Gå til innhold

Fiskeoppskrift


Fru2020

Anbefalte innlegg

laban skrev (4 timer siden):

En ganske barnevennlig variant er fiskekake og salat i pitabrød. Du kan starte med en fiskekaketype som ikke har så veldig høy fiskeprosent og gå sakte over til grovere etter hvert. La junior velge det øvrige som skal inn i brødet - råkost, salat, løk... og eventuelt litt dressing. 

Det står faktisk på planen neste uke. Jeg elsker pitabrød, men tror egentlig at sønnen har sagt at han ikke liker det så godt, men jeg vil teste det ut.

Han har dessverre masse han ikke liker. Veldig lite rene produkter som kjøtt, kylling og fisk.

Han er mer kjøttdeig, pølser og fiskegrateng- person. Men nå føler jeg veldig på at det er på tide for han å utvide repertoaret litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I tillegg til det som er nevnt allerede var disse to en vinner hos oss da jr var liten:

- Lettsaltet torsk med kokte poteter, erter (og eller gulrøtter) med litt bacon over.

- Hvit fisk innsmurt med tomatpaste (feks paste laget av solmodne tomater i olje som ble most i blender) og speket skinke rundt. Fisken bakes i ovnen og serveres med poteter og salat eller wokede grønnsaker. 

- Stekt laks servert på toppen av spagetti med enten mango eller grønne erter i. Etter laksen er lagt oppå pastaen påføres noen striper med teriyakisaus over. Alternativt kan røkelaks brukes. 

Hos oss var også fiskegrateng med revet gulrøtter og poteter til en vinner.

Vi hadde to fiskedager i uka, og jr fikk bestemme hva som skulle lages. Regelen var at den ene dagen skulle det være en rett med ren fisk mens den andre kunne det være prosessert fisk (feks fiskeboller, fiskekaker, fiskegrateng etc). På denne måten slapp vi all okking og akkedering rundt det at vi skulle ha fisk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kayia skrev (18 timer siden):

I tillegg til det som er nevnt allerede var disse to en vinner hos oss da jr var liten:

- Lettsaltet torsk med kokte poteter, erter (og eller gulrøtter) med litt bacon over.

- Hvit fisk innsmurt med tomatpaste (feks paste laget av solmodne tomater i olje som ble most i blender) og speket skinke rundt. Fisken bakes i ovnen og serveres med poteter og salat eller wokede grønnsaker. 

- Stekt laks servert på toppen av spagetti med enten mango eller grønne erter i. Etter laksen er lagt oppå pastaen påføres noen striper med teriyakisaus over. Alternativt kan røkelaks brukes. 

Hos oss var også fiskegrateng med revet gulrøtter og poteter til en vinner.

Vi hadde to fiskedager i uka, og jr fikk bestemme hva som skulle lages. Regelen var at den ene dagen skulle det være en rett med ren fisk mens den andre kunne det være prosessert fisk (feks fiskeboller, fiskekaker, fiskegrateng etc). På denne måten slapp vi all okking og akkedering rundt det at vi skulle ha fisk. 

Det var en fin regel. Den kunne jeg jo adoptert. Skal tenke på det.

Hvordan gjorde du det med mango og spagetti?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru2020 skrev (44 minutter siden):

Det var en fin regel. Den kunne jeg jo adoptert. Skal tenke på det.

Hvordan gjorde du det med mango og spagetti?

Omtrent sånn, bare uten avokado. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...