Gå til innhold

Reisen nærmer seg og jeg er blakk


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jo jeg gjør begge deler jeg. Og hva er poenget ditt? 

Anonymkode: f3cc8...3d6

Har du ikke studielån da? Du sa nemlig at du ikke har behov for å låne av noen bank, men kanskje det hadde vært en ide å søke studielån? Så slapp du å be om å låne av foreldrene dine? 

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Kayia skrev (14 minutter siden):

Har du ikke studielån da? Du sa nemlig at du ikke har behov for å låne av noen bank, men kanskje det hadde vært en ide å søke studielån? Så slapp du å be om å låne av foreldrene dine? 

Jeg skal på ferie Kayia. Mener du seriøst at jeg skal søke studielån til det når jeg kan låne rentefritt? Dette ble veldig stort kun fordi jeg spurte et enkelt spørsmål. 

Anonymkode: f3cc8...3d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kayia skrev (16 minutter siden):

Har du ikke studielån da? Du sa nemlig at du ikke har behov for å låne av noen bank, men kanskje det hadde vært en ide å søke studielån? Så slapp du å be om å låne av foreldrene dine? 

Som sagt er helsetur / ferietur viktig for meg av mange årsaker. Hvor vanskelig er det å forstå det? 

Anonymkode: f3cc8...3d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kayia skrev (17 minutter siden):

Har du ikke studielån da? Du sa nemlig at du ikke har behov for å låne av noen bank, men kanskje det hadde vært en ide å søke studielån? Så slapp du å be om å låne av foreldrene dine? 

Skjønner ikke hvorfor det skal være abdef for et vanlig spørsmål. Det er ikke unormalt å spørre liksom. 

Anonymkode: f3cc8...3d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Vhanja skrev (10 timer siden):

Hvis alt er dyrt så må man ta høyde for det i eget budsjett. Det kan bety at man faktisk ikke har råd til en ferie. Evt at man må ta en billligere variant. 

Det at du ikke har betalt tilbake tidligere lån fordi pengene måtte gå til regninger viser at du ikke har råd til å låne enda mer, fordi du har verken evne eller vilje til å betale tilbake. Det hjelper ikke å si "Jeg skal betale tilbake!" når det du gjør viser noe annet. Ord betyr lite når det ikke omgjøres til handlinger.

Jeg hadde buffer en gang. Hvor tror du den er nå? Den er brukt opp!!! Jesus. 

Anonymkode: f3cc8...3d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg skal på ferie Kayia. Mener du seriøst at jeg skal søke studielån til det når jeg kan låne rentefritt? Dette ble veldig stort kun fordi jeg spurte et enkelt spørsmål. 

Anonymkode: f3cc8...3d6

Jeg mener at du må få oversikt over og styrke økonomien din slik at du ikke er blakk før feks en reise.

Det er tydelig at du enten har for lite penger (og kunne fått hjelp ved å ta opp studielån slik de aller, aller fleste studenter gjør), eller bruker for mye penger i forhold til det du har.

Da har da to valg - enten styrke økonomien din ved å ta opp feks studielån, eller jobbe mer (tjene mer penger), i tillegg til å spare mer.  

Vet du hva periodisering er i forbindelse med et budsjett? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kayia skrev (1 minutt siden):

Jeg mener at du må få oversikt over og styrke økonomien din slik at du ikke er blakk før feks en reise.

Det er tydelig at du enten har for lite penger (og kunne fått hjelp ved å ta opp studielån slik de aller, aller fleste studenter gjør), eller bruker for mye penger i forhold til det du har.

Da har da to valg - enten styrke økonomien din ved å ta opp feks studielån, eller jobbe mer (tjene mer penger), i tillegg til å spare mer.  

Vet du hva periodisering er i forbindelse med et budsjett? 

Ja men det er enklere sagt enn gjort når jeg vil bruke penger på det jeg vil. Vil ikke ha studielån enda. Nei det vet jeg ikke hva er. 

Anonymkode: f3cc8...3d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kayia skrev (6 minutter siden):

Jeg mener at du må få oversikt over og styrke økonomien din slik at du ikke er blakk før feks en reise.

Det er tydelig at du enten har for lite penger (og kunne fått hjelp ved å ta opp studielån slik de aller, aller fleste studenter gjør), eller bruker for mye penger i forhold til det du har.

Da har da to valg - enten styrke økonomien din ved å ta opp feks studielån, eller jobbe mer (tjene mer penger), i tillegg til å spare mer.  

Vet du hva periodisering er i forbindelse med et budsjett? 

Men jeg rekker ikke å spare en krone mer før jeg skal reise og det er der jeg er. I dag må jeg spørre om hjelp angående det. Det sitter faktisk langt inne altså! Selv om dere ikke tror det. 

