Gå til innhold

Ukas trening, uke 16.


Nicklusheletida

Anbefalte innlegg

Nicklusheletida skrev (6 minutter siden):

Her er det full vinter igjen, så må vente til slapseføret er over. Foreløpig nøyer jeg meg med tredemølla :)

Fikk dere vinter igjen? Hørte at vinteren var kommet tilbake til Trondheim, men til Østlandet også altså? Her holder heldigvis våren seg, og de første bjørkene har begynt å bli lysegrønne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

påskelilje skrev (5 minutter siden):

Fikk dere vinter igjen? Hørte at vinteren var kommet tilbake til Trondheim, men til Østlandet også altså? Her holder heldigvis våren seg, og de første bjørkene har begynt å bli lysegrønne!

Det lavet ned i morges og var helt hvitt og flere cm. snø der jeg bor :o . Såpass at jeg lurer på om jeg kan kjøre bilen på sommerdekk i kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekstra skrev (8 minutter siden):

Det lavet ned i morges og var helt hvitt og flere cm. snø der jeg bor :o . Såpass at jeg lurer på om jeg kan kjøre bilen på sommerdekk i kveld.

Oi 😮 Sikkert lurt å la bilen stå da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje skrev (58 minutter siden):

Fikk dere vinter igjen? Hørte at vinteren var kommet tilbake til Trondheim, men til Østlandet også altså? Her holder heldigvis våren seg, og de første bjørkene har begynt å bli lysegrønne!

Det er mye verre på Østlandet enn i Trøndelag nå, i alle fall enn her i Trondheimsområdet. Her er det bare en hvitt slør over gressplenene, men det ligger ikke på veien, på Østlandet er det såvidt jeg har hørt kommet opp imot 20 cm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (26 minutter siden):

Det er mye verre på Østlandet enn i Trøndelag nå, i alle fall enn her i Trondheimsområdet. Her er det bare en hvitt slør over gressplenene, men det ligger ikke på veien, på Østlandet er det såvidt jeg har hørt kommet opp imot 20 cm.

Men i helgen hadde vi 18 grader og t-skjorte-vær, og det kommer nok snart tilbake *nananana*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bøtteknotten
påskelilje skrev (22 timer siden):

Du har jo vært så flink i hele vinter. Tror du ikke at motivasjonen kommer tilbake? Kanskje vi skal delta på løp sammen i sommer? Jeg lurte på om jeg skulle prøve meg igjen på de to løpene jeg var med på i fjor 🙂 

Joda, er fornøyd med å ha holdt det gående 😊 satser på at det kommer seg når været blir bedre igjen, foreløpig må jeg basere meg på ytre motivasjon 😂 takk for Garmin sine utfordringer, som jeg «må» rekke.

Løp ja..kanskje det. Har bare vært med på ett jeg, og det var jo egentlig ganske kjekt. 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bøtteknotten skrev (5 minutter siden):

Joda, er fornøyd med å ha holdt det gående 😊 satser på at det kommer seg når været blir bedre igjen, foreløpig må jeg basere meg på ytre motivasjon 😂 takk for Garmin sine utfordringer, som jeg «må» rekke.

Løp ja..kanskje det. Har bare vært med på ett jeg, og det var jo egentlig ganske kjekt. 😁

Hvis ikke vi skal ut med jobben dagen før (dato bestemmes denne uka 😁), vil jeg være med på Sommerløpet her 17.juni! Vil løpe 5 km, som i fjor, og se om jeg har forbedret meg (i fjor hadde jeg ikke trent noe løping først, bortsett fra 3-4 ganger). Kanskje jeg melder meg på det på sensommeren også, som i fjor 🤩 Ja, det var jo veldig stas å ha nummer på brystet og bli heiet frem! Moro å ha noen mål å strekke seg mot!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bøtteknotten
påskelilje skrev (30 minutter siden):

Hvis ikke vi skal ut med jobben dagen før (dato bestemmes denne uka 😁), vil jeg være med på Sommerløpet her 17.juni! Vil løpe 5 km, som i fjor, og se om jeg har forbedret meg (i fjor hadde jeg ikke trent noe løping først, bortsett fra 3-4 ganger). Kanskje jeg melder meg på det på sensommeren også, som i fjor 🤩 Ja, det var jo veldig stas å ha nummer på brystet og bli heiet frem! Moro å ha noen mål å strekke seg mot!

