Gå til innhold

Ukas trening, uke 46


Nicklusheletida
 Del

Anbefalte innlegg

Nicklusheletida

Jeg er fornøyd med starten av uka før jeg ble syk. 

Mandag : Morgentur før jobb. 3 km. Kveldstrening på treningssenteret. Halvitime tredemølle i oppoverbakke, 45 min med styrketrening for hele kropoen.  Droppet heisen og gikk 9 etasjer 2 ganger. 

Tirsdag : Nøyaktig det samme som mandag, bare at morgenturen ble ca 3,5 km. 

Onsdag : Nøyaktig det samme som tirsdag. 

Torsdag : Morgentur på 3 km. Trappa på 9 etg. Så begynte det å krible i halsen kjente det var forkjølese på gang. Ingen trening etter det. Nå er det bare avslapping under pleddet på sofaen, hosting og harking og ski på Beitostølen på tv :)

Endret av Nicklusheletida
.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

erik123

Jeg gikk i ca fem kilometer i dag, i høyt tempo. Veldig fornøyd med innsatsen. Jeg har  ca tre økter i uka i høyt tempo. Har 500 økter siden 2018. Og jeg er ikke ung lenger. Kondisen blir dårligere, men det skyldes alderen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter

Har økt både lengde på sykkelturene og belastning på girene denne uka. Så er fornøyd. 

Mandag, torsdag, fredag, lørdag og søndag: 1,3 mil sykkel og 13 min sirkel styrketrening for magen. 

Tirsdag: To turer på sykkel på tilsammen 2 mil pluss 13 min styrke. 

Så er oppe i 8,5 mil sykling denne uken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bøtteknotten

Denne uka ble det joggeturer tirsdag, torsdag og lørdag (8 km, 12 km, 10 km).

Men så meldte jeg meg som sagt på denne her styrkeutfordringen på 90 dager. Han PT’en skal ringe meg på onsdag, men det legges automatisk inn noen grunnleggende økter i appen - og det oppfordres til å prøve flere før samtalen. Så da prøvde jeg en «full kropp» økt på lørdag 💪 det var..skummelt. Jeg er så svak at det er helt enormt 👀🙈 men er rom for rask fremgang da tenker jeg? 🤣 (klarte ikke alle øvelsene en gang,.selv om de skulle være «lette», og har gangsperr overalt i dag..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus

Denne uka har jeg gått mye tur:

onsdag - 3 km gåtur

torsdag - 3,3 km gågging (vekslet mellom å gå og å jogge)

fredag - 2,5 km gågging

lørdag - 3 + 2 + 3 km gåtur

søndag - 4,6 km gåtur

Fornøyd med det. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter
Lillemus skrev (9 minutter siden):

Denne uka har jeg gått mye tur:

onsdag - 3 km gåtur

torsdag - 3,3 km gågging (vekslet mellom å gå og å jogge)

fredag - 2,5 km gågging

lørdag - 3 + 2 + 3 km gåtur

søndag - 4,6 km gåtur

Fornøyd med det. :) 

Haha, gågging. Dagens ord. 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

chickpea

Jeg har fått inn to styrkeøkter på 45 min denne uka. Har gått litt mer enn jeg pleier; 12000 skritt/d i snitt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

erik123

Å trene betyr alt for meg, det hjelper mot depresjon og sosial angst. Trener mye og hardt. Hadde ikke overlevd uten trening. Men vekta går ikke ned, det er frustrerende. 😶😐

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus
erik123 skrev (14 minutter siden):

Å trene betyr alt for meg, det hjelper mot depresjon og sosial angst. Trener mye og hardt. Hadde ikke overlevd uten trening. Men vekta går ikke ned, det er frustrerende. 😶😐

For å gå ned i vekt må du gjøre noe med kostholdet ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje

Ei grei uke 🙂

Mandag: Syklet til og fra jobb + en kort svømmeøkt + litt styrke + 60 minutter yoga

Fredag: Styrketrening 1 time

Søndag: Liten tur i skogen med dattera, ca 40 min, ca 3, km + 30 min styrketrening

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
Bøtteknotten skrev (4 timer siden):

Denne uka ble det joggeturer tirsdag, torsdag og lørdag (8 km, 12 km, 10 km).

Men så meldte jeg meg som sagt på denne her styrkeutfordringen på 90 dager. Han PT’en skal ringe meg på onsdag, men det legges automatisk inn noen grunnleggende økter i appen - og det oppfordres til å prøve flere før samtalen. Så da prøvde jeg en «full kropp» økt på lørdag 💪 det var..skummelt. Jeg er så svak at det er helt enormt 👀🙈 men er rom for rask fremgang da tenker jeg? 🤣 (klarte ikke alle øvelsene en gang,.selv om de skulle være «lette», og har gangsperr overalt i dag..)

Haha - det er sånn det skal være! Veldig gøy med styrketrening, fordi en merker fort fremgang 🙂

Jeg er fornøyd med kveldens økt - økte fra 30 kilo til 35 kilo på markløft (begynte med det for et par uker siden), og det var moro. På benkpress holder jeg meg ganske konstant på 30 kilo, men har økt antall repetisjoner litt, så det går fremover. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
Glitter skrev (5 timer siden):

Har økt både lengde på sykkelturene og belastning på girene denne uka. Så er fornøyd. 

Mandag, torsdag, fredag, lørdag og søndag: 1,3 mil sykkel og 13 min sirkel styrketrening for magen. 

Tirsdag: To turer på sykkel på tilsammen 2 mil pluss 13 min styrke. 

Så er oppe i 8,5 mil sykling denne uken.

Så bra 🙂 Jeg synes du er god som har funnet syklingen som funker bra for deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter
påskelilje skrev (12 minutter siden):

Så bra 🙂 Jeg synes du er god som har funnet syklingen som funker bra for deg!

Takk. :) Ja, jeg er så glad for at det funker med sykling nå når jeg ikke kan jogge lenger. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ekstra

Svekket etter covid og har blitt minimalt, nei ingen, trening. En del gåturer, men det gir ikke akkurat kondis og styrke, selv om det er bedre enn vare bare sofa. Så vil det ta tid å bygge seg opp igjen 😳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
Ekstra skrev (1 time siden):

Svekket etter covid og har blitt minimalt, nei ingen, trening. En del gåturer, men det gir ikke akkurat kondis og styrke, selv om det er bedre enn vare bare sofa. Så vil det ta tid å bygge seg opp igjen 😳

God bedring :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mandag 15000 skritt tirsdag 17000 skritt. Gjennomsnitt på 18.000 skritt 

Anonymkode: 809a1...1e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Mandag 15000 skritt tirsdag 17000 skritt. Gjennomsnitt på 18.000 skritt 

Anonymkode: 809a1...1e1

Hehe 😁😁😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
erik123 skrev (3 timer siden):

Å trene betyr alt for meg, det hjelper mot depresjon og sosial angst. Trener mye og hardt. Hadde ikke overlevd uten trening. Men vekta går ikke ned, det er frustrerende. 😶😐

Du må hoppe over måltider

Anonymkode: 809a1...1e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Du må hoppe over måltider

Anonymkode: 809a1...1e1

Dette er en treningståd. Fint om dette temaet kan holdes utenfor disse trådene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Nicklusheletida skrev (1 minutt siden):

Dette er en treningståd. Fint om dette temaet kan holdes utenfor disse trådene. 

Ja? Erik123 spurte bare. Har ellers sagt hvordan min uke har vært. 18.000 skritt. 

Anonymkode: 809a1...1e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
 Del

×
×
  • Opprett ny...