Gå til innhold

Ukas trening, uke 45


emilie321

Anbefalte innlegg

Nicklusheletida
påskelilje skrev (4 timer siden):

Jeg hadde en "rar" treningsøkt i går. Hadde ingen andre planer, mannen er bortreist, og dattera opptatt med skolearbeid, så jeg kunne bruke så mye tid jeg ville på treningssenteret. Fant ut at jeg skulle trene svømming + en yogatime etterpå. Jeg svømte i vinter, nesten hver mandag, men så fikk jeg korona, og etter det har jeg ikke svømt, bortsett fra bading i sommer. Så - jeg kom meg ut av varm god stue, kjørte til treningssenteret, og kom meg i bassenget. Så gikk tida SÅ seint....! Hadde tenkt å svømme i en time (det pleide jeg å gjøre før), men etter 25 minutter gadd jeg ikke mer. Svømte bryst og crawl, og det var TUNGT å crawle etter så langt tid, men jeg ble overrasket over mangel på stayerevne altså! Jaja, jeg var litt i badstua, og kledte meg så i treningstøy pga yogaen. MEN - det var da akkurat en time til den skulle begynne. Så da satt jeg der da, og sturte litt for meg selv en stund 😄 MEN så tok jeg meg i nakkeskinnet og fikk en middels styrketreningsøkt likevel - med brystpress, bicepsøvelse+ tricepsøvelser m/ manualer, roing og skulderøvelse med manualer. SÅ til slutt hadde jeg en veldig god yogatime! Den toppet alt det andre, som bare var stusslig og middels innsats 😄

Sånn er det vel, noen dager er en ikke helt med, kroppslig eller mentalt, men det må en jo bare innfinne seg med.

Bra  jobba ! :) Jeg var også på treningssenteret går fikk tatt en runde på tredemølla og trent styrke for hele kroppen etterpå. 

Men dette var kveldstrening, så det jeg er mest stolt av meg selv så langt i uka, er at jeg har stått opp og gått tur FØR jobb både i går og i dag 😆 Jeg er B-menneske, så dette var bra til å være meg :) Men det var deilig, så skal prøve å fortsette slik resten av uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

påskelilje skrev (5 timer siden):

Jeg hadde en "rar" treningsøkt i går. Hadde ingen andre planer, mannen er bortreist, og dattera opptatt med skolearbeid, så jeg kunne bruke så mye tid jeg ville på treningssenteret. Fant ut at jeg skulle trene svømming + en yogatime etterpå. Jeg svømte i vinter, nesten hver mandag, men så fikk jeg korona, og etter det har jeg ikke svømt, bortsett fra bading i sommer. Så - jeg kom meg ut av varm god stue, kjørte til treningssenteret, og kom meg i bassenget. Så gikk tida SÅ seint....! Hadde tenkt å svømme i en time (det pleide jeg å gjøre før), men etter 25 minutter gadd jeg ikke mer. Svømte bryst og crawl, og det var TUNGT å crawle etter så langt tid, men jeg ble overrasket over mangel på stayerevne altså! Jaja, jeg var litt i badstua, og kledte meg så i treningstøy pga yogaen. MEN - det var da akkurat en time til den skulle begynne. Så da satt jeg der da, og sturte litt for meg selv en stund 😄 MEN så tok jeg meg i nakkeskinnet og fikk en middels styrketreningsøkt likevel - med brystpress, bicepsøvelse+ tricepsøvelser m/ manualer, roing og skulderøvelse med manualer. SÅ til slutt hadde jeg en veldig god yogatime! Den toppet alt det andre, som bare var stusslig og middels innsats 😄

Sånn er det vel, noen dager er en ikke helt med, kroppslig eller mentalt, men det må en jo bare innfinne seg med.

Ja, det går jo fort litt opp og ned 😊 men du gav jammen ikke opp 😅 så deilig å svømme! Det gjorde jeg også mye før (altså vi snakker vel for 15 år siden eller noe.. 😂), men det hørtes litt fristende ut å starte med igjen.  Rart med det der at tiden av og til går så sakte, og andre ganger så fort. Noen joggeturer er sånn «oi, der dirra det en km til i klokka allerede - nei det har visst gått flere uten at jeg tenkte over det» mens andre er mer «NÅ må jeg ha kommet til 2 km! Nei…500 m igjen.. Nå da? Garantert! Nei..400 m igjen.. er klokka ødelagt?!» 🤣🤣🤣
 

Men et treningssenter med tilhørende basseng - det har jeg aldri vært borti? 🤔 det var jo genialt! 👏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida skrev (55 minutter siden):

Bra  jobba ! :) Jeg var også på treningssenteret går fikk tatt en runde på tredemølla og trent styrke for hele kroppen etterpå. 

