Fru2020 Skrevet 18. april 2023 Skrevet 18. april 2023 Det er vel noen uker igjen enda til det er tid for å plante ut årets sommerblomster, men jeg har ryddet i krukkene mine i dag så sitter jeg her og tenker. Jeg har et hus i en stygg oransje farge. Hva slags sommerblomster i hvilke farger passer til det. Jeg har egentlig alltid vært mest glad i rosa sommerblomster, men føler det blir litt feil mot oransjefargen. I fjor hadde jeg endel blått og hvitt. 0 Siter
Lillemus Skrevet 18. april 2023 Skrevet 18. april 2023 Fru2020 skrev (1 minutt siden): Det er vel noen uker igjen enda til det er tid for å plante ut årets sommerblomster, men jeg har ryddet i krukkene mine i dag så sitter jeg her og tenker. Jeg har et hus i en stygg oransje farge. Hva slags sommerblomster i hvilke farger passer til det. Jeg har egentlig alltid vært mest glad i rosa sommerblomster, men føler det blir litt feil mot oransjefargen. I fjor hadde jeg endel blått og hvitt. Tagetes? Stemor? Ringblomster? Karpatklokke (staude?)? Blått og oransje ser jeg tydeligvis for meg. 2 Siter
Kayia Skrevet 18. april 2023 Skrevet 18. april 2023 Fru2020 skrev (48 minutter siden): Det er vel noen uker igjen enda til det er tid for å plante ut årets sommerblomster, men jeg har ryddet i krukkene mine i dag så sitter jeg her og tenker. Jeg har et hus i en stygg oransje farge. Hva slags sommerblomster i hvilke farger passer til det. Jeg har egentlig alltid vært mest glad i rosa sommerblomster, men føler det blir litt feil mot oransjefargen. I fjor hadde jeg endel blått og hvitt. Jeg har gult trehus, og bruker å ha hvite og blå lobelia, hvite margeritter og lavendel. I tillegg har jeg urter i krukker og gjerne et par store hortensiaer i mørk burgunder. Stemor har jeg aldri vært glad i, så jeg hopper rett fra påskeliljer i krukker (i år fra medio mars) til sommerblomster (medio mai). I tillegg til dette har jeg et syrintre som skjermer mot naboer etter blomstringen er over. Dette syns jeg står fint til husfargen. 2 Siter
stjernestøv Skrevet 18. april 2023 Skrevet 18. april 2023 Forglemmegei passer, de er så fine. Jeg plantet frø i fjor og håper de kommer snart de blomstene, ser noe grønt som har kommet opp. 1 Siter
laban Skrevet 18. april 2023 Skrevet 18. april 2023 Jeg synes spanske margeritter finnes i mange fine farger. Dessuten blomstrer de hele sommeren, uten at det krever noe av meg. 1 Siter
påskelilje Skrevet 18. april 2023 Skrevet 18. april 2023 Blå og lilla blomster, i tillegg til gule og oransje, er veldig fint til guloransje hus 🙂 Jeg hadde en utrolig fin sommerblomst i fjor, som jeg tok frø av og har sådd i år - er spent på om det blir noe av den. Papegøyeblomst het den, og var dyp oransje. Også diverse solhatt-typer kan gå i samme fargenyanser. 1 Siter
Fru2020 Skrevet 18. april 2023 Forfatter Skrevet 18. april 2023 Takk for mange gode svar. Skal Google litt de blomstene jeg ikke kjenner. Jeg gleder meg til å sette igang. Blir 14 dager senere planting i år pga cruise. Men skal nok rekke det før 17. Mai🇧🇻 2 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.