Gå til innhold

Hva syns dere er best og verst med denne årstiden?

Anbefalte innlegg

Det beste syns jeg er at jeg slipper så mye klær, og så kan jeg bare tusle bort til butikken uten å knytte bootsa, bare putte inn føttene å gå. Eller gå barbeint for den del. Kan bare samle håret i en rufs på hodet også, og i det hele tatt slippe alt styr med jakker og masse plagg. Helt nydelig faktisk. Å grille ute, ligge å glane uten å gjøre noe på solsenga, ta med kaffen ut om morgenen 🙂 høre alt livet fra bygatene og musikk her og der. Veldig koselig.

Men! Så er det mye mas om å bli med hit og dit. Jeg blir liksom ikke mer sosial fordi det er varmt og sol, og jeg liker ikke den fartinga overalt. Å gå ut og spise er koselig da, så det gjør jeg med fam og venner. Bare ikke det stresset om å gjøre noe...hele tiden. 

Fortsetter under...

Annonse

Liker det aller meste med våren. Litt brysomt med temperatursvingningene, denne uka var det gjerne 3 grader på morgenen og 16 på ettermiddagen, og litt vanskelig å kle seg. Men er jo mitt deilig det og. Gleder meg til varmere kvelder.

Jeg liker at det blir gradvis vår og sommer, elsker sommerdager, men så får ikke vi 3 uker i strekk med 30 grader her. Jeg liker å kunne trene i shorts og topp, dra til parken osv.

Det er ingenting spesifikt jeg misliker med årstiden vår/sommer i seg selv. Kun at vi har for få dager med skikkelig sommervarme her oppe. :)

Tiden fremover nå er jo helt vidunderlig! I dag oppdaget jeg at det har kommet opp krokus i hagen, at liljene spirer og det ser ut til at peonen min har overlevd sin tredje vinter! Hurra! Snøen smelter så det er godt synlig fra dag til dag, bilen har fått sommerdekk på og snøscooteren hentet hjem fra fjellet i dag. Vinterskoene ble satt på loftet og de tykke jakkene er hengt bort for denne gangen. Deilig!

Det verste? Er ikke så mye verste med våren, men akkurat nå er det veldig møkkete overalt ute, så det kan godt komme et realt regnskyll og skylle bort støvet og skitten og så forsvinner resten når gresset blir grønnere og ting begynner å vokse. ❤️ 

Lillemus skrev (1 minutt siden):

Tiden fremover nå er jo helt vidunderlig! I dag oppdaget jeg at det har kommet opp krokus i hagen, at liljene spirer og det ser ut til at peonen min har overlevd sin tredje vinter! Hurra! Snøen smelter så det er godt synlig fra dag til dag, bilen har fått sommerdekk på og snøscooteren hentet hjem fra fjellet i dag. Vinterskoene ble satt på loftet og de tykke jakkene er hengt bort for denne gangen. Deilig!

Det verste? Er ikke så mye verste med våren, men akkurat nå er det veldig møkkete overalt ute, så det kan godt komme et realt regnskyll og skylle bort støvet og skitten og så forsvinner resten når gresset blir grønnere og ting begynner å vokse. ❤️ 

Og så lukter det så godt etter en regnskyll på denne tiden og fremover. DA går jeg tur, og helst tidlig morgen før alle våkner om det har regnet på natten. Den lukta ❤

UtakknemligDiva

Best: slipper å ha på et lass med klær. Slipper å klissvåt av svette når du går inn på et senter, kollektivtrafikk eller inn noe sted fordi du har gått ute i ei tykk jakke. 

Det er lyst lenger. Dagen føles lenger.

Verst: folk våkner mer til liv og man blir vitne til mange vennegjenger. Folk blir mer høylytt så du må høre på at folk har det gøy mens du selv sitter alene. 

Det forventes liksom mer av en. Fordi det blir mer energi på folk og det er liksom årets høydepunkt om sommeren. 

90tallsbarn skrev (3 minutter siden):

Best: slipper å ha på et lass med klær. Slipper å klissvåt av svette når du går inn på et senter, kollektivtrafikk eller inn noe sted fordi du har gått ute i ei tykk jakke. 

