Gå til innhold

Reisen nærmer seg og jeg er blakk


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hadde de vært smart hadde hadde de spart barnetrygden for å gå foran som et godt eksempel på sparing. Det ville tilsvart 45-50.000 i dagens kurs. 

Anonymkode: f3cc8...3d6

Det har du ikke noe med, barnetrygden er din mors, ikke din, men du skal vite at hun og din far har brukt barnetrygden x 10 hver måned på deg allerede. Barnetrygden rekker hverken til bleier,  barnehage eller sfo-kontingent.

Voks opp, det koster å leve. Ut og jobb og tjen penger om du vil leve godt! 

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hadde de vært smart hadde hadde de spart barnetrygden for å gå foran som et godt eksempel på sparing. Det ville tilsvart 45-50.000 i dagens kurs. 

Anonymkode: f3cc8...3d6

Kan du forresten sette opp regnestykket for meg er du snill? Skjønner ikke hvordan du kommer til 45.-50.000? Det rimer ikke uansett hvordan jeg regner og sammenligner med barnetrygden jeg fikk for min jr? 

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hadde de vært smart hadde hadde de spart barnetrygden for å gå foran som et godt eksempel på sparing. Det ville tilsvart 45-50.000 i dagens kurs. 

Anonymkode: f3cc8...3d6

"i dagens kurs"?

Anonymkode: 1e1ce...88c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Savannah skrev (5 timer siden):

Jeg har ikke bedt noen andre enn banken å låne meg penger på over 40 år.

Jeg har aldri behovet å spørre banken om lån. 

Anonymkode: f3cc8...3d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

"i dagens kurs"?

Anonymkode: 1e1ce...88c

I dagens kurs ja! 

Anonymkode: f3cc8...3d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kayia skrev (2 timer siden):

Det har du ikke noe med, barnetrygden er din mors, ikke din, men du skal vite at hun og din far har brukt barnetrygden x 10 hver måned på deg allerede. Barnetrygden rekker hverken til bleier,  barnehage eller sfo-kontingent.

Voks opp, det koster å leve. Ut og jobb og tjen penger om du vil leve godt! 

Det koster å få barn dette vet alle. Det er en investering en må ta høyde for når man får barn. Poenget var at hvis man skal være så perfekt og si at man skal spare så burde man da spart barnetrygden og gitt den ved første mulighet til rett eier. 

Anonymkode: f3cc8...3d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det koster å få barn dette vet alle. Det er en investering en må ta høyde for når man får barn. Poenget var at hvis man skal være så perfekt og si at man skal spare så burde man da spart barnetrygden og gitt den ved første mulighet til rett eier. 

Anonymkode: f3cc8...3d6

😂 Du er da ganske morsom av og til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kayia skrev (2 timer siden):

Kan du forresten sette opp regnestykket for meg er du snill? Skjønner ikke hvordan du kommer til 45.-50.000? Det rimer ikke uansett hvordan jeg regner og sammenligner med barnetrygden jeg fikk for min jr? 

2800 x 18 = 5400 evt 2700 x 18 = 48,700 i dagens kurs vil den være 3000 x 18=  54,000. Verre er det ikke! 

Anonymkode: f3cc8...3d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

I dagens kurs ja! 

Anonymkode: f3cc8...3d6

Og hva betyr det?

Anonymkode: 1e1ce...88c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

2800 x 18 = 5400 evt 2700 x 18 = 48,700 i dagens kurs vil den være 3000 x 18=  54,000. Verre er det ikke! 

Anonymkode: f3cc8...3d6

Barnetrygden er p.t. drøye 16.000 i året for ett barn, hvordan passer det i regnestykket ditt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Poenget var at hvis man skal være så perfekt og si at man skal spare så burde man da spart barnetrygden og gitt den ved første mulighet til rett eier

Barnetrygden kommer til rett eier. Man må faktisk søke om den (i hvert fall måtte man det da jeg mottok den), siden det er knyttet noen betingelser til den. Barnetrygden utbetales ikke i barnets navn og er ikke barnets eiendom. 

Jeg brukte barnetrygden til familiens beste med god samvittighet. Men jeg har hjulpet barna med innskudd på BSU-konto. Den kan ikke brukes til fornøyelser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Jeg har aldri behovet å spørre banken om lån. 

