Gå til innhold

Hvordan påvirker styrketrening vekta når man ønsker vektnedgang

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg begynte å spise sunt for 1 uke siden i morgen og jeg begynte å trene nå på mandag (så ja, alt er veldig ferskt og jeg krysser bare fingrene for at det varer). Jeg har 20 kg jeg skal gå ned og spiser i kaloriunderskudd. Så jeg bare lurer veldig på, hvordan påvirker treningen vekta? Kan jeg forvente å ikke gå ned i vekt i starten siden jeg bygger muskler? Jeg vet ikke jeg, jeg bare så for meg at noe sånt kunne være tilfelle?

Jeg trener styrke med egen kroppsvekt i 20-45 min ca. 2-5 dager i uka og jogger 3 dager i uka.

Anonymkode: 7cdb0...966

Fortsetter under...

Det er litt både/og.

Muskler veier mer enn fett og man vil dermed kunne stå stille/gå litt opp hvis man bygger muskler.

Samtidig forbrenner også muskler, og bruk av muskler, mer enn fett, så over tid øker man forbrenningen.

Etter hvordan jeg har forstått det.

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg begynte å spise sunt for 1 uke siden i morgen og jeg begynte å trene nå på mandag (så ja, alt er veldig ferskt og jeg krysser bare fingrene for at det varer). Jeg har 20 kg jeg skal gå ned og spiser i kaloriunderskudd. Så jeg bare lurer veldig på, hvordan påvirker treningen vekta? Kan jeg forvente å ikke gå ned i vekt i starten siden jeg bygger muskler? Jeg vet ikke jeg, jeg bare så for meg at noe sånt kunne være tilfelle?

Jeg trener styrke med egen kroppsvekt i 20-45 min ca. 2-5 dager i uka og jogger 3 dager i uka.

Hvilken diett går du på ? Jeg skal ned 5 kilo, trener 4 ganger i uka. Ser skygger av mitt eget fett. 

Anonymkode: 3721a...27d

AnonymBruker
Vhanja skrev (22 minutter siden):

Det er litt både/og.

Muskler veier mer enn fett og man vil dermed kunne stå stille/gå litt opp hvis man bygger muskler.

Samtidig forbrenner også muskler, og bruk av muskler, mer enn fett, så over tid øker man forbrenningen.

Etter hvordan jeg har forstått det.

Åja, jeg skjønner. Takk for svar! Satser på at jeg klarer holde dette vedlike og ser resultater om noen uker/måneder.

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Hvilken diett går du på ? Jeg skal ned 5 kilo, trener 4 ganger i uka. Ser skygger av mitt eget fett. 

Anonymkode: 3721a...27d

Jeg går ikke på noen diett, men jeg forsøker spise mer proteiner og mindre karbohydrater, lage middag fra bunnen av og spise mye grønnsaker og drikke mye vann. Hva mener du med at du "ser skygger av mitt eget fett"?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...