Gå til innhold

Hva feiler det folk som kjefter på fremmede?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Fått tre timer søvn totalt og er så sykt dårlig etter litt for mye alkohol. 

Anonymkode: 100a5...fba

Du må bare avslutte drikkingen tidligere feks kl 21. Da sover du av deg det meste av bakfyllet. ;) Men er vel kjedelig når en er på fest og sånt. Jeg brukte å være blant de siste som la seg før da jeg hadde et større sosialt liv. Og da ble jeg dårlig ja. 

Endret av Glitter
AnonymBruker
Glitter skrev (7 minutter siden):

Du må bare avslutte drikkingen tidligere feks kl 21. Da sover du av deg det meste av bakfyllet. ;) Men er vel kjedelig når en er på fest og sånt. Jeg brukte å være blant de siste som la seg før da jeg hadde et større sosialt liv. Og da ble jeg dårlig ja. 

Ja. Jeg burde det men jeg tror ikke jeg er edru helt ennå, fordi vi drakk helt til klokken 5. tror jeg må bli avholdsmenneske for jeg blir så dårlig, er så kvalm. 

Nicklusheletida

Jeg snakker ofte på toget på vei hjem fra jobb. Dette fordi samboeren har en tendens til å ringe meg akkurat da for å snakke om middag og hva som skal handles på butikken. Det er umulig å ringe meg i arbeidstiden. En gang var jeg uheldig å satte meg på stillesonen uten at jeg visste det. Da fikk jeg kjeft og la på. Hvis ikke man sitter på stillesone, får folk bare irritere seg. Stillesonen respekterer jeg. 

Lillemus skrev (På 14.5.2023 den 9.05):

Så lenge man snakker lavt, ikke har mottaker på høyttaler og tenker litt over hva man snakker om så. Alt for mange snakker høyt, lenge og enten om hva den eller den gjorde på festen i helgen (av ting som ikke bør deles) eller om egne helseplager (andre folk er ikke så interessert i å høre om hemoroidene dine). 

Det er sjeldent at jeg snakker på tlf på bussen, men det er ofte at jeg snakker med kjente som havner på samme buss.

Et bilbliotek er noe helt annet. Det samme med konsert, teater, kino etc.

Jeg har egentlig aldri opplevd det som et stort problem at mange snakker høyt om private ting, men det kan sikkert være irriterende.

For å være helt ærlig: Jeg synes det er litt spesielt å gå så langt som kjefte på noen som snakker for høyt på toget. Jeg tror de fleste vil holde det inni seg når ingen bryter noen regler.

Annonse

Grendel skrev (26 minutter siden):

For å være helt ærlig: Jeg synes det er litt spesielt å gå så langt som kjefte på noen som snakker for høyt på toget. Jeg tror de fleste vil holde det inni seg når ingen bryter noen regler.

Jeg hadde fått hetta om noen hadde satt seg ned og skravlet høyt og ledd høyt og masse på toget eller bussen. Det er ikke lenge siden jeg tok bussen hjem og en voksen mann på den andre siden av midtgangen tok frem mobilen sin og begynte å se på noe på nettet med lyden - masse lyd! - på full guffe!  Jeg blir helt matt av slik oppførsel, men det var like før jeg skulle gå av så jeg orket ikke si noe.

Men jeg har også opplevd foreldre som blir sure når ungene deres ikke får ha lyd på når de spiller dataspill i biblioteket også, så... Jeg tror jaggu at normal folkeskikk har avgått ved døden.

Lillemus skrev (4 timer siden):

Men jeg har også opplevd foreldre som blir sure når ungene deres ikke får ha lyd på når de spiller dataspill i biblioteket også, så... Jeg tror jaggu at normal folkeskikk har avgått ved døden.

I alle dager. Det bør jo være en selvfølge og ikke noe du må be voksne folk om. 

Men hva med musikk på altanen i et borettslag? Ok hvis det ikke er veldig høyt? 

Endret av Glitter
AnonymBruker
Grendel skrev (4 timer siden):

Det er sjeldent at jeg snakker på tlf på bussen, men det er ofte at jeg snakker med kjente som havner på samme buss.

Et bilbliotek er noe helt annet. Det samme med konsert, teater, kino etc.

Jeg har egentlig aldri opplevd det som et stort problem at mange snakker høyt om private ting, men det kan sikkert være irriterende.

Enig. 

AnonymBruker
Glitter skrev (13 minutter siden):

Folk må få lov til å leve sitt liv. Klart musikk i borettslag enebolig eller annet må være lov. Så lenge det er stille til midnatt må folk slutte å klage. 

