Gå til innhold

Reisen nærmer seg og jeg er blakk


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 5.5.2023 den 17.15):

Det er irrelevant for saken og tråden. Jeg snakker generelt om det. Når alle er mot meg er det urettferdig kamp. 

Anonymkode: f3cc8...3d6

Alt alle er "mot" deg bør si deg noe. Tenk litt på den.

Anonymkode: 1e1ce...88c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Det går an å være på mitt lag og, da. Det er ingen som er. Ikke engang min egen mor. Hvordan tror du det er? 

Anonymkode: f3cc8...3d6

Det sier deg ingenting at "ingen er på lag med deg"? Kan det tenkes at din tankegang er helt hinsides normal oppførsel, og at du forventer ting som ikke er normalt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
laban skrev (8 timer siden):

Du må ikke forveksle viljen til å gi bort penger, med kjærlighet. 

Da håper jeg du betaler tilbake og er der for henne på andre måter - hjelper til og holder henne med selskap når det er ønskelig (ikke bare når det er nyttig for deg). 

Det kan føles på den måten når jeg av og til.  Ja jeg hjelper til selvfølgelig og bidrar faktisk veldig mye i form av handling henter posten og stikker innom.  Jeg får halve beløpet fordi hun forstod meg i motsatt til andre. 

Anonymkode: f3cc8...3d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Alt alle er "mot" deg bør si deg noe. Tenk litt på den.

Anonymkode: 1e1ce...88c

Nei, det vil jeg ikke tenke på. Jeg har tenkt nok og lenge nok. 

Anonymkode: f3cc8...3d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Lady HM skrev (2 timer siden):

Det sier deg ingenting at "ingen er på lag med deg"? Kan det tenkes at din tankegang er helt hinsides normal oppførsel, og at du forventer ting som ikke er normalt?

Nei men at dere er fra steinalderen. 

Anonymkode: f3cc8...3d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Nei men at dere er fra steinalderen. 

Anonymkode: f3cc8...3d6

Hvis alle er mot deg, alle er fæle og gammeldagse - hvorfor fortsetter du å komme tilbake til dette forumet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Vhanja skrev (1 time siden):

Hvis alle er mot deg, alle er fæle og gammeldagse - hvorfor fortsetter du å komme tilbake til dette forumet?

For å trolle vel.

Anonymkode: 1e1ce...88c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frosken skrev (På 5.5.2023 den 20.20):

Det er enkelte holdninger som kan skape problemer i voksenlivet:

1, Jeg vil ikke gjøre noe jeg ikke har lyst til.

2. Jeg vil bruke penger på det jeg har lyst på, uavhengig om jeg har de pengene eller ikke. 

4. Jeg vil til enhver tid ha det nøyaktig slik jeg selv ønsker, og det bør de rundt meg tilpasse seg til. 

Som ‘lOreal sa: «Fordi jeg fortjener det»

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (21 timer siden):

Jeg tror du har et massivt poeng her. Jeg syns det blir i overkant mye pekefinger- moral og oppdragertendenser her 🙂 og noen litt for aggresive kommentarer også egentlig . 

Kanskje HI trigger den rollen som forelder litt vel mye? 

Kanskje hun prøver å få fram et poeng? 

 

 

Jeg er ikke kun en mor med et voksent barn, men dertil et voksent barn som klarer seg selv, som ikke ber om penger, og som iallfall ikke sutrer og krever! Da blir det en glede å spandere og være raus. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

morsan skrev (3 minutter siden):

Jeg er ikke kun en mor med et voksent barn, men dertil et voksent barn som klarer seg selv, som ikke ber om penger, og som iallfall ikke sutrer og krever! Da blir det en glede å spandere og være raus. 

Ja, men det er jo ditt barn, og de aller fleste tenker jo at det er best å klare seg økonomisk når man blir voksen. Å ikke forvente at andre rydder opp når en har rotet til ting.

