Gå til innhold

Reisen nærmer seg og jeg er blakk


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Kashmir skrev (23 minutter siden):

🤣 tilknytingsvansker ja? Hehehe 

Har igrunnen ikke helt sans for kontrakter mellom folk som elsker hverandre jeg heller. Det blir litt forretningsmessig. Har tapt noen tusen på det da. Ganske mange egentlig. Så hva vi liker og hva som er smart er to forskjellige ting. 

Ja når det blir det blir formelt som en låne kontrakt hos banken liksom da tenker jeg at det er mangel på cos kurs som betyr Circle of Security. Ærlig talt .

Anonymkode: f3cc8...3d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Men takk for følget! Over og ut. God natt! 

Anonymkode: f3cc8...3d6

God natt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ja det er derfor at jeg ikke vet akkurat når?! Går begge veier? Merkelig med formell kontrakt som vi var ukjente. 

Anonymkode: f3cc8...3d6

Jeg ventet ikke at du skulle forstå heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Vendi skrev (9 timer siden):

Men at du er tilbake og klarer å lage "liv" igjen, er tydelig ;)

Ja jeg er en weirdo som skaper liv tydeligvis ;) 

Anonymkode: f3cc8...3d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

jeg har jo sagt millioner av ganger at jeg en gang skal betale det tilbake. 

Anonymkode: f3cc8...3d6

Minner om "det er kjempelett å slutte å røyke! Jeg har gjort det en million ganger!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
morsan skrev (18 minutter siden):

Minner om "det er kjempelett å slutte å røyke! Jeg har gjort det en million ganger!"

Sammenligner du det? Det er faktisk ikke det samme. 

Anonymkode: f3cc8...3d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kayia skrev (11 timer siden):

Jeg ventet ikke at du skulle forstå heller.

Det har aldri gått begge veier. Jeg må alltid krype til korset om å få ditt og datt. Kaller du det begge veier? 

Anonymkode: f3cc8...3d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Det har aldri gått begge veier. Jeg må alltid krype til korset om å få ditt og datt. Kaller du det begge veier? 

Anonymkode: f3cc8...3d6

Du er voksen, du er myndig ergo bør du slutte å be om noe som helst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kayia skrev (10 minutter siden):

Du er voksen, du er myndig ergo bør du slutte å be om noe som helst. 

Det betyr for deg at hvis jeg trenger hjelp med noe som helst, da kan jeg ikke det? 

Anonymkode: f3cc8...3d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det betyr for deg at hvis jeg trenger hjelp med noe som helst, da kan jeg ikke det? 

Anonymkode: f3cc8...3d6

Ja du bør slutte å be om hjelp til ting du skal greie selv, slik som klær, hverdagsaktiviteter, feire, bil etc nå når du er voksen.

Spør forresten din mor sin mor om penger, vet du det? Må don mormor låne din mor penger når de skal på ferie? 

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kayia skrev (21 minutter siden):

Ja du bør slutte å be om hjelp til ting du skal greie selv, slik som klær, hverdagsaktiviteter, feire, bil etc nå når du er voksen.

Spør forresten din mor sin mor om penger, vet du det? Må don mormor låne din mor penger når de skal på ferie? 

Er du klar over hvor lite kronen er verdt når du svarer sånn? Alle vet at det å f.eks handle mat nå er sykt dyrt. 

Anonymkode: f3cc8...3d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Kayia skrev (23 minutter siden):

Ja du bør slutte å be om hjelp til ting du skal greie selv, slik som klær, hverdagsaktiviteter, feire, bil etc nå når du er voksen.

Spør forresten din mor sin mor om penger, vet du det? Må don mormor låne din mor penger når de skal på ferie? 

Jeg har ikke spurt om å fåååå de. 

Anonymkode: f3cc8...3d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Er du klar over hvor lite kronen er verdt når du svarer sånn? Alle vet at det å f.eks handle mat nå er sykt dyrt. 

Anonymkode: f3cc8...3d6

Ja det er jeg. Har du ikke råd til å handle må du avstå. 

AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Jeg har ikke spurt om å fåååå de. 

Anonymkode: f3cc8...3d6

Hvor har jeg sagt det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kayia skrev (8 timer siden):

Ja det er jeg. Har du ikke råd til å handle må du avstå. 

Hvor har jeg sagt det? 

sa for eks. Det betyr ikke at eksempelet jeg gav er relevant for at jeg per nå ikke har penger. Det betyr at alt er dyrt og kan sette folk i en situasjon som gjør at man må spørre om å låne. 

Anonymkode: f3cc8...3d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kayia skrev (9 timer siden):

Ja du bør slutte å be om hjelp til ting du skal greie selv, slik som klær, hverdagsaktiviteter, feire, bil etc nå når du er voksen.

Spør forresten din mor sin mor om penger, vet du det? Må don mormor låne din mor penger når de skal på ferie? 

Hadde de vært smart hadde hadde de spart barnetrygden for å gå foran som et godt eksempel på sparing. Det ville tilsvart 45-50.000 i dagens kurs. 

Anonymkode: f3cc8...3d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

sa for eks. Det betyr ikke at eksempelet jeg gav er relevant for at jeg per nå ikke har penger. Det betyr at alt er dyrt og kan sette folk i en situasjon som gjør at man må spørre om å låne. 

Anonymkode: f3cc8...3d6

Hvis alt er dyrt så må man ta høyde for det i eget budsjett. Det kan bety at man faktisk ikke har råd til en ferie. Evt at man må ta en billligere variant. 

Det at du ikke har betalt tilbake tidligere lån fordi pengene måtte gå til regninger viser at du ikke har råd til å låne enda mer, fordi du har verken evne eller vilje til å betale tilbake. Det hjelper ikke å si "Jeg skal betale tilbake!" når det du gjør viser noe annet. Ord betyr lite når det ikke omgjøres til handlinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

sa for eks. Det betyr ikke at eksempelet jeg gav er relevant for at jeg per nå ikke har penger. Det betyr at alt er dyrt og kan sette folk i en situasjon som gjør at man må spørre om å låne. 

Anonymkode: f3cc8...3d6

Jeg har ikke bedt noen andre enn banken å låne meg penger på over 40 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Hadde de vært smart hadde hadde de spart barnetrygden for å gå foran som et godt eksempel på sparing. Det ville tilsvart 45-50.000 i dagens kurs. 

Anonymkode: f3cc8...3d6

Du mener de skulle spart den til deg? Barnetrygd er faktisk et skattefradrag som utbetales til en av foreldrene. Den er ment å dekke en liten del av merutgiftene en barnefamilie har. 

Da jeg mottok barnetrygd, satte jeg den på en egen konto. Den ga barnet gratis ulykkesforsikring, noe de færreste barn har bruk for, heldigvis. Jeg brukte den som familieferie-konto, på den måten at vi brukte pengene til ferieturer det ikke kommer feriepenger til, f.eks. påskeferie og skoleferier. 

Så hvem vet, kanskje du har hatt glede av barnetrygd-pengene selv om de ikke har blitt satt av til deg i banken. Det er lite sannsynlig at foreldrene dine har brukt dem på tull og fjas. Dessuten har det ikke akkurat vært lønnsomt å ha penger i banken de siste årene, men det er en litt annen sak. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...