Gå til innhold

Matbudsjett


Fru2020

Anbefalte innlegg

erik123 skrev (1 time siden):

Det tviler jeg sterkt på. Hvilken rett hos Fjordland er sunn? 

Kan du argumentere for hvorfor de er usunne?

Anonymkode: df7b3...b48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 22.1.2023 den 13.55):

Kan du argumentere for hvorfor de er usunne?

Anonymkode: df7b3...b48

Det er vanskelig å forestille seg at fårikål eller kokt laks er usunnere hos Fjordland enn andre steder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Savannah skrev (På 23.1.2023 den 18.04):

Det er vanskelig å forestille seg at fårikål eller kokt laks er usunnere hos Fjordland enn andre steder.

Alt fra Fjordland er usunt. Bare les på pakken. Utrolig mye kcal. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

erik123 skrev (9 minutter siden):

Alt fra Fjordland er usunt. Bare les på pakken. Utrolig mye kcal. 

Det finnes Fjordland som ikke har spesielt mye kcal. Lapskaus og flere av de asiatiske med ris ligger under 500 kcal. 

Uansett er det ikke kcal i seg selv som avgjør om noe er sunt eller ikke. 

Endret av Vhanja
Lenke til kommentar
Del på andre sider

erik123 skrev (8 minutter siden):

Alt fra Fjordland er usunt. Bare les på pakken. Utrolig mye kcal. 

Mye kalorier er ikke synonymt med at det er usunt. :) Kjøttkakemiddagen med ertestuing, poteter og saus inneholder ca. 740 kcal, det er en stor porsjon om den faktisk inneholder 4 kjøttkaker og 3 poteter som bildet på esken. Det blir neppe færre kalorier om du lager det selv fra bunnen av med skikkelige råvarer. Hvis du skal spise tilsvarende mengde Grandiosa (600 g) er du oppe i 1310 kcal...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

erik123 skrev (57 minutter siden):

Alt fra Fjordland er usunt. Bare les på pakken. Utrolig mye kcal. 

Kcal er ikke synonymt med usunt. Det er vranglære.

Anonymkode: df7b3...b48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Kcal er ikke synonymt med usunt. Det er vranglære.

Anonymkode: df7b3...b48

Hvorfor tror du noen blir feite? De har i seg for mange kcal, det burde du skjønne. Barnelærdom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

erik123 skrev (15 minutter siden):

Hvorfor tror du noen blir feite? De har i seg for mange kcal, det burde du skjønne. Barnelærdom. 

De har i seg feil kalorier, ikke nødvendigvis for mange. I USA f.eks. startet fedmeepidemien rundt 1980, samtidig som myndighetene gikk ut og sa at (mettet) fett er farlig og at folk måtte spise magert. Matprodusentene tok affære og lagde lettprodukter hvor de byttet ut det sunne, naturlige fettet med sukker og annen fyllmasse og fedmeepidemien var et faktum i løpet av noen få år. Junkfood og brus gjør ikke saken bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (På 20.1.2023 den 18.36):

Ja, de inneholder færre kalorier, mindre fett og mindre karbohydrater og så synes jeg de smaker myyyye bedre. :) 

Vet hvem du er, du et jo helt opphengt, skaff deg hjelp. Vet faktisk hvem du er. 

Anonymkode: 6c9c4...70d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Vet hvem du er, du et jo helt opphengt, skaff deg hjelp. Vet faktisk hvem du er. 

Anonymkode: 6c9c4...70d

Hvis du vet hvem jeg er så vet du også at jeg er verken over- eller undervektig. :) Og hadde du kjent meg så hadde du visst at jeg ikke trenger hjelp med kostholdet mitt heller, men at jeg spiser godt, sunt og mye. :) Men ja, jeg er sikkert over snittet interessert i kosthold og ernæring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...