Det er lyst lenger. Dagen føles lenger.

Verst: folk våkner mer til liv og man blir vitne til mange vennegjenger. Folk blir mer høylytt så du må høre på at folk har det gøy mens du selv sitter alene. 

Det forventes liksom mer av en. Fordi det blir mer energi på folk og det er liksom årets høydepunkt om sommeren. 

Det forventes absolutt mer av oss ja! Utrolig  slitsomt 🙂

Annonse

UtakknemligDiva
Kashmir skrev (Akkurat nå):

Det forventes absolutt mer av oss ja! Utrolig  slitsomt 🙂

At det forventes mer generelt er kanskje ikke det som er ille i seg selv. Men det er den årstiden folk liksom skal leve livet fullt, så kommer høsten og man er tilbake på jobb og da skal folk snakke om alt de har gjort i sommer. 

Jeg prøver jo å gjøre noe med det fremdeles. Men det er ikke lett når absolutt alle du kjenner har flyttet langt vekk og fått seg kjæreste, kommer nærmere og nærmere a4 livet. Noen er nybakte foreldre og noen som er syke hele tiden eller må jobbe så mye som mulig fordi de har dårlig økonomi og mange utgifter.. 

90tallsbarn skrev (2 minutter siden):

At det forventes mer generelt er kanskje ikke det som er ille i seg selv. Men det er den årstiden folk liksom skal leve livet fullt, så kommer høsten og man er tilbake på jobb og da skal folk snakke om alt de har gjort i sommer. 

Jeg prøver jo å gjøre noe med det fremdeles. Men det er ikke lett når absolutt alle du kjenner har flyttet langt vekk og fått seg kjæreste, kommer nærmere og nærmere a4 livet. Noen er nybakte foreldre og noen som er syke hele tiden eller må jobbe så mye som mulig fordi de har dårlig økonomi og mange utgifter.. 

Thats life. Jeg ler litt av det du påpeker. Hva skal til for at du får opp humøret da? 

Nicklusheletida

Våren kom brått i år gitt. Synes jeg nettopp har gått  på ski og i dag skulle jeg ut å treffe ei venninne som jeg ikke har sett siden før jul. Byen var full av folk i shorts og sommerkjole. Så varmt og deilig i dag. Liv og røre i byen. Føles som å våkne til live igjen. Det er det beste med våren. :)

Nicklusheletida
Nicklusheletida skrev (3 minutter siden):

Våren kom brått i år gitt. Synes jeg nettopp har gått  på ski og i dag skulle jeg ut å treffe ei venninne som jeg ikke har sett siden før jul. Byen var full av folk i shorts og sommerkjole. Så varmt og deilig i dag. Liv og røre i byen. Føles som å våkne til live igjen. Det er det beste med våren. :)

Glemte å svare på hva som er det verste, men jeg kan ikke komme på noe.

Jeg gleder meg stort over at ting spirer og gror. Har akkurat oppdaget at Hostaen min som har stått under tak uten å få vann hele vinteren har overlevd. Det er veldig oppmuntrende. Liker at det blir lysere og det meste lettere. Jeg går i tights hele året og i dag gikk jeg over til de hvite og gikk barføtt i skoene, det var stas. Og så er jeg glad i 17.mai. Jeg er glad i alle festdager jeg så den gjør meg virkelig glad. Nå venter gresset på sin første klipp, og snart er det sesong for sommerblomster. Jeg liker også veldig godt å sitte ute i solen om våren. Når sommeren kommer blir det for varmt for meg.

Det jeg liker minst er når temperaturen faller igjen etter noen varme dager. Jeg er liksom helt klar for sommer.

Det beste er at jeg egentlig elsker alt med vår/sommer; naturen, sole meg, bade, mer fri, grille, rosévin, ferier osv. 

Det verste er at det gjerne blir mer tydelig at det er et gap mellom hvordan det er, og hvordan jeg skulle ønske det var. Samt insekter, grøss. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...