Gå til innhold

Reisen nærmer seg og jeg er blakk


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Savannah skrev (1 minutt siden):

Ja, det er greit, men hva er det du spør om her på dol?

Spør om på dol? Det har ingenting med dol å gjøre 🙄

Anonymkode: f3cc8...3d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Spør om på dol? Det har ingenting med dol å gjøre 🙄

Anonymkode: f3cc8...3d6

Du er på dol og skriver om problemer.  Selvfølgelig har det med dol å gjøre når det er på dol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Savannah skrev (5 minutter siden):

Du er på dol og skriver om problemer.  Selvfølgelig har det med dol å gjøre når det er på dol.

Ikke at jeg skal reise!!!

Anonymkode: f3cc8...3d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 28.4.2023 den 8.26):

Ikke helt blakk fordi jeg har noen kroner men de må gå til regninger. Jeg har lånt før av samme person som jg enda ikke har betalt tilbake, men jeg klarer å betale tilbake om en tid. Hvis jeg bruker pengene til regninger til ferie kan jeg spørre om lån til regninger? 

Anonymkode: f3cc8...3d6

Klarer aldri å bestemme meg for hvorvidt det kan finnes en kjerne av seriøsitet i spørsmålene dine, eller om alt bare er tull. Men til det du tilsynelatende ber om:  Svært unge personer kan alltids spørre foreldre og andre nære om å få låne penger, selv om de burde ha klart å ha spart. Men det er i så fall et minimum at du er ærlig og ikke lyver om hva pengene skal gå til. Så blir det opp til de voksne om de vil bidra til turen eller holde fast ved at du som voksen må holde orden på egen økonomi. 

Jeg bidrar en del økonomisk til unge familiemedlemmer i perioder - MEN om jeg hadde blitt løyet til eller opplevd den som spurte som manipulerende, så hadde jeg så avgjort sagt nei. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
frosken skrev (11 minutter siden):

Klarer aldri å bestemme meg for hvorvidt det kan finnes en kjerne av seriøsitet i spørsmålene dine, eller om alt bare er tull. Men til det du tilsynelatende ber om:  Svært unge personer kan alltids spørre foreldre og andre nære om å få låne penger, selv om de burde ha klart å ha spart. Men det er i så fall et minimum at du er ærlig og ikke lyver om hva pengene skal gå til. Så blir det opp til de voksne om de vil bidra til turen eller holde fast ved at du som voksen må holde orden på egen økonomi. 

Jeg bidrar en del økonomisk til unge familiemedlemmer i perioder - MEN om jeg hadde blitt løyet til eller opplevd den som spurte som manipulerende, så hadde jeg så avgjort sagt nei. 

Ok. Men det ordner seg, det vet jeg. De vet jeg skal reise så jeg spør rett før. Da pleier det å gå seg til. Jeg betaler tilbake når jeg kan, selvfølgelig. 

Anonymkode: f3cc8...3d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 28.4.2023 den 8.26):

Hvis jeg bruker pengene til regninger til ferie kan jeg spørre om lån til regninger? 

Klart du kan spørre.

Du må imidlertid være forberedt på at svaret ikke nødvendigvis blir ja, og da må du finne en annen løsning og ikke bli sur på dem du spør.

Dette er ditt problem, ikke andres, og det er du som må løse det, ikke andre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Kayia skrev (3 minutter siden):

Klart du kan spørre.

Du må imidlertid være forberedt på at svaret ikke nødvendigvis blir ja, og da må du finne en annen løsning og ikke bli sur på dem du spør.

Dette er ditt problem, ikke andres, og det er du som må løse det, ikke andre. 

Klart blir jeg sur om jeg får nei. Men det får jeg sikkert ikke når jeg spørr rett før. Forventer et ja. 

Anonymkode: f3cc8...3d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Klart blir jeg sur om jeg får nei. Men det får jeg sikkert ikke når jeg spørr rett før. Forventer et ja. 

Anonymkode: f3cc8...3d6

Det er dumt av deg. Du kan nemlig spørre om hjelp i form av bidrag eller lån, men du kan ikke kreve det.

