AnonymBruker Skrevet 10. mai 2023 Del Skrevet 10. mai 2023 Jeg begynte på sykepleien for 4 år siden og kjøpte så klart alle bøkene jeg trengte for det første året. Der i blant anatomi boken som brukes for sykepleie. Anatomi er noe jeg synes er utrolig interessant og noe jeg har stor interesse for å lære mer om, men da jeg åpnet boken var det som gresk for meg, skjønte veldig lite. Fikk E på anatomi eksamen etter å ha forsøkt lære meg det som sto i boken i 4 måneder. Det er jo helt håpløst. Nå når jeg har tatt frem boken i senere tid skjønner jeg fortsatt like lite. Jeg tenkte kanskje det gikk så dårlig for meg på studiet ettersom jeg etter hvert etter å ha startet på studiet opplevde mye stress osv, og det påvirker en vel kognitivt? Men jeg sliter fortsatt med å lære... Slik er det med alle andre ting jeg er interessert i også. Liker fotografere og var lærling i 2 år men jeg gjorde det ganske så dårlig der også og klarte kanskje bare lære meg halvparten av det jeg skulle kunne for å stå på fagprøven. Jeg var også på bipolar kurs for 1 år siden og nå husker jeg nesten ingenting av det vi lærte. Oppdaget det da jeg møtte igjen psykiater som holdt kurset da han ble min behandler på DPS, og da han snakket om det vi hadde lært om på kurset husket jeg ikke at jeg hadde hørt det før i det hele tatt. Anonymkode: 78ea1...091 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/472748-jeg-er-for-dum-til-%C3%A5-studere-og-l%C3%A6re-meg-nye-ting/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2023 Del Skrevet 10. mai 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg begynte på sykepleien for 4 år siden og kjøpte så klart alle bøkene jeg trengte for det første året. Der i blant anatomi boken som brukes for sykepleie. Anatomi er noe jeg synes er utrolig interessant og noe jeg har stor interesse for å lære mer om, men da jeg åpnet boken var det som gresk for meg, skjønte veldig lite. Fikk E på anatomi eksamen etter å ha forsøkt lære meg det som sto i boken i 4 måneder. Det er jo helt håpløst. Nå når jeg har tatt frem boken i senere tid skjønner jeg fortsatt like lite. Jeg tenkte kanskje det gikk så dårlig for meg på studiet ettersom jeg etter hvert etter å ha startet på studiet opplevde mye stress osv, og det påvirker en vel kognitivt? Men jeg sliter fortsatt med å lære... Slik er det med alle andre ting jeg er interessert i også. Liker fotografere og var lærling i 2 år men jeg gjorde det ganske så dårlig der også og klarte kanskje bare lære meg halvparten av det jeg skulle kunne for å stå på fagprøven. Jeg var også på bipolar kurs for 1 år siden og nå husker jeg nesten ingenting av det vi lærte. Oppdaget det da jeg møtte igjen psykiater som holdt kurset da han ble min behandler på DPS, og da han snakket om det vi hadde lært om på kurset husket jeg ikke at jeg hadde hørt det før i det hele tatt. Anonymkode: 78ea1...091 Det har vel aldri vært lett å komme inn på sykepleien da. Det at du bare kom inn på studiet tyder jo på at du ikke er dum. Anonymkode: 51620...222 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/472748-jeg-er-for-dum-til-%C3%A5-studere-og-l%C3%A6re-meg-nye-ting/#findComment-4167869 Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 10. mai 2023 Del Skrevet 10. mai 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg begynte på sykepleien for 4 år siden og kjøpte så klart alle bøkene jeg trengte for det første året. Der i blant anatomi boken som brukes for sykepleie. Anatomi er noe jeg synes er utrolig interessant og noe jeg har stor interesse for å lære mer om, men da jeg åpnet boken var det som gresk for meg, skjønte veldig lite. Fikk E på anatomi eksamen etter å ha forsøkt lære meg det som sto i boken i 4 måneder. Det er jo helt håpløst. Nå når jeg har tatt frem boken i senere tid skjønner jeg fortsatt like lite. Jeg tenkte kanskje det gikk så dårlig for meg på studiet ettersom jeg etter hvert etter å ha startet på studiet opplevde mye stress osv, og det påvirker en vel kognitivt? Men jeg sliter fortsatt med å lære... Slik er det med alle andre ting jeg er interessert i også. Liker fotografere og var lærling i 2 år men jeg gjorde det ganske så dårlig der også og klarte kanskje bare lære meg halvparten av det jeg skulle kunne for å stå på fagprøven. Jeg var også på bipolar kurs for 1 år siden og nå husker jeg nesten ingenting av det vi lærte. Oppdaget det da jeg møtte igjen psykiater som holdt kurset da han ble min behandler på DPS, og da han snakket om det vi hadde lært om på kurset husket jeg ikke at jeg hadde hørt det før i det hele tatt. Anonymkode: 78ea1...091 Når det gjelder anatomieksamen, så er det som regel en svært høy strykprosent. Det har vært sagt at 60 % stryker enkelte år. Så du var langt fra den eneste som ikke besto den eksamenen. Hvordan klarte du deg faglig på videregående? