Gå til innhold

Ukas trening uke 1 - 2023


Lillemus

Anbefalte innlegg

Denne uka har jeg vørt ganske aktiv synes jeg, det er liksom ikke all verden jeg orker når jeg kommer hjem fra jobb og har spist middag og klokka har tippet over 18, men sånn ble denne uka:

Onsdag - gåtur 4 km

Torsdag - 1,5 km gåtur + 4 km skitur + 1,5 km gåtur

Lørdag - 5 km gåtur / stavgang

Søndag - 5 km skitur på formiddagen og 5,5 km gåtur om kvelden

Det er en kort skiløype som starter ca. 1,5 km fra oss og jeg testet den på torsdag, men mannen syntes tydeligvis det var for dumt at jeg måtte bære skiene 1,5 km, så gå på ski og deretter bære skiene hjem igjen. Så i formiddag tok han ut snøscooteren og kjørte opp en runde på et jorde rett borti her så nå har jeg min egen runde på 900 m som jeg kan gå til rett fra huset. Spenner på meg skiene rett nedenfor trappa og når jeg legger til de 150 m det fra trappa til "løypestart" så blir 5 runder akkurat 5 km på Strava. :) Perfekt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heldig som har privat skiløype!

Jeg er også fornøyd med uka:

Mandag: styrketrening 1 time + yoga 1 time

Torsdag: styrketrening 1 time + gåtur med sønnen i rolig tempo 1 time og 10 min.

Fredag: 1 time yoga

Lørdag: 2 timer vedhogst

Søndag: 2 timers tur i skogen med mann og sønn, bra tempo.

Tok ut rapport på innlogginger på treningssenteret i 2022: Hele 70 ganger! Er så fornøyd med at jeg endelig har klart å trene jevnt og trutt over et helt år!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig med skiløype. Jeg tror ikke foten min tåler ski. Men kunne jo prøvd. Må gå 500 m til løypa. 

Denne uken var første uken innlagt, så det ble litt mindre enn planlagt for jeg var ganske sliten i helga. 

Mandag, tirsdag og fredag: 22 min spinningsykkel med 180 i maxpuls hvor jeg legger inn både styrkeøkt og ståøkt, og 15 min styrkeprogram med knebøy og noen mageøvelser. 3 sett uten pauser. 

Så har det vel blitt 3 turer på 2 km. 

Vil tro jeg får trent mer i uken som kommer. Ute har det vært såpass holke at selv om jeg har piggdekk har jeg ikke villet ut med sykkelen. Men nå blir det mildere så når jeg kommer hjem igjen til helgen håper jeg på første sykkeltur med den nye sykkelbuksen min. :)

Har vasket dusjen to ganger. Tells det som trening? 😁 

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Året har startet bra treningsmessig her  også😊

Tirsdag: 50 min step/styrke og 1 time yoga

Torsdag: 45 min slyngetrening (styrke) med instruktør 

Lørdag: 20 min ellipsemaskin

Søndag: 45 min styrketrening 

Pga. mye vind og regn har det blitt mindre turgåing, så har ikke nådd målet mitt om 10 000 skritt daglig. Her må jeg skjerpe meg litt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiller i en liga langt under deres. Jeg har ikke beveget meg noe som helst på to år. Men nå er Fitbitten kommet på håndleddet så får vi se om den motiverer.

Jeg har gått en halvtimes tur i nabolaget på mandag.

Onsdag gikk jeg endel mellom flere bygg her i sentrum istedet for å kjøre så jeg fikk litt skritt.

Fredag var jeg i svømmehallen med sønnen min. Vi svømte 600m. Det gikk kjempesent med meg. Kjenner at det var mye tyngre enn i oktober da jeg prøvde meg. Men har kjøpt klippekort og har planer om at vi skal dit hver fredag.

Har nådd skrittmålet mitt to dager.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru2020 skrev (2 minutter siden):

Fredag var jeg i svømmehallen med sønnen min. Vi svømte 600m. Det gikk kjempesent med meg. Kjenner at det var mye tyngre enn i oktober da jeg prøvde meg. Men har kjøpt klippekort og har planer om at vi skal dit hver fredag.