Sommerløpet er i Kristiansand? Åh - er du da kanskje kjent i området ift steder å jogge? Skal til Kristiansand i helga ser du, og har lyst å ta en joggetur eller to - men har prøvd i Baneheia og det var ikke noe for meg. Veldig fint, men for mye opp og ned og stier på kryss og tvers 😂 

 

Den der «runners high» som folk snakker om, det har jeg aldri kjent noe til. Men det høres jo fantastisk ut! 🌟

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bøtteknotten skrev (52 minutter siden):

Sommerløpet er i Kristiansand? Åh - er du da kanskje kjent i området ift steder å jogge? Skal til Kristiansand i helga ser du, og har lyst å ta en joggetur eller to - men har prøvd i Baneheia og det var ikke noe for meg. Veldig fint, men for mye opp og ned og stier på kryss og tvers 😂 

 

Den der «runners high» som folk snakker om, det har jeg aldri kjent noe til. Men det høres jo fantastisk ut! 🌟

Terrenget her er (dessverre) veldig mye opp og ned 😳 Men det finnes jo områder som er flatere enn andre. Hamresanden er vel flatest - men du må nok løpe litt på kryss og tvers for å få en mil (mener at jeg gjorde det en gang). Ellers er Jegersberg et fint område. Parker ved UiA og løp oppover der. Du kan fint få en mil der (du kan følge den gamle Postveien mot Gill og Justvik og så tilbake (kan ta diverse sløyfer også)

Jeg løper mest (i perioder jeg løper) mest i skogen her jeg bor. Mye opp og ned her og, kom nettopp hjem fra løpetur nå. Noen hadde merket opp ei ny løype,  og selv om jeg trodde jeg hadde vært overalt, var det jammen meg noen nye stier også! Send meg gjerne pm så kan jeg forklare litt nærmere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje skrev (2 timer siden):

Hvis ikke vi skal ut med jobben dagen før (dato bestemmes denne uka 😁), vil jeg være med på Sommerløpet her 17.juni! Vil løpe 5 km, som i fjor, og se om jeg har forbedret meg (i fjor hadde jeg ikke trent noe løping først, bortsett fra 3-4 ganger). Kanskje jeg melder meg på det på sensommeren også, som i fjor 🤩 Ja, det var jo veldig stas å ha nummer på brystet og bli heiet frem! Moro å ha noen mål å strekke seg mot!

Så sprek du er!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekstra skrev (5 timer siden):

Så sprek du er!

 

I forhold til flere andre her, så er jeg jo helt på amatørnivå 🙂 Og jeg har jo bare akkurat tatt opp løpingen! Men hvis det går som jeg planlegger, så skal jeg løpe minst en gang i uka nå i vår og sommer, og delta på minst ett løp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
påskelilje skrev (På 25.4.2023 den 14.07):

Fikk dere vinter igjen? Hørte at vinteren var kommet tilbake til Trondheim, men til Østlandet også altså? Her holder heldigvis våren seg, og de første bjørkene har begynt å bli lysegrønne!

Ja, vi fikk vinter igjen, men nå er snøen borte og løpeturen unnagjort.  Den ble ikke lang ;) Jeg løp utenfor her og jeg løp på steinheller som er enda hardere å løpe på enn asfalt. Det var ikke spesielt behagelig. Jeg kan trygt si at jeg ikke kjente på noen rus. 

Har du sett eldre mennesker løpe ? De løper litt stivt og med tripoende skritt. Akkuat slik følte jeg meg nå 😃 Gammelkjærringløping kalles det. 

Så etter 2 km dro jeg heller bort til en bakke ( der er det asfalt )  og bedrev litt intervalltrening. For meg er det mer behagelig å løpe i oppoverbakke enn der det er flatt. Det er mindre belastende for kroppen. Etter dette igjen fortsatte jeg med løping opp og ned ei lang trapp utenfor her. 

Jeg gir ikke opp. Neste gang skal jeg dra bort til en grusbane å løpe. Jeg må bare vente til det blir litt mindre gjørmete der. 

Til helga skal jeg gå på ski. Det gleder jeg meg til :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...