Gå til innhold

Prisen øker på hotellet som jeg bestillte...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg gjorde et feiltrykk på booking.  Jeg trodde at jeg trykket refunderbart hotel, men jeg har muligens trykket feil. I bekreftelsen står det ikke refunderbart. Jeg forsøkte med booking om mulighet til å få gjort om feilen men de var ikke samarbeidsvillig. 

Hotellet har ikke trukket prisen fra konto ennå. Det skulle være forskuddsbetaling. Men nå økte prisen. Prisen på hotellet var 14 400  og er nå etter noen dager økt til 14 700. Jeg håper de trekker beløpet raskt nå for hvis de øker prisen hele tiden så kan jo dette bli dyrt. 

Er dette noe med valutakurs ? Kan de endre prisen slik etterhvert etter at man har booket et slikt rom ? 

Anonymkode: a4269...3eb

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Er dette noe med valutakurs ?

Det kan det være. Det kan også være turistskatt pr. døgn eller noe liknende som er knyttet til akkurat dette reisemålet. Jeg vet ikke når det vanligvis trekkes i så fall. Men jeg tror det er vanlig at det ikke er synlig i prisen når du bestiller, det er nok gjemt i et punkt med liten skrift om at lokale tillegg kan forekomme.

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Kan de endre prisen slik etterhvert etter at man har booket et slikt rom ? 

Ser du på prisen på booking.com, eller har du fått beskjed om hva de kommer til å trekke? 

Hvis det er relatert til kursendringer, kan endringer forekomme. Hvis f.eks. rommet er priset i euro, kan du ikke forvente at de låser prisen til kursen den dagen du reserverer. Du må regne med at beløpet beregnes den dagen de faktisk trekker det. Men det kan jo slå begge veier. 

Ovenstående er basert på antakelser og tidligere erfaringer, jeg har ikke sett på vilkårene for booking.com Men jeg har brukt den siden veldig mange ganger selv.

AnonymBruker
laban skrev (1 minutt siden):

Det kan det være. Det kan også være turistskatt pr. døgn eller noe liknende som er knyttet til akkurat dette reisemålet. Jeg vet ikke når det vanligvis trekkes i så fall. Men jeg tror det er vanlig at det ikke er synlig i prisen når du bestiller, det er nok gjemt i et punkt med liten skrift om at lokale tillegg kan forekomme.

Ser du på prisen på booking.com, eller har du fått beskjed om hva de kommer til å trekke? 

Hvis det er relatert til kursendringer, kan endringer forekomme. Hvis f.eks. rommet er priset i euro, kan du ikke forvente at de låser prisen til kursen den dagen du reserverer. Du må regne med at beløpet beregnes den dagen de faktisk trekker det. Men det kan jo slå begge veier. 

Ovenstående er basert på antakelser og tidligere erfaringer, jeg har ikke sett på vilkårene for booking.com Men jeg har brukt den siden veldig mange ganger selv.

Jeg er veldig oppgitt over dette for dette var et feiltrykk. Jeg skulle bestille refunderbart med muligheter til å avbestille, men nå står jeg midt i det. Vet ingenting om hva prisen kan komme på nå. Og jeg er bundet av bestillingen. 

Booking viser ingen vilje til å gjøre om feiltrykket mitt til det jeg ville bestille selv om jeg oppdaget feilen sekunder etterpå. Skal ikke bo på hotellet før helt i slutten av august heller... 

Det står at det er bindende så jeg har ingen juridisk rett til å få endret på bestillingen. Jeg vil ikke tro at hotellet vil hjelpe med dette heller. De vil nok ha pengene. Så ikke lett å vite hva man kan gjøre i en slik situasjon. Forsøker å lese meg opp... Bare si ifra om du har noen gode råd om hva jeg kan gjøre  :)

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det blir siste gang jeg bruker booking å bestille gjennom når de skulle gjøre seg så vanskelige. :)

Jeg har veldig god erfaring med booking.com, men har ikke forsøkt å kansellere ikke-kansellerbar bestilling.

AnonymBruker
Ekstra skrev (35 minutter siden):

Jeg har veldig god erfaring med booking.com, men har ikke forsøkt å kansellere ikke-kansellerbar bestilling.

Jeg kan ikke få høyere pris enn maks 16 000. Hvis prisen øker ytterligere før de trekker så blir det et problem.  Så jeg må vel nødt å advare de om det. Og spørre om de kan sørge for at pengene trekkes med en gang eller omordne til refunderbart.  Jeg mener at en slik feil kan skje. Jeg har ikke tatt i bruk hotellet. Det er i god tid på forhånd. 

Annonse

AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Jeg vil ikke tro at hotellet vil hjelpe med dette heller. De vil nok ha pengene. Så ikke lett å vite hva man kan gjøre i en slik situasjon. Forsøker å lese meg opp... Bare si ifra om du har noen gode råd om hva jeg kan gjøre 

Du kan jo kontakte hotellet, enten direkte (de har trolig en hjemmeside) eller via booking.com - det pleier jo være en mulighet for å sende beskjeder til overnattingsstedet på den måten. 