Der gruser du meg i alle fall - jeg synes svømming er grusomt kjedelig selv om jeg for ryggen så absolutt burde svømt! Tok svømmeknappen på 200 m på barneskolen sånn med nød og neppe og siden har jeg i alle fall ikke svømt så langt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Glitter skrev (1 time siden):

Så deilig med skiløype. Jeg tror ikke foten min tåler ski. Men kunne jo prøvd. Må gå 500 m til løypa. 

Denne uken var første uken innlagt, så det ble litt mindre enn planlagt for jeg var ganske sliten i helga. 

Mandag, tirsdag og fredag: 22 min spinningsykkel med 180 i maxpuls hvor jeg legger inn både styrkeøkt og ståøkt, og 15 min styrkeprogram med knebøy og noen mageøvelser. 3 sett uten pauser. 

Så har det vel blitt 3 turer på 2 km. 

Vil tro jeg får trent mer i uken som kommer. Ute har det vært såpass holke at selv om jeg har piggdekk har jeg ikke villet ut med sykkelen. Men nå blir det mildere så når jeg kommer hjem igjen til helgen håper jeg på første sykkeltur med den nye sykkelbuksen min. :)

Har vasket dusjen to ganger. Tells det som trening? 😁 

Reingjøring av dusj godkjennes 😁 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bøtteknotten

Mandag: styrkeøkt

Tirsdag: 10 km løping

Onsdag: styrkeøkt (fikk til noe jeg aldri har klart, så fint å se at det faktisk har en effekt)

Fredag: 12 km løpetur

Søndag: løpetur av ukjent lengde. For den har ikke startet enda 😛

Første uka siden midten av november at jeg ikke kom i mål med minst tre av styrkeøktene i denne utfordringen, men her har det skjedd ganske heftige ting ifm et verv jeg har som har tatt alle ledige timer siden lørdag morgen. Så det får være greit. Løpeturen i kveld er bare for å lufte hodet, mulig det kun blir en km eller to 🤷‍♀️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (33 minutter siden):

Der gruser du meg i alle fall - jeg synes svømming er grusomt kjedelig selv om jeg for ryggen så absolutt burde svømt! Tok svømmeknappen på 200 m på barneskolen sånn med nød og neppe og siden har jeg i alle fall ikke svømt så langt! 

Jeg synes svømming er veldig kjekt. Det var den eneste sporten på skolen som jeg ikke lå milevis unna de andre i klassen. Vekt betyr ikke noe i svømming, bare teknikk, så det er liksom det jeg får til. Elsker lukten av klor😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bøtteknotten
Fru2020 skrev (Akkurat nå):

Jeg synes svømming er veldig kjekt. Det var den eneste sporten på skolen som jeg ikke lå milevis unna de andre i klassen. Vekt betyr ikke noe i svømming, bare teknikk, så det er liksom det jeg får til. Elsker lukten av klor😊

Hadde meg første svømmetur sist uke på..10 år kanskje? Tidligere svømte jeg gjerne 1000 m, og husker ikke det som noe voldsomt. Det gjorde jeg ikke sist uke kan du si 😂 Jeg ble forbisvømt av alle andre, og det som stoppet meg til slutt var faktisk fingrene 🤔 ble helt utslitt i fingrene..nesten krampe. Men egentlig liker jeg også godt svømming! Klorlukt er herlig 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Året startet veldig bra her. Fem treninger!

Tirsdag: Hjertelaget + karatetrening

Torsdag: Hjertelaget + karatetrening

Søndag: Hjemmetrening (karate, balanse, tøying + kroppstyrkeøvelser)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Blir dere motivert av å lese andres treningstimer ukentlig? Bare spør. Trener ukentlig jeg men dette gir meg nada. 

Anonymkode: 38d75...532

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Blir dere motivert av å lese andres treningstimer ukentlig? Bare spør. Trener ukentlig jeg men dette gir meg nada. 

