Gå til innhold

Rikshospitalet sa nei – privat lege fjernet brystene til mindreårige

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/zEbmA5/rikshospitalet-sa-nei-privat-lege-fjernet-brystene-til-mindreaarige

Privatpraktiserende lege fjernet brystene til to jenter på 14 og 15. Fjernet brystene til to andre under 18 år som hadde schizofreni. Ingen av pasientene var vurdert av godkjent psykiater, psykolog eller spesialist innen barne- og ungdomspsykiatri. Legen har operert over 150 med kjønnsinkongruens. Han angrer intet, og har bare godt å si om sin "samarbeidspartner" Espen Esther Pirelli Benestad

Hvor lenge skal denne galskapen få fortsette? Hva sier helseminister Kjerkol? Hva sier de politikerne som med militant identitetspolitikk har skreket frem denne utviklingen?

Anonymkode: b328c...5ae

Fortsetter under...

AnonymBruker

Om det bare hadde vært like my hyl og skrik når silikonpupper var en større greie. Men som med de kan også dette reverseres om de angrer. Jeg tok nettopp brystreduksjon, ingen som har reagert på det heller, selv om jeg har gjort det samme.

Anonymkode: f39d5...36e

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Om det bare hadde vært like my hyl og skrik når silikonpupper var en større greie. Men som med de kan også dette reverseres om de angrer. Jeg tok nettopp brystreduksjon, ingen som har reagert på det heller, selv om jeg har gjort det samme.

Jeg har også tatt brystreduksjon, men det kan virkelig ikke sammenlignes med dette. 

Hele denne saken og tematikken gjør meg både trist og rasende. Det en medisinsk skandale.

Anonymkode: 577b2...482

AnonymBruker

– Hun ønsket selv å bli operert, men angret åtte år etterpå. Det synes jeg hun selv også må ta litt ansvar for.

Herregud, for en lege. Alle vet at barns hjerne ikke er utviklet, og er en psyk i tillegg så gjør jo det ting enda vanskeligere. Myndighetsalder er 18 av en grunn, du kan ikke bare gjøre ting med barn også si i ettertid jammen de var med på det....

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Men som med de kan også dette reverseres om de angrer.

Nei du kan ikke reversere brystfjerning, altså du kan selvsagt lage falske bryster etterpå men det er jo ikke samme greia

Anonymkode: d669d...7ce

Det vi er vitne til nå er at det rakner for den radikale trans-bevegelsen.

De tok Norge off guard og fikk fjernet kravet til forsvarlig psykoatrisk utredning uten debatt.

Nå er de avkledd. Benestad er en liksom-professor. HKS ledes av en sykepleier med etterutdanning i parterapi eller noe sånt. 

De kommer til å lande hardt.

Annonse

For å kunne sterilisere seg, har loven satt en aldersgrense på 25 år, for at et så viktig og dramatisk valg skal tas når man er mer moden enn som 18-åring. Men det virker for politisk betent å innføre aldersgrenser ved dramatiske inngrep knyttet til kjønnsdysfori. Da virker mantraet å være at jo tidligere jo bedre, og at folk som angrer er en akseptert risiko. 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg har også tatt brystreduksjon, men det kan virkelig ikke sammenlignes med dette. 

Hele denne saken og tematikken gjør meg både trist og rasende. Det en medisinsk skandale.

Anonymkode: 577b2...482

Ikke? De har fjernet ganske mye hos meg, og jeg ser egentlig ikke forskjellen. Om jeg skulle angre må jeg putte inn silikon, og jeg kan heller ikke amme lengre som jeg ser flere bruker som argument.

Jeg tenker folk bestemmer over egen kropp. Hvor mange kommer ikke til å se dumt på disse som dytter leppene fulle for tiden, akkurat som vi nå ser dumt på de som tok silikon for år tilbake.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...