Gå til innhold

Hva er de beste filmene du har sett?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Oi, det er mange, men for å ta de jeg kommer på i farta, med fare for å glemme noen favoritter. Nokså gamle, men veldig gode:

- Shawshank Redemption - nevnt i tråd om «film for meg og fattern» el lign. Veldig bra film. 

- Amadeus. Fantstisk film. Så den om igjen i fjor for første gang i kinoformat siden den var ny (sett på TV flere g i mlm), og det var filmkonsert med Oslofilharmonien som spilte musikken. Gosj, så bra! 

- Fornuft og følelser. Synes den er like fin hver gang jeg ser den. 

- stekte grønne tomater. Den må jeg føre opp på gjensynslista mi. Lenge siden sist 

Og så nevner jeg et par-tre i klassen «lettere underholdning (action, komikk)» noen filmer som ikke er «de beste filmene jeg har sett», men som har stor underholdningsverdi. Denne listen kunne vært kjempelang: 

- Long kiss goodnight

- Little Shop of horrors 

- wayne’s world 

Jeg aner ikke hva jeg svarte sist, men en liste fra toppen av hodet. Mest mulig forskjellige sjangere

Anerkjente filmer som jeg liker:

-  The shining

- Brother, where art thou?

- Life of Brian

- Hair

- Saving private Ryan.

- Titanic

- Pulp Fiction

Ikke fullt så anerkjente:

- Kurt blir grusom

- Det femte element

- Kingpin

- Braindead 

- Evil dead

Moulin Rouge - elsket den!

Elvis-filmen var jo bra synes jeg!

Harry Potter - ser noen andre også nevnte dem, men da må man vel være fan. ;)

Når man minst venter det - med Diane Keaton, Keanu Reeves og Jack Nicholson, herlig film som jeg har sett mange ganger!

Annonse

AnonymBruker
lavender skrev (16 timer siden):

Hva er de beste filmene du har sett?

Rams gjerne opp alle du kommer på 🙂

Mest rørende filmer... som heg gråter av: 

Artifical intelligence.

Og en sånn film om en hund som venter på eierne sin på togstasjonen hver dag.

Anonymkode: d1244...d1c

For meg blir det:

Tokyo Story

Hero (2002)

12 Angry Men

Lord of the Rings-trilogien

Det er mange flere filmer jeg liker veldig godt, men alle filmene jeg liker er på ingen måte gode. Listen ovenfor regner jeg som langt over middels gode filmer, i tillegg til at jeg selv liker dem veldig godt.

UtakknemligDiva

Mange. Når jeg tenker at en film er bra legger jeg vekt på hvor ekte det ser ut i forhold hvor gammel filmen er, detaljer, historien bak og om det får frem følelser enten der er spenning, tristhet eller latter.

Ulvehunden

Titanic

Scream

Saw

Togo

American Pie

James Bond

Batman The Dark Knight

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...