Anonymkode: f3cc8...3d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Men jeg rekker ikke å spare en krone mer før jeg skal reise og det er der jeg er. I dag må jeg spørre om hjelp angående det. Det sitter faktisk langt inne altså! Selv om dere ikke tror det. 

Anonymkode: f3cc8...3d6

Neida, det sitter ikke langt inne. Send et vippskrav. Din mor forstår selvfølgelig at du heller vil bruke pengene dine på det som er gøy. Hun vet også at hvis hun sier nei så blir det furting og blokkering frem til neste gang du trenger penger. Men dette monsteret har hun laget selv, så hun er ikke så mye bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er enkelte holdninger som kan skape problemer i voksenlivet:

1, Jeg vil ikke gjøre noe jeg ikke har lyst til.

2. Jeg vil bruke penger på det jeg har lyst på, uavhengig om jeg har de pengene eller ikke. 

4. Jeg vil til enhver tid ha det nøyaktig slik jeg selv ønsker, og det bør de rundt meg tilpasse seg til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Vhanja skrev (1 time siden):

Neida, det sitter ikke langt inne. Send et vippskrav. Din mor forstår selvfølgelig at du heller vil bruke pengene dine på det som er gøy. Hun vet også at hvis hun sier nei så blir det furting og blokkering frem til neste gang du trenger penger. Men dette monsteret har hun laget selv, så hun er ikke så mye bedre.

Jeg er ikke et monster. Synes du det var pent sagt? 

Anonymkode: f3cc8...3d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
frosken skrev (54 minutter siden):

Det er enkelte holdninger som kan skape problemer i voksenlivet:

1, Jeg vil ikke gjøre noe jeg ikke har lyst til.

2. Jeg vil bruke penger på det jeg har lyst på, uavhengig om jeg har de pengene eller ikke. 

4. Jeg vil til enhver tid ha det nøyaktig slik jeg selv ønsker, og det bør de rundt meg tilpasse seg til. 

Ja du sier noe der ja. 

Anonymkode: f3cc8...3d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Men jeg rekker ikke å spare en krone mer før jeg skal reise og det er der jeg er. I dag må jeg spørre om hjelp angående det. Det sitter faktisk langt inne altså! Selv om dere ikke tror det. 

Anonymkode: f3cc8...3d6

Hvorfor er du aldri på mitt lag og hvorfor forstår du aldri mitt syn på ting og alltid har forståelse med min mor f.eks? 

Anonymkode: f3cc8...3d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor er du aldri på mitt lag og hvorfor forstår du aldri mitt syn på ting og alltid har forståelse med min mor f.eks? 

Anonymkode: f3cc8...3d6

@Kayia

Anonymkode: f3cc8...3d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hvorfor er du aldri på mitt lag og hvorfor forstår du aldri mitt syn på ting og alltid har forståelse med min mor f.eks? 

Anonymkode: f3cc8...3d6

Det kan tenkes at vi forstår moren din bedre fordi vi er på hennes alder og har voksne barn selv 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
laban skrev (40 minutter siden):

Det kan tenkes at vi forstår moren din bedre fordi vi er på hennes alder og har voksne barn selv 😉

Det går an å være på mitt lag og, da. Det er ingen som er. Ikke engang min egen mor. Hvordan tror du det er? 

Anonymkode: f3cc8...3d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
laban skrev (43 minutter siden):

Det kan tenkes at vi forstår moren din bedre fordi vi er på hennes alder og har voksne barn selv 😉

Men jeg får reise. For når de sa nei så sa nei så sa min bestemor ja. 

Anonymkode: f3cc8...3d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det går an å være på mitt lag og, da. Det er ingen som er. Ikke engang min egen mor. Hvordan tror du det er? 

Du må ikke forveksle viljen til å gi bort penger, med kjærlighet. 

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men jeg får reise. For når de sa nei så sa nei så sa min bestemor ja. 

Anonymkode: f3cc8...3d6

Da håper jeg du betaler tilbake og er der for henne på andre måter - hjelper til og holder henne med selskap når det er ønskelig (ikke bare når det er nyttig for deg). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laban skrev (1 time siden):

Det kan tenkes at vi forstår moren din bedre fordi vi er på hennes alder og har voksne barn selv 😉

Jeg tror du har et massivt poeng her. Jeg syns det blir i overkant mye pekefinger- moral og oppdragertendenser her 🙂 og noen litt for aggresive kommentarer også egentlig . 

Kanskje HI trigger den rollen som forelder litt vel mye? 

Kanskje hun prøver å få fram et poeng? 

 

 

Endret av Kashmir
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...