Men hotellene er jo ofte ikke spesielt positive i utgangspunktet, siden de tjener litt mindre på slike bestillinger enn når kundene kommer direkte til dem. 

Ekstra skrev (1 time siden):

Samme her. 

Skjønner det er  kjipt å gjøre feil, men hele poenget med ikke-kansellerbare bestillinger hva enten det gjelder hotell, fly eller tog, er typisk at man får lavere priser ved å si fra seg muligheten til å ombestemme seg. Det blir lett illusorisk dersom man likevel skal kunne kansellere. 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Jeg kan ikke få høyere pris enn maks 16 000. Hvis prisen øker ytterligere før de trekker så blir det et problem.  Så jeg må vel nødt å advare de om det. Og spørre om de kan sørge for at pengene trekkes med en gang eller omordne til refunderbart.  Jeg mener at en slik feil kan skje. Jeg har ikke tatt i bruk hotellet. Det er i god tid på forhånd. 

Det kommer nok ikke til å øke stort mer enn det allerede har gjort. 

Anonymkode: dd278...ddc

AnonymBruker
laban skrev (2 timer siden):

Du kan jo kontakte hotellet, enten direkte (de har trolig en hjemmeside) eller via booking.com - det pleier jo være en mulighet for å sende beskjeder til overnattingsstedet på den måten. 

Men hotellene er jo ofte ikke spesielt positive i utgangspunktet, siden de tjener litt mindre på slike bestillinger enn når kundene kommer direkte til dem. 

Enig. Jeg har ingen tro på at hotellet er villig til å tape pengene.  En annen mulighet er å bytte kortnummer om prisen blir for høy. Altså nekte å betale det. Men da mener jeg dersom prisen overstiger 20 000. Jeg har kontaktet booking og skrevet om det er mulig å få endret dette til regunderbar eller om det er mulig å få betalt med en gang mens jeg har økonomi til det for jeg vil ikke ha økonomi til det om prisen stiger så altfor mye opp. 

Jeg synes det er utrolig hvor vanskelig slike selskap kan gjøre seg bare fordi man trykket feil i bestillingen med et uhell. Bestillingen er langt fram i tid også. Mange måneder fram. 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det kommer nok ikke til å øke stort mer enn det allerede har gjort. 

Anonymkode: dd278...ddc

Får virkelig håpe det. Tenker hva om det økte til det dobbelte. Altså 30 000 kr .

AnonymBruker
Vhanja skrev (2 timer siden):

Har du prøvd å kontakte dem og forklare feilen?

Jeg har forsøkt, men til ingen nytte med booking ennå. Neste er hotellet. Men jeg tviler på om hotellet vil miste pengene. Det blir jo bare surt å bli tvunget til å feriere på hotellet om jeg får nei av dem om dette med å endre til refunderbart. Så derfor har jeg spurt booking om de kan løse dette. Men uten hell forløbig. Men har skrevet en ny melding der jeg spør mer om betaling pga valutakursen øker og om det kunne være mulighet til å gjøre om til refunderbart siden det er såpass tidlig og siden bestillingen er feil. 

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det blir jo bare surt å bli tvunget til å feriere på hotellet om jeg får nei av dem om dette med å endre til refunderbart.

Men VET du at du ikke kommer til å dra dit? Hvis du "bare" er redd for at noe skal komme i veien, er det jo fortsatt ganske sannsynlig at alt vil gå greit, bortsett fra at du må betale tidligere (muligens også litt mindre) enn planlagt. 

AnonymBruker
laban skrev (46 minutter siden):

Men VET du at du ikke kommer til å dra dit? Hvis du "bare" er redd for at noe skal komme i veien, er det jo fortsatt ganske sannsynlig at alt vil gå greit, bortsett fra at du må betale tidligere (muligens også litt mindre) enn planlagt. 

Jeg tror med ca 99 prosent sjanse at jeg kommer til å dra dit. Har ikke fått fri til det ennå. Men sjefen har sagt at jeg med størst sannsynlig får fri. Det er gjerne ikke vits i å krangle mer med booking eller diskutere med hotellet om det. For det blir bare kjipt å bo der hvis det skal være slik. Så beste er nok å tenke at det vil gå bra   :)

AnonymBruker
laban skrev (19 minutter siden):

Det var mitt poeng også.

Enig med deg! . For de vil nok ha pengene. Og de vil nok ikke endre på noe. Så det beste er å bare satse på at prisen ikke stiger så mye pga valutakursen   og satse på at det går bra. Og heller lære av dette ved nye bestillinger i fremtiden. Ta opptak når man booker i fremtiden  :)

AnonymBruker
laban skrev (32 minutter siden):

Det var mitt poeng også.

Jeg opplevde en gang noe lignende med at jeg hadde trykket feil hos norwegian flyselskapet. Men de sa at det egentlig ikke var mulig å omgjøre det men de fikset det allikevel. Det er god service,  og det fikk meg til å bestille nye reiser med selskapet. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...