Gå til innhold

Kristi himmelfartsdag

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor i huleste feires denne dagen med en fridag? Og hvis den bare er ment som en fridag, hvorfor kalles den fremdeles Kristi himmelfartsdag når staten og resten av verden knapt tror på Kristus? Jeg mener det hele bør avvikles. 

Anonymkode: 4cd83...ec9

Hva?????? Det er fri dag med god grunn, hadde aldri klart å gå ut i dag. Er så trøtt sliten deprimert osv 

Anonymkode: 186c8...d17

AnonymBruker

Hvorfor i huleste feires denne dagen med en fridag? Og hvis den bare er ment som en fridag, hvorfor kalles den fremdeles Kristi himmelfartsdag når staten og resten av verden knapt tror på Kristus? Jeg mener det hele bør avvikles. 

Skal vi bytte ut flagget også eller ? Det er et kors der vet du... fra kristendommen....

Kristendommen ga oss mye godt, vi ble verdens beste land å bo i, selv om det ikke er sannhet i eventyrene så er sannheten at det gjorde oss til det vi er idag. Kan vi ikke feire og huske det

Islam gjorde ikke norge til det norge er i dag, om vi hadde hatt islam ville vis ett mer ut som afghanistan etc, det er ikke mye å feire..

Anonymkode: a7d8a...2cb

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Skal vi bytte ut flagget også eller ? Det er et kors der vet du... fra kristendommen....

Kristendommen ga oss mye godt, vi ble verdens beste land å bo i, selv om det ikke er sannhet i eventyrene så er sannheten at det gjorde oss til det vi er idag. Kan vi ikke feire og huske det

Islam gjorde ikke norge til det norge er i dag, om vi hadde hatt islam ville vis ett mer ut som afghanistan etc, det er ikke mye å feire..

Gi det 50 år så er vi en muslimsk nasjon. Innvandrere fra disse landene med Islam føder blant annet flere barn enn oss. 

AnonymBruker
Vhanja skrev (1 minutt siden):

Jeg er ikke kristen så har ikke noe forhold til denne dagen. Men sier ikke nei til en fridag. :) 

Nei, det er nettopp det. Omgjør det til en vanlig fridag da og ikke kall det for Kristi himmelfartsdag!

Annonse

AnonymBruker
Kashmir skrev (32 minutter siden):

Her har det vært festing og fullt trøkk i tre dager nå, så det er mange som er glade for denne fridagen i år ihvertfall. 

Og det er fremdeles veldig mange som tror på Kristus altså 🙂 

Da er det jo en flott måte å feire Jesus på ved å fylle og feste! 

Annonse

Da er det jo en flott måte å feire Jesus på ved å fylle og feste! 

Tror ikke de som fester døgnet rundt her nå er spesielt kristne. Det ligger både en kirke bortenfor her pluss moskeen rett oppi gata. Dit går nok de mer troende når det er fredager og ellers helligdager mm. Ikke bare en type mennesker her 🙂

Ikkeanonymnok

Jeg har den upopulære meningen at religiøse helligdager (som f.eks himmelspretten, pinse, påske etc) ikke skal være offentlige fridager men at man må søke om fri dersom man tilhører den religionen slik som jeg antar folk fra andre religioner må. 

Endret av Ikkeanonymnok
AnonymBruker
Everybody skrev (29 minutter siden):

Var en forsker som sa at i 2060 så vil det kun være 1,1 mill utlendinger i Norge. Nå sannheten er at Norge er langt i fra å bli tatt over av muslimer.

Forskeren din lyver nok, eller, misleder deg. Problemet her er at alle innvandrere blir norske etter noen generasjoner, slik at de ikke lenger er innvandrere. På den måten vil det aldri bli så stor andel innvandrere i norge, fordi de slutter å være "innvandrere".

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg hørte en som sa det ville være 3,5 millioner i 2050.

Anonymkode: 46743...74e

Joa men du kan jo bare kalle dem nordmenn så er de ikke innvandrere lengre, problem solved! Hilsen Forsker/Ekspert.

Jeg tror det er greit for samfunnet at mai / juni er som nå, med f.eks. "fast" inneklemt fredag etter KrH. På denne tiden av året ville mange nordmenn uansett tatt langhelger. Det er sommerhytter som skal åpnes, båter som skal på vannet osv. Nå legges dette til felles langhelger som pinse og den vi nå er inne i. Hvis alt konverteres til ekstra feriedager, kan mye av denne perioden komme til å gå for halv maskin fordi noen tar fri.

Det er vanskelig nok å få gjort noe som helst i den norske skoleferien, om det ikke skal forplante seg til mai / juni i tillegg.

Endret av laban

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...