Gå til innhold

Hva feiler det folk som kjefter på fremmede?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Vendi skrev (2 timer siden):

Du er åpenbart veldig ung, for jeg tør påstå at voksne, modne mennesker ikke holder på sånn på et tog. De har som regel selvkontroll og innsikt i hva som er god folkeskikk og ikke. 

Jeg hadde folkeskikk og la på etter hans tale. 

Anonymkode: 100a5...fba

Fortsetter under...

AnonymBruker
Lady HM skrev (1 time siden):

Du skal ha for det, at du klarer å oppkonstruere enormt mange problemstillinger som du skjønner er utenfor all folkeskikk og normal tankegang - du skal i hvert fall få plusspoeng for god fantasi 🙂 

Altså dette er en helt normal hendelse. Jeg har ikke god fantasi fordi jeg delte noe av det jeg opplevde i dag. Kan du slutte å si det nå? Det ikke hyggelig. 

Vendi skrev (3 timer siden):

Du er åpenbart veldig ung, for jeg tør påstå at voksne, modne mennesker ikke holder på sånn på et tog. De har som regel selvkontroll og innsikt i hva som er god folkeskikk og ikke. 

Veeel... Det hender stadig vekk på biblioteket. En gang sa jeg i fra til en godt voksen dame som snakket veldig høyt og om intime saker med mottaker på høyttaler. Hun ble dritfornærmet og en annen låner lo så han rister av reaksjonen hennes. 😂

Lady HM skrev (1 time siden):

Du skal ha for det, at du klarer å oppkonstruere enormt mange problemstillinger som du skjønner er utenfor all folkeskikk og normal tankegang - du skal i hvert fall få plusspoeng for god fantasi 🙂 

Jeg er ikke enig i at det er utenfor all folkeskikk i seg selv å snakke i telefonen på tog. Dersom latteranfallet var høylytt, så virket det selvfølgelig forstyrrende, men det at noen snakker i telefonen i et dempet toneleie, mener jeg at medpassasjerer må finne seg i. Slik jeg ser det, så er det ingen som forlanger at to som reiser sammen på toget ikke skal snakke sammen, og jeg tenker tilsvarende om telefonsamtaler (vel og merke dersom man snakker dempet). 

frosken skrev (Akkurat nå):

Jeg er ikke enig i at det er utenfor all folkeskikk i seg selv å snakke i telefonen på tog. Dersom latteranfallet var høylytt, så virket det selvfølgelig forstyrrende, men det at noen snakker i telefonen i et dempet toneleie, mener jeg at medpassasjerer må finne seg i. Slik jeg ser det, så er det ingen som forlanger at to som reiser sammen på toget ikke skal snakke sammen, og jeg tenker tilsvarende om telefonsamtaler (vel og merke dersom man snakker dempet). 

Nå var det ikke akkurat bare dette innlegget jeg henviste til 🤣

Gjest Vendi
Lillemus skrev (4 minutter siden):

Veeel... Det hender stadig vekk på biblioteket. En gang sa jeg i fra til en godt voksen dame som snakket veldig høyt og om intime saker med mottaker på høyttaler. Hun ble dritfornærmet og en annen låner lo så han rister av reaksjonen hennes. 😂

Bit merke i at jeg skrev voksne, modne mennesker. Det er mange voksne mennesker som ikke er modne eller har normal folkeskikk 🙂

Annonse

AnonymBruker
frosken skrev (38 minutter siden):

Åja, - jeg ble opptatt av telefonsamtaler;-)

Jeg snakket helt vanlig i tlf, så begynte jeg å le av det den jeg snakket med sa, seriøst det var kjempe kort. Så ble den ved siden av meg sykt irritert. Jeg tror han feilte noe for HAN var unormal. Jeg stoppet når han kjeftet. Det er faktisk ikke normal oppførsel. 

AnonymBruker
Lady HM skrev (44 minutter siden):

Nå var det ikke akkurat bare dette innlegget jeg henviste til 🤣

Hvorfor trekker du ikke tråder som ikke er relevant i denne tråden? Hvor relevant er det at du tror på det eller ikke? Skal jeg ikke kunne skrive på forumet fordi du tror jeg tuller om alt? Hadde du likt det hvis jeg sa at alt du skrev var tull? 

AnonymBruker
Vendi skrev (45 minutter siden):

Bit merke i at jeg skrev voksne, modne mennesker. Det er mange voksne mennesker som ikke er modne eller har normal folkeskikk 🙂

Mange modne folk jeg kjenner kan også snakke i telefonen og le av det den de snakker med sier. Jeg har opplevd det mange ganger og jeg har aldri og kunne aldri kjeftet på folk jeg ikke kjenner. 

AnonymBruker
Vendi skrev (50 minutter siden):

Når er man moden? Hvis man må være på en bestemt måte etter oppskrift når man er moden da skal jeg ikke følge den oppskriften. 

Annonse

Jeg vet ikke helt hva det er som irriterer "oss" med at noen snakker i telefonen. Det er kanskje en slags unaturlig greie vi ikke helt takler når vi hører bare den ene i en samtale? For ingen reagerer jo når to snakker normalt høyt sammen. Det tåler vi veldig fint. Men det er noe med det at vi kun hører den ene, og at det av en eller annen grunn føles ubehagelig. Litt som om alle i vognen satt og snakket lavt med seg selv..? Med opphold og pauser. 🙂 er det noe med det vi reagerer på?

Hører mange som reagerer ihvertfall, og mener at det ikke er greit. Men å kjefte på andre er i så fall enda mindre greit. Man gjør jo ikke det da. 

Endret av Kashmir
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg snakket helt vanlig i tlf, så begynte jeg å le av det den jeg snakket med sa, seriøst det var kjempe kort. Så ble den ved siden av meg sykt irritert. Jeg tror han feilte noe for HAN var unormal. Jeg stoppet når han kjeftet. Det er faktisk ikke normal oppførsel. 

Er ikke du på Beyonce-konsert nå?

Grendel skrev (8 minutter siden):

Jeg synes det er helt greit å snakke på tog, enten det er i telefonen eller med den man reiser sammen med.

Jeg er litt overrasket over at de fleste mener noe annet.

Jeg synes også det er helt greit, men mange som snakker i telefonen, snakker veldig høyt.   Og det skjønner jeg jo kan bli et irritasjonsmoment. 

Grendel skrev (18 minutter siden):

Jeg synes det er helt greit å snakke på tog, enten det er i telefonen eller med den man reiser sammen med.

Jeg er litt overrasket over at de fleste mener noe annet.

Så lenge man snakker lavt, ikke har mottaker på høyttaler og tenker litt over hva man snakker om så. Alt for mange snakker høyt, lenge og enten om hva den eller den gjorde på festen i helgen (av ting som ikke bør deles) eller om egne helseplager (andre folk er ikke så interessert i å høre om hemoroidene dine). 

Jeg må innrømme at jeg irriterer meg litt over folk som snakker i telefonen på tog og T-bane, helt uten hensyn til de rundt seg. Korte samtaler for å avtale eller avklare ting er selvsagt greit. Det er mye mer anstrengende å overhøre noen som snakker i telefonen enn en samtale mellom to eller flere personer. Ekstra ille er det når noen snakker om temaet som ikke hører hjemme i det offentlige rom.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...