Det er bare at noen ganger så svarer vi fordi vi identifiserer oss med en rolle, og så kan vi bli litt ekstra krasse og reagere mer ut fra følelser og personlig erfaring  i enkelte tilfeller. Jeg tror HI er ekspert på å treffe litt "såre" punkt sånn sett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (35 minutter siden):

Ja, men det er jo ditt barn, og de aller fleste tenker jo at det er best å klare seg økonomisk når man blir voksen. Å ikke forvente at andre rydder opp når en har rotet til ting.

Det er bare at noen ganger så svarer vi fordi vi identifiserer oss med en rolle, og så kan vi bli litt ekstra krasse og reagere mer ut fra følelser og personlig erfaring  i enkelte tilfeller. Jeg tror HI er ekspert på å treffe litt "såre" punkt sånn sett. 

Vet ikke hvem HI er. 

Men uansett. Hvis man ser bort fra småspydige kommenterer om Vippskrav ol, så synes jeg flere av kommentarene til trådstarter er gode råd mtp hvordan man bør innrette seg og leve livet sitt for å klare seg selv og innrette seg på den situasjonen man er i. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

morsan skrev (12 minutter siden):

Vet ikke hvem HI er. 

Men uansett. Hvis man ser bort fra småspydige kommenterer om Vippskrav ol, så synes jeg flere av kommentarene til trådstarter er gode råd mtp hvordan man bør innrette seg og leve livet sitt for å klare seg selv og innrette seg på den situasjonen man er i. 

Jeg ser med humor på disse trådene altså. Jeg mente ikke å kritisere noen, selv om noen kommentarer blir litt i overkant. Det blir jo tildels morsomme svar fra HI på dem da, så tenker hun forventer det. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Vhanja skrev (7 timer siden):

Hvis alle er mot deg, alle er fæle og gammeldagse - hvorfor fortsetter du å komme tilbake til dette forumet?

Fordi det er koselig her selvfølgelig.

Anonymkode: f3cc8...3d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kashmir skrev (3 timer siden):

Ja, men det er jo ditt barn, og de aller fleste tenker jo at det er best å klare seg økonomisk når man blir voksen. Å ikke forvente at andre rydder opp når en har rotet til ting.

Det er bare at noen ganger så svarer vi fordi vi identifiserer oss med en rolle, og så kan vi bli litt ekstra krasse og reagere mer ut fra følelser og personlig erfaring  i enkelte tilfeller. Jeg tror HI er ekspert på å treffe litt "såre" punkt sånn sett. 

Jeg er da ingen ekspert på noe jeg. Jeg spurte bare om råd til et problem?! 

Anonymkode: f3cc8...3d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg er da ingen ekspert på noe jeg. Jeg spurte bare om råd til et problem?! 

Anonymkode: f3cc8...3d6

Jeg skrev jo ikke at du gjorde noe med hensikt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kashmir skrev (1 minutt siden):

Jeg skrev jo ikke at du gjorde noe med hensikt. 

Nei jeg er som sagt nederst i mitt hiraki og kunne aldri fornærmet noen med vilje. Men nå får jeg reise da takket være min beste bestemor. 

Anonymkode: f3cc8...3d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
morsan skrev (4 timer siden):

Jeg er ikke kun en mor med et voksent barn, men dertil et voksent barn som klarer seg selv, som ikke ber om penger, og som iallfall ikke sutrer og krever! Da blir det en glede å spandere og være raus. 

Jeg sutrer da aldri om noe som helst?! Den største gleden du kan ha er og gjøre andre glad. Derfor burde man spandert oftere synes jeg. For da blir andre glad. 

Anonymkode: f3cc8...3d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Den største gleden du kan ha er og gjøre andre glad. Derfor burde man spandert oftere synes jeg. For da blir andre glad. 

Anonymkode: f3cc8...3d6

En hustavle

Det er en lykke i livet
som ikke vendes til lede:
Det at du gleder en annen
det er den eneste glede.

Det er en sorg i verden
som ingen tårer kan lette:
Det at det var for sent
da du skjønte dette.

 Ingen kan resten av tiden
stå ved en grav og klage.
Døgnet har mange timer.
Året har mange dage.

 

Arnulf Øverland 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...