Anonymkode: f3cc8...3d6

Jeg spør som mange andre har spurt før -hvor gammel er du egentlig-?  Jeg har forsørget meg selv siden jeg var 16 år og begynte på gymnas.  Jeg forventer ikke at unge gjør det i dag, men mine døtre er voksne og ber meg aldri om penger mer og har ikke gjort på flerfoldige år.  De fikk ikke barnetrygden og jeg har aldri hørt at dette er barnas penger.

Hvis du er 16 år kan jeg forstå barnsligheten, men hvis du er 26 år bør du bli voksen.  Helst i går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det koster å få barn dette vet alle. Det er en investering en må ta høyde for når man får barn. Poenget var at hvis man skal være så perfekt og si at man skal spare så burde man da spart barnetrygden og gitt den ved første mulighet til rett eier. 

Anonymkode: f3cc8...3d6

Alle andre skal spare, bare ikke du? Haha det var dagens 😂😂😂

Men om jeg skal ta deg seriøst:

- mor ER rett eier, og derfor har staten (allerede) gitt den til henne

- du er voksen (iallefall påstår du det), ikke et barn. Du er derfor ikke andres ansvar, du har ansvaret for deg selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har aldri behovet å spørre banken om lån. 

Anonymkode: f3cc8...3d6

Studerer du ikke? Du hverken jobber eller studerer? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

2800 x 18 = 5400 evt 2700 x 18 = 48,700 i dagens kurs vil den være 3000 x 18=  54,000. Verre er det ikke! 

Anonymkode: f3cc8...3d6

Dette gir jo ingen mening. Om barnetrygden var 2800 i året da du var liten er forskjellen mye større fram til i dag. Barnetrygden var ca 2800,- pr år i 1981. I dag er den nesten 13.000,- pr år for barn over 6 år og ca 20.500,- for barn under. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Ekstra skrev (2 timer siden):

Barnetrygden er p.t. drøye 16.000 i året for ett barn, hvordan passer det i regnestykket ditt?

Det var ca cirka regnestykke. 

Anonymkode: f3cc8...3d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kayia skrev (31 minutter siden):

Dette gir jo ingen mening. Om barnetrygden var 2800 i året da du var liten er forskjellen mye større fram til i dag. Barnetrygden var ca 2800,- pr år i 1981. I dag er den nesten 13.000,- pr år for barn over 6 år og ca 20.500,- for barn under. 

Poenget har ikke med hva eller ikke hva den er, poenget var ikke det. 

Anonymkode: f3cc8...3d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kayia skrev (45 minutter siden):

Studerer du ikke? Du hverken jobber eller studerer? 

Jo jeg gjør begge deler jeg. Og hva er poenget ditt? 

Anonymkode: f3cc8...3d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kayia skrev (1 time siden):

Alle andre skal spare, bare ikke du? Haha det var dagens 😂😂😂

Men om jeg skal ta deg seriøst:

- mor ER rett eier, og derfor har staten (allerede) gitt den til henne

- du er voksen (iallefall påstår du det), ikke et barn. Du er derfor ikke andres ansvar, du har ansvaret for deg selv. 

Har ikke sagt at jeg ikke skal spare? Ikke morsomt.  Har jeg sagt at jeg ikke har det noen sted? Nei. 

Anonymkode: f3cc8...3d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Savannah skrev (2 timer siden):

Jeg spør som mange andre har spurt før -hvor gammel er du egentlig-?  Jeg har forsørget meg selv siden jeg var 16 år og begynte på gymnas.  Jeg forventer ikke at unge gjør det i dag, men mine døtre er voksne og ber meg aldri om penger mer og har ikke gjort på flerfoldige år.  De fikk ikke barnetrygden og jeg har aldri hørt at dette er barnas penger.

Hvis du er 16 år kan jeg forstå barnsligheten, men hvis du er 26 år bør du bli voksen.  Helst i går.

Det er irrelevant for saken og tråden. Jeg snakker generelt om det. Når alle er mot meg er det urettferdig kamp. 

Anonymkode: f3cc8...3d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...