Gå til innhold

Hvilken side er like bra som kvinneguiden synes dere?

Anbefalte innlegg

Savannah skrev (6 minutter siden):

så du mener at kvinner plaprer nonsense og mennene er fornuftige.  Er det ikke det samme som å si at vi bør høre på menn og ikke kvinner.  Ergo kvinnene er best gjemte vekk som før i tiden.

Men akkurat nå gjør du jo det jeg reagerer på at kvinner ofte gjør. Med å åpne med "Så du mener altså.." og så kommer du med en mening jeg ikke har uttrykt. Det er snakk om diskusjoner og saklighet, og nå drar du det ut til å handle om kvinner og menn på generell basis. Og det siste du skriver? Hvor kom det fra? 

Endret av Kashmir

Fortsetter under...

Kashmir skrev (4 minutter siden):

Men akkurat nå gjør du jo det jeg reagerer på at kvinner ofte gjør. Med å åpne med "Så du mener altså.." og så kommer du med en mening jeg ikke har uttrykt. Det er snakk om diskusjoner og saklighet, og nå drar du det ut til å handle om kvinner og menn på generell basis. Og det siste du skriver? Hvor kom det fra? 

Og du tar alt personlig.  Sier du til meg at menn aldri gjør det.  Jeg gidder ikke diskutere dette mere.  Jeg har ikke erfaring her på dol av at menn er mer saklige.  Egentlig synes jeg mange av dem kan være arrogante og få støtte av kvinnene.

Når du forteller meg at du reagerer på meg som kvinne så får jeg nok.

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men om du sjekker studier om saken, vitenskap/fakta, vil du se at en av oss lever i den virkelige verden, og en av oss i en eventyrverden basert på følelser.

Finnes det relativt nye studier som, basert på vitenskap og fakta, viser at kvinner lever i en eventyrverden og ikke i den virkelige? 

I min verden, hvor det forekommer nyanser, er det et godt stykke fra å basere sine meninger på både fakta og følelser, og til å leve i en eventyrverden basert på følelser

Savannah skrev (15 minutter siden):

Og du tar alt personlig.  Sier du til meg at menn aldri gjør det.  Jeg gidder ikke diskutere dette mere.  Jeg har ikke erfaring her på dol av at menn er mer saklige.  Egentlig synes jeg mange av dem kan være arrogante og få støtte av kvinnene.

Når du forteller meg at du reagerer på meg som kvinne så får jeg nok.

Ok. 

"

This new meta-analysis of psychology research concludes that, when it comes to moral decisions, women are no less cognitive than men in weighing up dilemmas that involve harm, but that women do have stronger gut feelings in the process.

“Women are more likely to have a gut-level negative reaction to causing harm to an individual, while men experience less emotional [response] to doing harm,” says Rebecca Friesdorf, lead author of the study published in the Personality and Social Psychology Bulletin.

Friesdorf found, however, that her analysis ran “contrary” to the idea that because women are more emotional, they must, therefore, be less rational – she found that they are not."
https://www.medicalnewstoday.com/articles/292019

"Results provided more evidence for similarities between men and women—and between naturally cycling women and oral contraceptive users—than for differences. Even if differences exist, effects are likely small. Thus, there is little indication that ovarian hormones influence affective variability in women to a greater extent than the biopsychosocial factors that influence daily emotion"
https://www.nature.com/articles/s41598-021-00143-7.epdf

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...