Gå til innhold

Ringerike rehabilitering

Anbefalte innlegg

Lillemus skrev (18 timer siden):

Husker du grudde deg ganske mye til de turene, fint å høre i ettertid at du syntes det gikk fint allikevel. :) Og det står virkelig respekt av at du har gått ned 25 kg!!! Vanvittig godt jobba!

Takk🙂 Jeg grudde meg masse. De fleste turene brukte jeg over en time på og jeg klarte så vidt komme tilbake til klasserommet for avslutningen. Nå i desember gikk jeg samme runden på førti minutter så mye har endret seg dette året.

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Noen praktiske ting:

Har man eget bad?

Lønner det seg å ta med egne håndklær om man vil svømme?

Deler de folk inn i treningsgrupper etter fysisk form eller det tilfeldig?

Anonymkode: b7214...852

Noen får stort rom med eget bad. Noen får litt mindre rom og deler bad med en annen person. De praktiserer at man får samme rom på alle tre oppholdene så langt det lar seg gjøre.

Jeg hadde tatt med et eget håndkle til svømmingen hvis du vil ha et litt større. Håndklærne du får utdelt et litt små synes jeg. Du får bytte håndkle og sengetøy hver fredag.

En deles inn i tilfeldige grupper. Jeg var en av de desidert dårligste da vi startet opp. Det syntes jeg var vanskelig. Men det har gått seg til i takt med at jeg både har blitt i bedre form og at jeg har blitt tryggere på de andre.

Forvent å bygge gode relasjoner og gjerne få deg gode venner som du vil ha fremover. Hvis du finner en som bor i nærheten av deg så kan det være fint å møtest mellom oppholdene for å dele erfaringer og støtte hverandre. Jeg har gått tur med en jeg ble kjent meg på Avonova en gang i uken hele året. Gull.

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg kjenner to som har vært der, de gikk ned mye. Men begge gikk opp igjen når de kom ut. Hun ene tok slankeoperasjon også men heller ikke det hjalp. På Facebook poster hun ofte bilder av delikate kaker hun har lagd. Så hun er kanskje et håpløst tilfelle.

Anonymkode: 683e5...0dc

AnonymBruker
Fru2020 skrev (21 timer siden):

Takk🙂 Jeg grudde meg masse. De fleste turene brukte jeg over en time på og jeg klarte så vidt komme tilbake til klasserommet for avslutningen. Nå i desember gikk jeg samme runden på førti minutter så mye har endret seg dette året.

Noen får stort rom med eget bad. Noen får litt mindre rom og deler bad med en annen person. De praktiserer at man får samme rom på alle tre oppholdene så langt det lar seg gjøre.

Jeg hadde tatt med et eget håndkle til svømmingen hvis du vil ha et litt større. Håndklærne du får utdelt et litt små synes jeg. Du får bytte håndkle og sengetøy hver fredag.

En deles inn i tilfeldige grupper. Jeg var en av de desidert dårligste da vi startet opp. Det syntes jeg var vanskelig. Men det har gått seg til i takt med at jeg både har blitt i bedre form og at jeg har blitt tryggere på de andre.

Forvent å bygge gode relasjoner og gjerne få deg gode venner som du vil ha fremover. Hvis du finner en som bor i nærheten av deg så kan det være fint å møtest mellom oppholdene for å dele erfaringer og støtte hverandre. Jeg har gått tur med en jeg ble kjent meg på Avonova en gang i uken hele året. Gull.

Takk for gode råd. 

Kan du fortelle litt om hvordan første dagen var? Litt rart at alle skal møte samtidig. 

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Takk for gode råd. 

Kan du fortelle litt om hvordan første dagen var? Litt rart at alle skal møte samtidig. 

Det er lite individuelt. Bare snakk om minutter. Alt foregår i grupper eller felles.

En møtes i det store klasserommet. Der presenterer de ansatte seg. Vi fikk også en kort introduksjon til de forskjellige fagfeltene trening, ernæring og psykologi. 

En av de første dagene veies en, midjemål og blodtrykk måles. Vekten ble for oss målt en gang pr opphold. Det vil si tre ganger i løpet av året.

Man spiser felles i spisesalen. Første dag var det en eksempeltallerken satt frem. Det er egentlig den eneste veiledningen man får i forhold til hva man skal spise. Det er salatbar hver dag til lunsj. I tillegg er det noe pålegg hvis det frister. Brødet baker de selv. Kan være noe tørt.

Middag serveres ferdig porsjonert på tallerken. Fisk to ganger i uken, vegetar på onsdagen. I vårt kull dro alle mennene til Hønefoss for å spise på onsdagen pga vegetar, men de rettene syntes jeg var veldig gode.

Programmet er ferdig ca tre. Middag fem. Etter det har du fritid. Noen bruker tiden til å trene. Jeg hekler så jeg ble sittende nede i velferden (oppholdsrommet). Der var vi mellom ti og femten kvinner som satt og drev med håndarbeid på kveldene. Det er en tv der som noen så på. Det er også et pokerbord som ble veldig populært.

AnonymBruker
Fru2020 skrev (6 timer siden):

Det er lite individuelt. Bare snakk om minutter. Alt foregår i grupper eller felles.

En møtes i det store klasserommet. Der presenterer de ansatte seg. Vi fikk også en kort introduksjon til de forskjellige fagfeltene trening, ernæring og psykologi. 

En av de første dagene veies en, midjemål og blodtrykk måles. Vekten ble for oss målt en gang pr opphold. Det vil si tre ganger i løpet av året.

Man spiser felles i spisesalen. Første dag var det en eksempeltallerken satt frem. Det er egentlig den eneste veiledningen man får i forhold til hva man skal spise. Det er salatbar hver dag til lunsj. I tillegg er det noe pålegg hvis det frister. Brødet baker de selv. Kan være noe tørt.

Middag serveres ferdig porsjonert på tallerken. Fisk to ganger i uken, vegetar på onsdagen. I vårt kull dro alle mennene til Hønefoss for å spise på onsdagen pga vegetar, men de rettene syntes jeg var veldig gode.

Programmet er ferdig ca tre. Middag fem. Etter det har du fritid. Noen bruker tiden til å trene. Jeg hekler så jeg ble sittende nede i velferden (oppholdsrommet). Der var vi mellom ti og femten kvinner som satt og drev med håndarbeid på kveldene. Det er en tv der som noen så på. Det er også et pokerbord som ble veldig populært.

Svarene dine har vært veldig motiverende for meg! Starter mandag, minus 21 på Hønefoss den dagen. 

Enda et praktisk spørsmål: Får man tak i varmt vann til te utenom måltidene? 

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Svarene dine har vært veldig motiverende for meg! Starter mandag, minus 21 på Hønefoss den dagen. 

Enda et praktisk spørsmål: Får man tak i varmt vann til te utenom måltidene? 

Så bra. De aller aller fleste av oss i kullet hadde en veldig fin opplevelse. Vi har booket oss inn til to uker i slutten av dette året slik at vi ser hverandre igjen.

Ta med en termokopp eller to. Varmt vann får man bare i forbindelse med måltidene. Det er en kaffeautomat, men den gir bare kaffe.

Ta også med en matboks. Den trenger du til kveldsmaten. 

Når det er så kaldt ute, er det også kaldt inne i gymsalen så har gjerne en lett jakke eller langarmet. Til bevegelighetstreningen ble vi også oppfordret til å ta med teppe.

Husk brodder eller piggsko.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...