Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ikkeanonymnok

Trygdeoppgjøret skjer i mai så vi vet ikke noe om dette før i slutten av mai. Men om jeg ikke tar helt feil vil nåværende lønnsforhandling ha noe å si for hva man kan forvente i trygdeoppgjør. Dvs at jeg antar økningen i trygdeoppgjøret vil være i nærheten av det som ble resultatet i lønnsforhandlingene. Jeg tipper mellom 4 og 5 prosent økning.

Ikkeanonymnok skrev (1 time siden):

Takk for den artikkelen. Slik jeg forstår det så kan en forvente noe tilsvarende rammen på 5%? Jeg sliter litt med å forstå økonomi. 

Når de skriver at noen ønsker å gi til dem som får minst, tenker en da de på minste ufør eller tenker en på alle som er ufør.

Fru2020 skrev (1 time siden):

Takk for den artikkelen. Slik jeg forstår det så kan en forvente noe tilsvarende rammen på 5%? Jeg sliter litt med å forstå økonomi. 

Når de skriver at noen ønsker å gi til dem som får minst, tenker en da de på minste ufør eller tenker en på alle som er ufør.

Det må vel bety de som har en viss lav sum inntekt? De som har full uføre (er det 6G?) hat jo ikke minst. 

Annonse

Ikkeanonymnok
Fru2020 skrev (1 time siden):

Ja det stemmer, men det kan være mindre enn 5% og det kan være mer. Jeg tror ikke det blir mer, heller litt mindre, men håper jeg tar feil.

Det er nok som Glitter sier.

AnonymBruker
Glitter skrev (22 timer siden):

Det må vel bety de som har en viss lav sum inntekt? De som har full uføre (er det 6G?) hat jo ikke minst. 

Det tror jeg også. Og mange som er uføre har jo ikke nødvendigvis dårlig råd.

De kan ha hatt høy lønn før de ble uføre og også ha sikret seg med uføreforsikringer o.l. som gjør at de får utbetalt mer enn folk i lavtlønnede yrker, så det er jo de som virkelig har minst som bør ha en økning.

Anonymkode: 7278f...db4

Fru2020 skrev (20 timer siden):

Håper det blir litt. Ting har blitt veldig dyrt. Lånet mitt har steget med nærmere fire tusen siden juni. Jeg har ikke råd til så mye mer kan en si.

Du har lov å tjene 0,4 G,  ca 40.000 per år uten å bli trukket i uføretrygden. For de som orker og finner muligheter til å jobbe litt. 

cathlin skrev (På 22.4.2023 den 17.17):

Du har lov å tjene 0,4 G,  ca 40.000 per år uten å bli trukket i uføretrygden. For de som orker og finner muligheter til å jobbe litt. 

Jeg jobber frivillig og en del av oppgavene som har kommet som følge av det er betalt så jeg får en ekstra utbetaling til sommer og jul heldigvis.

Annonse

Fru2020 skrev (6 minutter siden):

Jeg jobber frivillig og en del av oppgavene som har kommet som følge av det er betalt så jeg får en ekstra utbetaling til sommer og jul heldigvis.

Jeg hadde en bitteliten "jobb" og satt i to utvalg i noen år. Dette fikk jeg litt for i måneden og det merket jeg godt på økonomien.  Det var godt både økonomisk og for psyken å ha de små jobbene. Fikk også feriepenger av dette og det var også et kjærkomment tilskudd. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...