Men dette var kveldstrening, så det jeg er mest stolt av meg selv så langt i uka, er at jeg har stått opp og gått tur FØR jobb både i går og i dag 😆 Jeg er B-menneske, så dette var bra til å være meg :) Men det var deilig, så skal prøve å fortsette slik resten av uka.

Det er godt gjort altså! 😅👏 En ting er å planlegge, men å faktisk komme seg opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bøtteknotten skrev (4 minutter siden):

Rart med det der at tiden av og til går så sakte, og andre ganger så fort. Noen joggeturer er sånn «oi, der dirra det en km til i klokka allerede - nei det har visst gått flere uten at jeg tenkte over det» mens andre er mer «NÅ må jeg ha kommet til 2 km! Nei…500 m igjen.. Nå da? Garantert! Nei..400 m igjen.. er klokka ødelagt?!» 🤣🤣🤣
 

Men et treningssenter med tilhørende basseng - det har jeg aldri vært borti? 🤔 det var jo genialt! 👏

Haha - akkurat sånn var det 😄 Jeg pustet og peste og klokka bare sneglet seg sakte fremover 😄

Ja, vi har jo faktisk to sånne treningssenter med basseng her i byen. Jeg går på det som ligger utenfor sentrum, veldig stort og flott, luftig og rent. Masse fellestimer, men yoga er det eneste av det jeg er med på da, liker best å trene alene 🙂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere inngangskrav til å være med i tråden?

Jeg har sittet eller ligget i en sofa de siste årene bortsett fra en periode på et år hvor jeg trente styrke med pt tre ganger i uken. Men det er ikke aktuelt med treningssenter nå.

Men jeg håper jeg kan begynne å gå turer. Bare helt korte turer i nabolaget. Jeg har en liten runde jeg kan gå på ca 20 minutter. Målet er å gå den runden flest mulig ganger i løpet av en uke. 

Jeg er svært utrent og svært overvektig så jeg må ta det fra start.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru2020 skrev (1 minutt siden):

Har dere inngangskrav til å være med i tråden?

Jeg har sittet eller ligget i en sofa de siste årene bortsett fra en periode på et år hvor jeg trente styrke med pt tre ganger i uken. Men det er ikke aktuelt med treningssenter nå.

Men jeg håper jeg kan begynne å gå turer. Bare helt korte turer i nabolaget. Jeg har en liten runde jeg kan gå på ca 20 minutter. Målet er å gå den runden flest mulig ganger i løpet av en uke. 

Jeg er svært utrent og svært overvektig så jeg må ta det fra start.

 

Ingen minstekrav overhodet! :D Her er det bare å slenge seg med samme hvor mye eller lite man har å melde og hemningsløst selvskryt er absolutt lov i denne tråden! :D Alle er hjertelig velkomne her - ingen aktivitet er for liten, ingen for stor! ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lillemus skrev (2 minutter siden):

Ingen minstekrav overhodet! :D Her er det bare å slenge seg med samme hvor mye eller lite man har å melde og hemningsløst selvskryt er absolutt lov i denne tråden! :D Alle er hjertelig velkomne her - ingen aktivitet er for liten, ingen for stor! ❤️ 

Så bra❤️ Jeg håper jeg klarer å følge dette opp. De siste ukene har det blitt to turer tilsammen sammen med min sønn. Vi har begge blitt enige om at det er en fin aktivitet å gjøre sammen så jeg håper det gir meg et spark bak. 