Anonymkode: 38d75...532

Ja, dessuten gir det meg et puff til å komme meg ut, opp på tredemølla eller trene litt styrke slik at jeg har noe å melde her inne. :) Og det er det flere her som sier så det gjelder ikke bare meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lillemus skrev (14 minutter siden):

Ja, dessuten gir det meg et puff til å komme meg ut, opp på tredemølla eller trene litt styrke slik at jeg har noe å melde her inne. :) Og det er det flere her som sier så det gjelder ikke bare meg.

Enig. Det å lese hva andre gjør, og dele det jeg selv gjør, er en av mange faktorer som holder meg i gang. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru2020 skrev (1 time siden):

Jeg spiller i en liga langt under deres. Jeg har ikke beveget meg noe som helst på to år. Men nå er Fitbitten kommet på håndleddet så får vi se om den motiverer.

Jeg har gått en halvtimes tur i nabolaget på mandag.

Onsdag gikk jeg endel mellom flere bygg her i sentrum istedet for å kjøre så jeg fikk litt skritt.

Fredag var jeg i svømmehallen med sønnen min. Vi svømte 600m. Det gikk kjempesent med meg. Kjenner at det var mye tyngre enn i oktober da jeg prøvde meg. Men har kjøpt klippekort og har planer om at vi skal dit hver fredag.

Har nådd skrittmålet mitt to dager.

 

 

Har hørt at det er i starten, når man går fra helt utrent til å trene litt, at formkurven  stiger brattest😃 Og svømming er jo knallbra trening for hele kroppen👍 Skulle gjerne svømt selv, hadde jeg hare hatt bedre teknikk. Jeg har bare lært «gammeldags» brystsvømming med hodet over vann, og det blir ikke nakken så glad av i lengden🙄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (24 minutter siden):

Ja, dessuten gir det meg et puff til å komme meg ut, opp på tredemølla eller trene litt styrke slik at jeg har noe å melde her inne. :) Og det er det flere her som sier så det gjelder ikke bare meg.

Samme her😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Blir dere motivert av å lese andres treningstimer ukentlig? Bare spør. Trener ukentlig jeg men dette gir meg nada. 

Anonymkode: 38d75...532

Nå er jeg helt ny her, men tenker at det blir bra for meg selv å gjøre opp status på søndagen. Så hjelper det jo å måtte presentere treningen for andre.

chickpea skrev (39 minutter siden):

Har hørt at det er i starten, når man går fra helt utrent til å trene litt, at formkurven  stiger brattest😃 Og svømming er jo knallbra trening for hele kroppen👍 Skulle gjerne svømt selv, hadde jeg hare hatt bedre teknikk. Jeg har bare lært «gammeldags» brystsvømming med hodet over vann, og det blir ikke nakken så glad av i lengden🙄 

Håper å merke noe på formen utover vinter og tidlig vår. Skal på cruise i mai og trenger å være i form til utfluktene på land.

Å svømme med hodet over vann fungerer ikke nei. Men det er ikke vanskelig å lære seg å dukke under, så lenge du ikke er redd for vannet. Jeg har kjøpt meg svømmebriller med styrke slik at jeg ser bedre (burde kanskje kjøpe nye snart for jeg har en annen styrke nå)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Lillemus skrev (1 time siden):

Ja, dessuten gir det meg et puff til å komme meg ut, opp på tredemølla eller trene litt styrke slik at jeg har noe å melde her inne. :) Og det er det flere her som sier så det gjelder ikke bare meg.

Hvorfor skriver dere ikke kcal også?

Anonymkode: 38d75...532

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bøtteknotten
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hvorfor skriver dere ikke kcal også?

Anonymkode: 38d75...532

Fordi det handler om trening. Hvorfor skulle det vært interessant i den forbindelse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

chickpea skrev (8 timer siden):

Har hørt at det er i starten, når man går fra helt utrent til å trene litt, at formkurven  stiger brattest😃 

Dette stemmer virkelig. Jeg pleier å si at en av fordelene med å ha dårlig form er hvor rask og merkbar fremgangen er. :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...