Gå til innhold

Har du sydd eller tenkt å sy deg festdrakt?

Anbefalte innlegg

Er det noen som har kastet seg på trenden og sydd sin egen festdrakt? Gjerne av gjenbruksmaterialer som er så in i tiden. :) Jeg sysler med tanken og har samlet noe stoff og bånd og leker meg med ideer til hvordan jeg tenker meg den skal bli. Har mønstre til både skjorte og stakk fra Selfmade og har også kjøpt boka "Sy din egen fæstdrakt" fra Fæbrik. Gleder meg til å komme i gang, men mangler mye stoff ennå!

Fortsetter under...

AnonymBruker

Så kult! Jeg har ikke tenkt å sy, men det er bare fordi jeg ikke kan å sy. Hadde jeg kunnet det hadde jeg definitivt gjort det. Har sett så utrolig mange ulike fine egentlig også er det så kult at det bare er fantasien som stopper en 😊

Anonymkode: ae7cc...b8a

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Så kult! Jeg har ikke tenkt å sy, men det er bare fordi jeg ikke kan å sy. Hadde jeg kunnet det hadde jeg definitivt gjort det. Har sett så utrolig mange ulike fine egentlig også er det så kult at det bare er fantasien som stopper en 😊

Ja, jeg er stadig på utkikk etter stoffer i de riktige fargene. :) Har en duk som min mor sydde i hardangersøm da hun var ung som jeg vurderer å sy forkle av og tror jeg skal brodere beltet selv, må bare finne noe mønster som kan passe. Dette blir et prosjekt jeg skal kose meg ordentlig med!

AnonymBruker
Lillemus skrev (Akkurat nå):

Ja, jeg er stadig på utkikk etter stoffer i de riktige fargene. :) Har en duk som min mor sydde i hardangersøm da hun var ung som jeg vurderer å sy forkle av og tror jeg skal brodere beltet selv, må bare finne noe mønster som kan passe. Dette blir et prosjekt jeg skal kose meg ordentlig med!

Det høres bra ut. Hvilke farger tenker du at det blir?

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det høres bra ut. Hvilke farger tenker du at det blir?

Lilla-toner og gul mot oker/sennepsgul (har et linstoff i den fargen liggende, har aldri rotet meg til å bruke det til noe), ifølge min meget kreative og kunstneriske datter så er disse to fargene komplementærfarger og passer veldig godt sammen. :) Tror muligens jeg skal sy to forklær og to belter, ett sett i hvitt og ett sett i farger - bare for moro skyld. :D 

Annonse

AnonymBruker
Lillemus skrev (3 minutter siden):

Lilla-toner og gul mot oker/sennepsgul (har et linstoff i den fargen liggende, har aldri rotet meg til å bruke det til noe), ifølge min meget kreative og kunstneriske datter så er disse to fargene komplementærfarger og passer veldig godt sammen. :) Tror muligens jeg skal sy to forklær og to belter, ett sett i hvitt og ett sett i farger - bare for moro skyld. :D 

Det høres ut som en fin kombinasjon 😊 Hadde vert artig å sett bilde av den når den var ferdigsydd, men regner med du ikke ønsker legge ut ettersom det nok blir lettigjenkjennlig? 

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det høres ut som en fin kombinasjon 😊 Hadde vert artig å sett bilde av den når den var ferdigsydd, men regner med du ikke ønsker legge ut ettersom det nok blir lettigjenkjennlig? 

Njei, jeg gjør nok ikke det. :) Skjønt, det er jo ikke all verden så hemmelig hvem jeg er, de som har fulgt meg gjennom mange år her inne vet lett hvordan de finner meg. ;) Uansett er det lenge til drakten blir ferdig, hadde vært artig å få den ferdig til jul da.

AnonymBruker
Lillemus skrev (1 minutt siden):

Njei, jeg gjør nok ikke det. :) Skjønt, det er jo ikke all verden så hemmelig hvem jeg er, de som har fulgt meg gjennom mange år her inne vet lett hvordan de finner meg. ;) Uansett er det lenge til drakten blir ferdig, hadde vært artig å få den ferdig til jul da.

Åja, såpass. Min største frykt her inne er å bli igjenkjent hehe. Åja, det tar så lang tid ja, det tenkte jeg ikke over, tenkte den skulle bli ferdig til 17. mai jeg nå 😅

Glitter skrev (36 minutter siden):

Nei jeg kan ikke sy og jeg har bunad. :)

Men veldig artig da! 

Jeg har også bunad, men - *host* - få ikke bunaden sydd inn når du er unaturlig slank etter et samlivsbrudd... Den har hengt i skapet i mange år og jeg har nå lyst på noe som er mer fargerikt og annerledes, men kommer ikke til å kvitte meg med bunaden min nei. :) 

Annonse

Fionys skrev (22 minutter siden):

Jeg har sydd 3 samiske kofter, men aldri festdrakt eller bunad. Vi anbefale deg hvis du ikke kan det selv til å få noen med kunnskap til å tilpasse mønster etter dine mål. Lykke til med prosjektet. 

Kan og kan... ;) Skal nå prøve! Bruker jo ikke stoffer til mange hundre kroner meteren uansett. :)  Kan jo sy en test-vest av noe billig sengetøy f.eks.

AnonymBruker
Lillemus skrev (9 minutter siden):

Kan og kan... ;) Skal nå prøve! Bruker jo ikke stoffer til mange hundre kroner meteren uansett. :)  Kan jo sy en test-vest av noe billig sengetøy f.eks.

Har du sjekket bruktbutikker rundt omkring eller søkt etter stoffer på kjøp/salgssider?

Anonymkode: 81dbf...6ba

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har du sjekket bruktbutikker rundt omkring eller søkt etter stoffer på kjøp/salgssider?

Holder på, det er ikke så mye å finne her på den lokale brukt'n dessverre. 

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hva er du ute etter så kan jeg tipse deg.

Takk, men jeg foretrekker å se og kjenne på stoffet i dette tilfellet. :) Ellers handler jeg mye stoffer på nett, men når det gjelder bruktstoffer vil jeg helst kunne kjenne på det først.

AnonymBruker
Lillemus skrev (1 minutt siden):

Takk, men jeg foretrekker å se og kjenne på stoffet i dette tilfellet. :) Ellers handler jeg mye stoffer på nett, men når det gjelder bruktstoffer vil jeg helst kunne kjenne på det først.

Ja, jeg tenkte på butikker i RL altså :) 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...