Dine penger er dine og de kan du selv bestemme hvordan du skal bruke.

Mine penger er mine, og de bestemmer jeg hvordan jeg skal bruke.

Dine foreldres penger er deres og de bestemmer de hvordan de skal bruke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kayia skrev (1 minutt siden):

Det er dumt av deg. Du kan nemlig spørre om hjelp i form av bidrag eller lån, men du kan ikke kreve det.

Dine penger er dine og de kan du selv bestemme hvordan du skal bruke.

Mine penger er mine, og de bestemmer jeg hvordan jeg skal bruke.

Dine foreldres penger er deres og de bestemmer de hvordan de skal bruke. 

Ja men dette har vært en planlagt tur, og det er ikke for at jeg ikke har villet spart jeg ikke har. Spør ikke om å få de, som ville vært naturlig. 

Anonymkode: f3cc8...3d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Ja men dette har vært en planlagt tur, og det er ikke for at jeg ikke har villet spart jeg ikke har. Spør ikke om å få de, som ville vært naturlig. 

Anonymkode: f3cc8...3d6

Naturlig?

Anonymkode: 1e1ce...88c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Ja men dette har vært en planlagt tur, og det er ikke for at jeg ikke har villet spart jeg ikke har. Spør ikke om å få de, som ville vært naturlig. 

Anonymkode: f3cc8...3d6

Det har ingenting med saken å gjøre. Mangler du penger må du ut og tjene mer penger, sånn er det for alle. 

Jeg gjentar:

Dine penger er dine og de kan du selv bestemme hvordan du skal bruke.

Mine penger er mine, og de bestemmer jeg hvordan jeg skal bruke.

Dine foreldres penger er deres og de bestemmer de hvordan de skal bruke.

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Ja men dette har vært en planlagt tur, og det er ikke for at jeg ikke har villet spart jeg ikke har. Spør ikke om å få de, som ville vært naturlig. 

Anonymkode: f3cc8...3d6

Men du måtte på byen hver helg, da ble det litt vanskelig 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kayia skrev (1 minutt siden):

Det har ingenting med saken å gjøre. Mangler du penger må du ut og tjene mer penger, sånn er det for alle. 

Jeg gjentar:

Dine penger er dine og de kan du selv bestemme hvordan du skal bruke.

Mine penger er mine, og de bestemmer jeg hvordan jeg skal bruke.

Dine foreldres penger er deres og de bestemmer de hvordan de skal bruke.

Nei jeg kan ikke det. Hadde det vært så enkelt hadde jeg ikke vært avhengig av hjelp. I mitt hode er det en plikt de har, det ville jeg selv gjort for andre. 

Anonymkode: f3cc8...3d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei jeg kan ikke det. Hadde det vært så enkelt hadde jeg ikke vært avhengig av hjelp. I mitt hode er det en plikt de har, det ville jeg selv gjort for andre. 

Anonymkode: f3cc8...3d6

De har ingen plikt til det. Er du ikke voksen?

Anonymkode: 1e1ce...88c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

De har ingen plikt til det. Er du ikke voksen?

Anonymkode: 1e1ce...88c

Jo de har det når det melder seg viktige situasjoner!

Anonymkode: f3cc8...3d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Ekstra skrev (6 minutter siden):

Men du måtte på byen hver helg, da ble det litt vanskelig 😂

Det koster ikke noe.

Anonymkode: f3cc8...3d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Jo de har det når det melder seg viktige situasjoner!

Anonymkode: f3cc8...3d6

Nei (om du ikke er umyndiggjort vel og merke. Er du det er det dine verger som har et ansvar). Jeg må nesten spørre når du svarer som du gjør, er du myndig eller har du verge? 

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Jo de har det når det melder seg viktige situasjoner!

Anonymkode: f3cc8...3d6

Hvor gammel er du?

Anonymkode: 1e1ce...88c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hvor gammel er du?

Anonymkode: 1e1ce...88c

Tipper 14 år

Anonymkode: fd96f...49c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare å sende vippskrav til mor, det er hun vant med. Sier hun nei, så bare blokkerer du henne frem til jul, evt frem til neste gang du trenger penger.
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...