev (14 timer siden):

Lytt til kroppen din, sånn at du ikke tar deg helt ut ❤

Hvordan gikk løpingen på søndag? Kanskje du hadde spist for lite på torsdag før løpingen?

Søndag var en helt uproblematisk fin tur. Ja..det er vel gjerne den konklusjonen jeg kom til etter hvert 🙈 men, men, det gikk jo greit. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vhanja
chickpea skrev (1 time siden):

Jo, sant det. Vi har jo alle ulike utgangspunkt og forutsetninger. Føler ikke dette er noen konkurranse heller, har bare litt lett for å bli misfornøyd med meg selv når andre får til så mye mer🙈 

Jeg kjenner veldig godt til den følelsen. Jeg har hele livet alltid vært den som så på andre som fikk til så mye mer av fysisk trening og belastning. Og jeg er fortsatt i veldig dårlig form sammenlignet med andre. 

Så jeg har måttet lære meg å ikke sammenligne meg med andre, men heller bare sammenligne meg med meg selv og min egen progresjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
Bøtteknotten skrev (18 timer siden):

Slik er det vel for alle i en eller annen grad. Jeg løper mye, men er superimponert over alle som klarer å ha en vane om å faktisk komme seg inn på et treningssenter. Det er en av verdens skumleste plasser synes jeg 🤣 styrketrening har jeg klart å gjøre jevnlig i en periode på Max 3 mnd 🙈 det er halvannet år siden.. men blir litt motivert av alle her som klarer det - så hvem vet, kanskje en dag 😅

Søndag var en helt uproblematisk fin tur. Ja..det er vel gjerne den konklusjonen jeg kom til etter hvert 🙈 men, men, det gikk jo greit. 

Jeg hadde en "rar" treningsøkt i går. Hadde ingen andre planer, mannen er bortreist, og dattera opptatt med skolearbeid, så jeg kunne bruke så mye tid jeg ville på treningssenteret. Fant ut at jeg skulle trene svømming + en yogatime etterpå. Jeg svømte i vinter, nesten hver mandag, men så fikk jeg korona, og etter det har jeg ikke svømt, bortsett fra bading i sommer. Så - jeg kom meg ut av varm god stue, kjørte til treningssenteret, og kom meg i bassenget. Så gikk tida SÅ seint....! Hadde tenkt å svømme i en time (det pleide jeg å gjøre før), men etter 25 minutter gadd jeg ikke mer. Svømte bryst og crawl, og det var TUNGT å crawle etter så langt tid, men jeg ble overrasket over mangel på stayerevne altså! Jaja, jeg var litt i badstua, og kledte meg så i treningstøy pga yogaen. MEN - det var da akkurat en time til den skulle begynne. Så da satt jeg der da, og sturte litt for meg selv en stund 😄 MEN så tok jeg meg i nakkeskinnet og fikk en middels styrketreningsøkt likevel - med brystpress, bicepsøvelse+ tricepsøvelser m/ manualer, roing og skulderøvelse med manualer. SÅ til slutt hadde jeg en veldig god yogatime! Den toppet alt det andre, som bare var stusslig og middels innsats 😄

Sånn er det vel, noen dager er en ikke helt med, kroppslig eller mentalt, men det må en jo bare innfinne seg med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
 Del

×
×
  • Opprett ny...