Gå til innhold

På jobb igjen etter påske, lite motivert

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Nicklusheletida skrev (5 timer siden):

Dette er et helt tullete spørsmål. Arbeidsfør = frisk, Ufør = syk.  Det er helt utenkelig for de aller fleste heldigvis og ønske seg syk. 

Flertallet ville sagt ja om de hadde alternativet. Det er jeg sikker på.

Anonymkode: 2b1c9...830

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Flertallet ville sagt ja om de hadde alternativet. Det er jeg sikker på.

Så du tror flertallet ville valgt å være syke? Er det så fint å være syk altså? 

Jeg er jammen glad jeg er arbeidsfør og har en jobb jeg liker. Men jeg liker feriene enda bedre. Ville jeg sluttet å jobbe helt nå? Vel, det er ikke et alternativ. Det har jeg ikke råd til - jeg får vente på pensjonen. :) 

Jeg har ikke ennå bestemt meg for hvor lenge jeg skal stå i jobb eller om jeg skal trappe ned. Men jeg har tenkt på hvor mye mer tilfreds jeg er med også arbeidslivet nå, sammenlignet med for 10-15 år siden. (Altså ikke bare at jeg er mer fornøyd med privatlivet/mann). Jeg hadde en annen jobb da, og fantaserte da oftere om å kunne bli så rik at jeg slapp å jobbe. Den virkelighetsflukten har jeg ikke lenger behov for, og det er utrolig deilig. Det øker også sjansen til å stå lenger i jobben når årene siger på. 

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Hva hvis du hadde fått like mye i uføre som i jobb?

Nei, da hadde jo den fleksibiliteten jeg ønsker vært helt borte. Men like mye inn hver mnd resten av livet og ikke ufør, så hadde jeg i hvert fall søkt permisjon i første omgang. 

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nei. Fått betalt for å slippe jobbe.

Uføretrygd er ikke å få betalt for å slippe å jobbe. Det er en kompensasjon fordi man ikke kan jobbe. 

Jeg kjenner flere som har såpass god økonomi at de fint kunne latt være å jobbe resten av livet. De velger likevel å jobbe, fordi det gir dem mestring, mening og livsglede. Det har selvsagt noe med hvilken type jobbe man, men for mange handler det å være en del av arbeidslivet om mer enn kun penger. 

Jeg er forresten uføretrygdet selv, men jobber det jeg klarer ved siden av, selv om det medfører trekk i trygden - nettopp av de grunnene nevnt ovenfor (Og ja, jeg er berettiget uføretrygd, men har skapt meg en jobb som jeg stort sett kan styre selv, og dermed ta hensyn til mine helseutfordringer). 

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...