Så har jeg avtalt med miljøarbeideren fra kommunen at hun skal etterspørre om jeg har vært fysisk aktiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje skrev (22 timer siden):

Haha - akkurat sånn var det 😄 Jeg pustet og peste og klokka bare sneglet seg sakte fremover 😄

Ja, vi har jo faktisk to sånne treningssenter med basseng her i byen. Jeg går på det som ligger utenfor sentrum, veldig stort og flott, luftig og rent. Masse fellestimer, men yoga er det eneste av det jeg er med på da, liker best å trene alene 🙂 

Ja da tror jeg faktisk jeg lett hadde meldt meg inn. Den kombinasjonen altså..lurer på hvorfor dere har to og vi ingen 🤷‍♀️ 🤔 Gikk på treningssenter jevnlig i studietiden, sammen med en venninne. De hadde blant annet noen timer kombinert styrke og step som var skikkelig lavterskel (veldig veldig enkel koreografi som til og med jeg klarte, og styrke med kroppsvekt og strikk). De timene var geniale! Og noen som het «pilates basic med stretch» eller noe sånn. Ellers har jeg ingen erfaring med gruppetimer.. men syntes generelt at tiden fløy og at det var gøy. Og så lett å få til rett før/etter/mellom forelesning når det var rett der på campus og en ikke hadde barn 😛

Her jeg bor er det bare ett treningssenter (med gruppetimer), og jeg vil jo helst ikke treffe flust av foreldre til elever og andre bekjente.. 🙈 med en gang en må kjøre litt lengre bort, så kommer logistikken inn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, når jeg gått å grubla på dette med styrketrening noen dager..at jeg burde, men aldri kommer så langt. Alltid gitt opp etter kort tid om jeg har prøvd. Sånn halvhjerta, alene, uten å egentlig ha noen form for konsekvens om jeg gir meg. Hva skal til? Spesielt nå som jeg for tiden egentlig mangler enhver form for tiltakslyst og initiativ 🙄 OG har litt for mye tid fremover som jeg må fylle med noe. Så, plutselig, dukka det opp en «challenge» på Facebook. Og jeg heiv meg på, før jeg egentlig rakk å tenke (for da hadde jeg latt være!). 😬😬😬

Det var en gratis 90-dagers utfordring i regi av et online-PT firma, som var åpen for kvinner mellom 30 og 60 år. Så nå ringer det en PT-fyr til meg på avtalt tid denne uka, til en 20 minutters samtale, og så skal han etterpå sette opp øvelser (ut fra ønske/mål og hva jeg har tilgjengelig av utstyr) som jeg får opp i appen 😳 😬🙈😁  som han da kan følge med at jeg gjør, og jeg kan sende chat eller sånn om jeg lurer på noe.  Litt oppfølging altså, men ikke sånn veldig. Dette blir litt spennende 😅 jeg er ikke så god på å få gjort ting for tiden, men jeg er rågod på å holde avtaler - så håper dette kanskje gjør susen. 90 dager! 💪

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bøtteknotten skrev (6 timer siden):

Ok, når jeg gått å grubla på dette med styrketrening noen dager..at jeg burde, men aldri kommer så langt. Alltid gitt opp etter kort tid om jeg har prøvd. Sånn halvhjerta, alene, uten å egentlig ha noen form for konsekvens om jeg gir meg. Hva skal til? Spesielt nå som jeg for tiden egentlig mangler enhver form for tiltakslyst og initiativ 🙄 OG har litt for mye tid fremover som jeg må fylle med noe. Så, plutselig, dukka det opp en «challenge» på Facebook. Og jeg heiv meg på, før jeg egentlig rakk å tenke (for da hadde jeg latt være!). 😬😬😬

Det var en gratis 90-dagers utfordring i regi av et online-PT firma, som var åpen for kvinner mellom 30 og 60 år. Så nå ringer det en PT-fyr til meg på avtalt tid denne uka, til en 20 minutters samtale, og så skal han etterpå sette opp øvelser (ut fra ønske/mål og hva jeg har tilgjengelig av utstyr) som jeg får opp i appen 😳 😬🙈😁  som han da kan følge med at jeg gjør, og jeg kan sende chat eller sånn om jeg lurer på noe.  Litt oppfølging altså, men ikke sånn veldig. Dette blir litt spennende 😅 jeg er ikke så god på å få gjort ting for tiden, men jeg er rågod på å holde avtaler - så håper dette kanskje gjør susen. 90 dager! 💪

 

Oi, så gøy!!! Dette blir bra 😊 Kult å hive deg med på noe helt nytt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gått fra gjennomsnitt på 3500 per skritt til 15-20.000 daglig. Ligger bra an til sommerkroppen 2023. Mål : bare muskler ingen fett. 

Anonymkode: 5936a...8a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...