UtakknemligDiva
Nicklusheletida skrev (15 timer siden):

Jeg snakker ofte på toget på vei hjem fra jobb. Dette fordi samboeren har en tendens til å ringe meg akkurat da for å snakke om middag og hva som skal handles på butikken. Det er umulig å ringe meg i arbeidstiden. En gang var jeg uheldig å satte meg på stillesonen uten at jeg visste det. Da fikk jeg kjeft og la på. Hvis ikke man sitter på stillesone, får folk bare irritere seg. Stillesonen respekterer jeg. 

Det er innafor å snakke i tlf på kollektivtransport så lenge man ikke snakker for hele vogna. Men ikke i stillestonen. 
Men har selv opplevd å dele vogn med folk som snakker for hele vogna. Jeg satt og sov. Men ei gammel dame som sitter på andre siden av midtgangen sitter og snakker om hele livshistorien sin til sidedama. Jeg sovnet litt men våknet stadig av at munnen gikk i ett. Jeg møtte blikket til de som satt på setene mot meg og vi tenkte det samme. De tok på seg headset og leste bok og dama la seg for å sove. Så ble det stille og jeg fikk sovet igjen. Men våknet da munnen hennes sakte og sikkert satte i gang igjen.

Generelt sett tenker jeg at det i utgangspunktet ikke er noe forskjell på om man prater med sidemannen eller prater i telefonen. Men når man er i det offentlige rom så man også ta hensyn, og man trenger ikke være særdeles høylytt eller langvarig i telefonen.

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Folk må få lov til å leve sitt liv. Klart musikk i borettslag enebolig eller annet må være lov. Så lenge det er stille til midnatt må folk slutte å klage. 

Ja enig. Jeg har spilt musikk noen ganger og lurt på om det var ok. 

Annonse

AnonymBruker
Vhanja skrev (11 minutter siden):

Generelt sett tenker jeg at det i utgangspunktet ikke er noe forskjell på om man prater med sidemannen eller prater i telefonen. Men når man er i det offentlige rom så man også ta hensyn, og man trenger ikke være særdeles høylytt eller langvarig i telefonen.

Han jeg møtte var særdeles unormal. Stakkars. Rett etterpå fikk han en telefon selv og snakket høyt. 

Glitter skrev (42 minutter siden):

Så fremt det ikke er høyt og lenge eller veldig skrikende musikk (som en del metal er) så går det fint for min del, men man bør jo tenke på at alle naboene ikke nødvendigvis deler ens musikksmak. Høretelefoner er en genial ting. ;) Da synes jeg det er verre med naboer som storrøyker på verandaen og da særlig på godværsdager. Bodde i mange år i 3. etasje med storrøykere både i 1. og 2.... Jeg kunne ikke ha døren oppe på finværsdager på mange år uten at stua mi stinket sigarettrøyk - noe som gir meg pustevansker (nei, jeg har ikke astma). Nei, jeg gjorde ikke noe med det, de var jo i sin fulle rett til å røyke på sin egen veranda, men irriterende var det.

Lillemus skrev (1 minutt siden):

Så fremt det ikke er høyt og lenge eller veldig skrikende musikk (som en del metal er) så går det fint for min del, men man bør jo tenke på at alle naboene ikke nødvendigvis deler ens musikksmak. Høretelefoner er en genial ting. ;) Da synes jeg det er verre med naboer som storrøyker på verandaen og da særlig på godværsdager. Bodde i mange år i 3. etasje med storrøykere både i 1. og 2.... Jeg kunne ikke ha døren oppe på finværsdager på mange år uten at stua mi stinket sigarettrøyk - noe som gir meg pustevansker (nei, jeg har ikke astma). Nei, jeg gjorde ikke noe med det, de var jo i sin fulle rett til å røyke på sin egen veranda, men irriterende var det.

Sant nok. Jeg hørte på metal i går da jeg planter i bedet, men det var veldig lavt. Høretelefoner er nok bedre. 

Ja er enig i at det er verre med røyk da. Her bor vi heldigvis ikke såpass tett. Har kun en veranda rett ved siden av. Ingen under eller over. 

AnonymBruker
Glitter skrev (2 timer siden):

Sant nok. Jeg hørte på metal i går da jeg planter i bedet, men det var veldig lavt. Høretelefoner er nok bedre. 

Ja er enig i at det er verre med røyk da. Her bor vi heldigvis ikke såpass tett. Har kun en veranda rett ved siden av. Ingen under eller over. 

Hør på mental så mye du vil. 

Lillemus skrev (2 timer siden):

Enten må det være lov med musikk, eller så kan det ikke være lov med musikk - vi kan ikke begynne å skille på hva folk liker eller ikke...

Lady HM skrev (1 time siden):

Enten må det være lov med musikk, eller så kan det ikke være lov med musikk - vi kan ikke begynne å skille på hva folk liker eller ikke...

Selvfølgelig kan man ikke det. :) Men man trenger ikke spille lenge og høyt uansett.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...