Gå til innhold

Motivasjonstråd for oss som forsøker gå ned i vekt


Orion

Anbefalte innlegg

Hei, hvordan går jula så langt? Jeg har dessverre ikke greid å opprettholde det gode arbeidet, det har vært altfor god mat.. Sitter her nå og tenker på at de er heldige de som bare kan spise det de vil når de vil, uten å legge på seg.. (er det ikke urettferdig? 😄) Jeg vil ikke veie meg for jeg ønsker ikke å se at jeg har lagt på meg (for det har jeg nok). Min største last er alt som er søtt.. Men tar en skjerpings igjen 1. januar. 

Hvordan går det med dere andre? 

Endret av Vendi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vendi skrev (39 minutter siden):

Hvordan går det med dere andre? 

Har gått opp 3 kg tror jeg. 🤣 Nå er det heldigvis mest vannvekt siden jeg ikke spiser noe særlig med karbohydrater til vanlig, men har spist MYE av det nå i jula så det meste vil forhåpentligvis forsvinne ganske raskt igjen over nyttår når det er tilbake på vanlig, karbohydratredusert kost igjen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (23 minutter siden):

Har gått opp 3 kg tror jeg. 🤣 Nå er det heldigvis mest vannvekt siden jeg ikke spiser noe særlig med karbohydrater til vanlig, men har spist MYE av det nå i jula så det meste vil forhåpentligvis forsvinne ganske raskt igjen over nyttår når det er tilbake på vanlig, karbohydratredusert kost igjen. :)

Det er det jeg også håper vil skje meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Marye skrev (51 minutter siden):

Har gått opp 2 kg 😨😨😨

De går sikkert fort av igjen når hverdagen begynner :)

Endret av Vendi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått ned 35 kg siden i juni i år, men har ti kg til i hvertfall før jeg er i den vekten jeg vil trives med. Har spist lite julegodt og julekaker og mat i julen, skal veie meg på fredag som jeg alltid gjør. så får vi se hva den viser da. Har pleid å gå ned 1 kg i uken og er fornøyd med det. 

Anonymkode: 935b3...3cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vendi skrev (2 timer siden):

Hei, hvordan går jula så langt? Jeg har dessverre ikke greid å opprettholde det gode arbeidet, det har vært altfor god mat.. Sitter her nå og tenker på at de er heldige de som bare kan spise det de vil når de vil, uten å legge på seg.. (er det ikke urettferdig? 😄) Jeg vil ikke veie meg for jeg ønsker ikke å se at jeg har lagt på meg (for det har jeg nok). Min største last er alt som er søtt.. Men tar en skjerpings igjen 1. januar. 

Hvordan går det med dere andre? 

Har heller ikke greid meg så bra og har ikke veid meg. Begynner på ny frisk på nyåret. Ser fram til det nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke veid meg på år og dag… Og spiser så mye søtt om dagen nå at torsk og grønnsaker virker fristende…

Minn meg på det til uken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, nå gruer jeg meg til 2023… Orker ikke tanken på jobb, trening, bort med lysene, kosen og aller mest ikke spise hva jeg vil. Og sikkert i mye større grad kjenne på ubehaget ostekaken og julegodteriet kamuflerer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

cilie skrev (2 minutter siden):

Uff, nå gruer jeg meg til 2023… Orker ikke tanken på jobb, trening, bort med lysene, kosen og aller mest ikke spise hva jeg vil. Og sikkert i mye større grad kjenne på ubehaget ostekaken og julegodteriet kamuflerer. 

Du trenger jo ikke å gjøre det da. Jobb selvfølgelig, men ikke det andre. 

Anonymkode: a1a1f...70b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Litt stolt av meg selv i dag.

Er på jobb og i lunsjen var det kyllinglår og kremet pastasalat. To av mine absolutte favoritter. Jeg hadde ikke tatt med meg noe frokost på jobb, så jeg var margsulten.

Klarte likevel å bare forsyne meg med ett kyllinglår, litt over en fjerdedel tallerken med pastasalat og fylte opp resten med diverse grønt fra salatbaren. 

Det var utrolig godt! Da det var spist opp følte jeg meg ikke helt mett og hadde lyst på mer. Skulle jeg fulgt bare hva jeg hadde lyst på så hadde jeg tatt ett til kyllinglår og mer pastasalat. Men jeg lot være. Tok en kopp kaffe og gikk. Visste at om jeg tok mer ville jeg bare bli stappmett.

Dette er nå over en time siden og jeg er enda sånn passe mett. Ikke sulten, men heller ikke ubehagelig mett. Fornøyd med at jeg klarte å motstå den fristelsen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått opp tre kilo siden jeg veide meg i september. Det kom nok i desember tenker jeg. Jeg hadde ikke jul bare en uke, hehe desember ble helt gal matvis.

Jeg vet ikke helt om jeg skal fokusere på vektnedgang foruten de tre kiloene nå. Jeg får se om jeg får plass på rehabilitering først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...