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/472748-jeg-er-for-dum-til-%C3%A5-studere-og-l%C3%A6re-meg-nye-ting/#findComment-4167887 Del på andre sider Flere delingsvalg…
kupton Skrevet 11. mai 2023 Del Skrevet 11. mai 2023 I tillegg til det andre skriver, tror jeg også at anatomifaget/eksamen er litt uvant for dagens ungdom. Skolen i dag inneholder lite ren pugging - og det er det anatomi i hovedsak er. Det er noen logiske deler om medial/lateral, minor/major og noen til, men i all hovedsak er det pugging. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/472748-jeg-er-for-dum-til-%C3%A5-studere-og-l%C3%A6re-meg-nye-ting/#findComment-4167990 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2023 Del Skrevet 11. mai 2023 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Det har vel aldri vært lett å komme inn på sykepleien da. Det at du bare kom inn på studiet tyder jo på at du ikke er dum. Anonymkode: 51620...222 Jeg kom inn på en av de/den skolen med lavest poenggrense i tillegg til at jeg hadde maks alderspoeng, så snittet mitt fra VGS var ikke all verden. Mener på jeg karaktersnittet mitt var 3,4 om jeg ikke husker feil. frosken skrev (21 timer siden): Når det gjelder anatomieksamen, så er det som regel en svært høy strykprosent. Det har vært sagt at 60 % stryker enkelte år. Så du var langt fra den eneste som ikke besto den eksamenen. Hvordan klarte du deg faglig på videregående? Jeg klarte meg sånn passe tror jeg at jeg kan si. Jeg brukte veldig lang tid på å lære meg ting og jeg brukte ganske mye krefter til det, men det kom etter hvert. Likevel tror jeg nok at jeg kunne fått ennå bedre karakterer hadde jeg bare lagt inn ennå mer innsats (jeg var veldig skolelei igjennom hele VGS egentlig). kupton skrev (4 timer siden): I tillegg til det andre skriver, tror jeg også at anatomifaget/eksamen er litt uvant for dagens ungdom. Skolen i dag inneholder lite ren pugging - og det er det anatomi i hovedsak er. Det er noen logiske deler om medial/lateral, minor/major og noen til, men i all hovedsak er det pugging. Ja, det har du nok rett i. Jeg lærer også best praktisk, så pugging av teori er ikke min sterkeste side kan en si. Anonymkode: 78ea1...091 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/472748-jeg-er-for-dum-til-%C3%A5-studere-og-l%C3%A6re-meg-nye-ting/#findComment-4168071 Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 11. mai 2023 Del Skrevet 11. mai 2023 Jeg tror ikke overskriften på innlegget ditt stemmer, - dersom du finner et studium du virkelig har lyst til å gjennomføre, så tror jeg at du vil kunne klare det. Men jeg tenker også at det er viktig at du i så fall legger en plan som tar hensyn til det du synes er vanskelig ved å studere. Det er sannsynligvis også viktig at du jevnt over har det ok psykisk sett, det er vanskelig å gjennomføre studier dersom man har lange perioder med depresjon eller oppstemthet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/472748-jeg-er-for-dum-til-%C3%A5-studere-og-l%C3%A6re-meg-nye-ting/#findComment-4168076 Del på andre sider Flere delingsvalg…
cathlin Skrevet 11. mai 2023 Del Skrevet 11. mai 2023 Hvordan gikk du frem for å lære anatomien? Har ikke så mange geniale innspill annet en at bruke flere sanser når man lærer. Tegne bilder, søke på youtube: mener de har laget sanger om anatomi-"pugging" på sykepleien, altså sanger med rim og rytme for kroppsdeler /puggehjelp. Gjøre det gøy, og dermed mer avslappende å lære (ikke så lett under press såklart). 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/472748-jeg-er-for-dum-til-%C3%A5-studere-og-l%C3%A6re-meg-nye-ting/#findComment-4168155 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.