Gå til innhold

Hva feiler det folk som kjefter på fremmede?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det bestemmer ikke du. 

Anonymkode: 100a5...fba

Det er kun på mennesker uten evne til å ta hensyn til andre og å inneha sosiale antenner at man må begynne å gå til evt borettslag og slikt. 

De aller fleste mennesker klarer å forstå hvordan samfunnet fungerer og innrette seg etter det. De andre er de som er til bry for oss andre.

Fortsetter under...

AnonymBruker
Vhanja skrev (3 minutter siden):

Det er kun på mennesker uten evne til å ta hensyn til andre og å inneha sosiale antenner at man må begynne å gå til evt borettslag og slikt. 

De aller fleste mennesker klarer å forstå hvordan samfunnet fungerer og innrette seg etter det. De andre er de som er til bry for oss andre.

Ja vel …. 

Everybody skrev (9 minutter siden):

Er det greit å sette møbler og esker ute i oppgangen? Har en nabo som gjør det.

Ikke greit hvis det blir stående der mer enn en kort stund. Egentlig er dette noe av det som bør unngås mest mulig, da det utgjør risiko ved brann at det oppbevares brennbart materiale i trappeoppgangen. 

frosken skrev (Akkurat nå):

Ikke greit hvis det blir stående der mer enn en kort stund. Egentlig er dette noe av det som bør unngås mest mulig, da det utgjør risiko ved brann at det oppbevares brennbart materiale i trappeoppgangen. 

Det står alltid noe ute i oppgangen. Har tenkt det samme selv, hvis helsepersonell eller brannvesen må forbi, kan være farlig. Vet ikke om jeg må ta kontakt direkte med de eller styret. Vil ikke ødelegge forholdet med nabo.

Annonse

AnonymBruker
Everybody skrev (12 minutter siden):

Det står alltid noe ute i oppgangen. Har tenkt det samme selv, hvis helsepersonell eller brannvesen må forbi, kan være farlig. Vet ikke om jeg må ta kontakt direkte med de eller styret. Vil ikke ødelegge forholdet med nabo.

Skriv et telegram. 

Everybody skrev (22 minutter siden):

Ta det med styret.

Lillemus skrev (14 timer siden):

Ta det med styret.

Om han ønsker å bevare godt forhold til nabo bør han jo nettopp si fra direkte i stedet for å dra styret inn. Det ville jeg satt pris på om min nabo gjorde om han hadde noe å utsette på meg.

Ekstra skrev (4 minutter siden):

Om han ønsker å bevare godt forhold til nabo bør han jo nettopp si fra direkte i stedet for å dra styret inn. Det ville jeg satt pris på om min nabo gjorde om han hadde noe å utsette på meg.

Kan jo være at ts vet litt om hvordan naboen er ettersom hen kvier seg litt for å ta det direkte...?

Lillemus skrev (43 minutter siden):

Kan jo være at ts vet litt om hvordan naboen er ettersom hen kvier seg litt for å ta det direkte...?

Kan hende, men mange synes jo bare det er mer behagelig å rapportere «anonymt» til styret uansett enn å ta det opp direkte.

Vhanja skrev (16 timer siden):

Jeg synes også mange bruker veldig mye energi på å irritere seg over andre. Særlig eldre mennesker som har litt for lite annet å tenke på. De sitter og ser ut av vinduet og finner ting de kan irritere seg over.

Spesielt i borettlag er det enkelte som lager problemer bare fordi de kan. Der har jeg hørt mange skrekkhistorier.  Jeg bodde en blokk en gang hvor en innvandrerfamile ble kastet ut fordi de ikke ville fjerne en parabolantenne. De ville vel se TV på sitt eget språk, men noen hadde lagt regler som sa at det var forbudt.

Det å innrette seg etter samfunnet betyr også at man tåler andre mennesker rundt seg.

Grendel skrev (12 minutter siden):

Jeg synes også mange bruker veldig mye energi på å irritere seg over andre. Særlig eldre mennesker som har litt for lite annet å tenke på. De sitter og ser ut av vinduet og finner ting de kan irritere seg over.

Spesielt i borettlag er det enkelte som lager problemer bare fordi de kan. Der har jeg hørt mange skrekkhistorier.  Jeg bodde en blokk en gang hvor en innvandrerfamile ble kastet ut fordi de ikke ville fjerne en parabolantenne. De ville vel se TV på sitt eget språk, men noen hadde lagt regler som sa at det var forbudt.

Det å innrette seg etter samfunnet betyr også at man tåler andre mennesker rundt seg.

Det gjelder begge veier ja, utvilsomt. :) I et borettslag litt lengre sør i Trondheim var det jo en kvinne som måtte male over veggmaleriene hun hadde malt på verandaen sin for noen få år siden. Hun var eldre og veldig glad i natur, men hadde ikke mulighet for å bo nærmere naturen og malte derfor veggene på verandaen sin med flotte naturmalerier. Det gikk ikke vet du - bort med det, ensfarget og likt som alle andre skal det være. 🙄 

Annonse

Ekstra skrev (41 minutter siden):

Kan hende, men mange synes jo bare det er mer behagelig å rapportere «anonymt» til styret uansett enn å ta det opp direkte.

Det har jeg full forståelse for. :) Gjorde det selv da jeg bodde alene med to småbarn og hadde en nabo som bråkte en god del, også på nattestid. Det var da svært lite fristende å gå ned og banke på døra... 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...