Gå til innhold

En big bite daglig?


Marye

Anbefalte innlegg

Marye skrev (17 minutter siden):

Den er gratis å bruke. Du kan betale også for å få mere tjenester men ikke nødvendig 

Ok takk

Anonymkode: 5d404...31a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lillemus skrev (2 timer siden):

Det er alt for lite for et voksent menneske.

Jeg spiser ofte bare en banan og middag. Tenker ikke over at det er lite

Anonymkode: 5d404...31a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Haha det går jo ikke…. Det innser jeg selv men jeg visste det var så komplisert og tidskrevende. 

Anonymkode: 5d404...31a

Det går fort når du kommer inn i det. I tillegg trenger du jo bare å gjøre det en gang per matvare 

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg spiser ofte bare en banan og middag. Tenker ikke over at det er lite

Anonymkode: 5d404...31a

Så sant middagen ikke er på 1500 kcal, så er det altfor lite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vhanja skrev (2 minutter siden):

Det går fort når du kommer inn i det. I tillegg trenger du jo bare å gjøre det en gang per matvare 

Så sant middagen ikke er på 1500 kcal, så er det altfor lite.

Kanskje men jeg er ikke sulten og trenger dermed ikke mer. Har en bmi i normalvekt området og bryr meg ikke om jeg går ned. 

Anonymkode: 5d404...31a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleide også spise middag og en banan eller appelsin mot sulten om natten 

men har økt inntaket med en bigbite

trenger å gå ned 6 kg ifølge bmi, 65 kg

kanskje enda mer. Fordi jeg veide 50 kg før jeg Fikk antipsykotisk medisin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vhanja skrev (14 minutter siden):

Det går fort når du kommer inn i det. I tillegg trenger du jo bare å gjøre det en gang per matvare 

Så sant middagen ikke er på 1500 kcal, så er det altfor lite.

Jeg har bare spist en protein yooghurt i dag men skal spise middag snart. Så er jeg ikke sulten før til kvelden og da drikker jeg kanskje juice 

Anonymkode: 5d404...31a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En Big Bite   om dag er ikke mye , men kommer det opp i fem hver dag, blir det noe annet. Men det er vel ganske sunt. Jeg spiser opp 1400 kcal om dag, det er ikke mye. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.11.2022 den 14.36):

Haha det går jo ikke…. Det innser jeg selv men jeg visste det var så komplisert og tidskrevende. 

Anonymkode: 5d404...31a

Tidskrevende er det kun i starten, men vi mennesker er ofte vanedyr og bruker ofte de samme matvarene. Da jeg drev og telte kalorier for et par år siden etter oppfordring fra ernæringsfysiolog, og nå kan komme til å gå tilbake til det i korte perioder om jeg ser at vekten beveger seg nedover, husker jeg (og noterte ned de mest brukte matvarene) hvor mye kalorier det er i en brødskive, i leverpostei, glass juice, epler, druer, egg i ulike varianter etc. Dessuten var Matvaretabellen.no et godt hjelpemiddel.

For egen del synes jeg at den appen som nevnes tok lite hensyn til hva jeg faktisk spiste... For meg var det viktig å loggføre at jeg fikk i meg nok kalorier og derfor være nokså nøyaktig.

Om du er innen for normalområdet på BMI, så synes jeg du har grunn til å være fornøyd med det - da har du lite grunn til å telle kalorier slik jeg ser det. Det holder å bruke sunn fornuft og ev. ha et lite øye med om kroppen taper eller øker vekt. Selv har jeg en regel om at jeg kun veier meg maksimalt én gang i uken. Ved en normal vekttilstand er det mer enn tilstrekkelig og noe annet er kun villedende... Selv teller jeg ikke kalorier nå - det orker jeg ikke... Men det var en motivasjon for å få i meg nok mat når det trengtes.

Men for å gi et svar til TS: Jeg ville nok ha forsøkt å fokusere på variasjon i kosten, særlig da gjennom middagsmåltidet, om Big Bite er noe du lever av fast - men det vet du nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...