Gå til innhold

Matbudsjett


Fru2020

Anbefalte innlegg

Osten skrev (2 minutter siden):

Jeg setter av 900,- kr pr uke til mat/husholdning. Noen ganger blir det litt igjen, andre ganger ikke. 

Til hvor mange personer?

Lillemus skrev (18 minutter siden):

Jeg har jo til og med passer 50 så jeg er vel som en fossil å regne! ;) 

Hihi, da får jeg nyte de siste årene før jeg kommer under den kategorien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fru2020 skrev (Akkurat nå):

Til hvor mange personer?

Hihi, da får jeg nyte de siste årene før jeg kommer under den kategorien.

Jeg er én person, 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Osten skrev (Akkurat nå):

Jeg er én person, 😁

Det er dyrt å være alene om maten. Jeg synes det er vanskelig å ikke produsere matsvinn de ukene jeg er alene. Jeg ender feks alltid opp med for mye brød selv om jeg fryser halve. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru2020 skrev (2 minutter siden):

Det er dyrt å være alene om maten. Jeg synes det er vanskelig å ikke produsere matsvinn de ukene jeg er alene. Jeg ender feks alltid opp med for mye brød selv om jeg fryser halve. 

Jeg har vent meg til å skjære i skiver og legge i fryseren, ellers ender jeg også opp med brød som må kastes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker ca 3000 i mnd på mat, men jeg er i Spania da. Maten er vel litt billigere enn hjemme.  Vanskelig å sammenligne siden noe er billigere og noe er dyrere.

Og så kjøper jeg stort sett frosne grønnsaker, men her er hver enkelt frosset i egen pose.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fru2020 skrev (2 timer siden):

Det er dyrt å være alene om maten. Jeg synes det er vanskelig å ikke produsere matsvinn de ukene jeg er alene. Jeg ender feks alltid opp med for mye brød selv om jeg fryser halve. 

Vi skjærer opp brødet i butikken og legger alt i fryseren og tar opp skiver etter behov. Tiner på null-komma-niks i microen, har du ikke micro så sleng dem i stekeovnen på varmluft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (2 minutter siden):

Vi skjærer opp brødet i butikken og legger alt i fryseren og tar opp skiver etter behov. Tiner på null-komma-niks i microen, har du ikke micro så sleng dem i stekeovnen på varmluft.

Jeg baker, skjærer opp og fryser ned, og tiner i brødrister, enda bedre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

erik123 skrev (5 minutter siden):

Fjordland seks dager i uka er ikke bra, og så usunt og mye kalorier. Da er det bedre med lungemos. 

Det er jeg ikke enig i. Det trenger ikke være usunt eller mye kalorier, men dyrt blir det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Osten skrev (3 minutter siden):

Det er jeg ikke enig i. Det trenger ikke være usunt eller mye kalorier, men dyrt blir det. 

Det er vel 75 kroner for en liten porsjon. Det er dyrt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru2020 skrev (9 timer siden):

Er det noen familier på to her inne som kan si hvor stort matbudsjettet er. 

Jeg har et budsjett på 6000 kr. Det er ganske høyt synes jeg. 

Nå spiser jeg mye Fjordland og det er kanskje dyrere enn mat laget fra bunnen av?  

Høres normalt ut. Dog, dere kan sikkert spare inn en tusenlapp eller to hvis dere virkelig går inn for det. Men man skal leve også. 

Anonymkode: 0f919...573

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser helst ferske grønnsaker. Men erter, spinat og grønne bønner er greie i frossen versjon.

Aner ikke hvor mye vi bruker til mat per måned. Vi er som regel 3 voksne hjemme her. Sjekket for desember, og da brukte vi 11.000 (var 5 -6 stykker i jula). Vil tro at vi en normal måned bruker rundt 8000 kroner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (17 timer siden):

Vi skjærer opp brødet i butikken og legger alt i fryseren og tar opp skiver etter behov. Tiner på null-komma-niks i microen, har du ikke micro så sleng dem i stekeovnen på varmluft.

 

Kayia skrev (17 timer siden):

Jeg baker, skjærer opp og fryser ned, og tiner i brødrister, enda bedre :)

Er det lett å skille skivene fra hverandre eller fryser de seg sammen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fru2020 skrev (56 minutter siden):

 

Er det lett å skille skivene fra hverandre eller fryser de seg sammen?

Ikke noe problem det, de løsner lett fra hverandre om du tar i litt ellers kan du bruke en kniv og stikke mellom skivene, da kommer de lett fra hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Osten skrev (19 timer siden):

Det er jeg ikke enig i. Det trenger ikke være usunt eller mye kalorier, men dyrt blir det. 

Det er usunt og full av unødvendige kcal. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

erik123 skrev (1 minutt siden):

Det er usunt og full av unødvendige kcal. 

Nei, det er det ikke, kanskje noen få. Du må lese deg opp på hva Fjordlands middager inneholder. Det er mange alternativer der som er helt greie å spise mtp kalorier. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

erik123 skrev (6 minutter siden):

Det er usunt og full av unødvendige kcal. 

Det stemmer ikke. Selvfølgelig er det retter der som er kcal rike, som ellers. Men du kan spise sunt og variert på Fjordland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru2020 skrev (18 timer siden):

Det stemmer ikke. Selvfølgelig er det retter der som er kcal rike, som ellers. Men du kan spise sunt og variert på Fjordland.

Det tviler jeg sterkt på. Hvilken rett hos Fjordland er sunn? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

erik123 skrev (37 minutter siden):

Det tviler jeg sterkt på. Hvilken rett hos Fjordland er sunn? 

Fjordland er et mye bedre alternativ enn fast food som frossenpizza, kebab og hamburgere. Usunt er det neppe. Men det er dyrt.

Anonymkode: 0f919...573

Lenke til kommentar
Del på andre sider

erik123 skrev (1 time siden):

Det tviler jeg sterkt på. Hvilken rett hos Fjordland er sunn? 

Vegetarrettene fra Fjordland er slett ikke så ille, om man skal ha noe ferdigmat mener jeg. :) Heller en Fjordland ferdigrett enn frossenpizza og posemat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...