Gå til innhold

Andre som blir såret når en leser i tråden om de "kloke brukerne på DOL"?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

En tilfeldig, anonym trådstarter har verken definisjonsmakt eller injurierende kraft.

Man kan ikke bebreide de som tilfeldigvis (ut fra hukommelsen til trådstarter i øyeblikket) ble tatt som eksempler, at det var de som ble nevnt, De utgjør ingen gruppe, og de har ingen bånd til hverandre. Jeg synes også det blir litt merkelig å beskylde de som ofte svarer i andres tråder, for å utelukke noen.

Men for å bli nevnt som eksempel på noe som helst, er man nok nødt til å bruke nick. 

AnonymBruker
laban skrev (Akkurat nå):

En tilfeldig, anonym trådstarter har verken definisjonsmakt eller injurierende kraft.

Man kan ikke bebreide de som tilfeldigvis (ut fra hukommelsen til trådstarter i øyeblikket) ble tatt som eksempler, at det var de som ble nevnt, De utgjør ingen gruppe, og de har ingen bånd til hverandre. Jeg synes også det blir litt merkelig å beskylde de som ofte svarer i andres tråder, for å utelukke noen.

Men for å bli nevnt som eksempel på noe som helst, er man nok nødt til å bruke nick. 

Sliter sosialt og tør ikke bruke nick.

Anonymkode: bd6e8...8ce

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Sliter sosialt og tør ikke bruke nick.

Det er jo helt i orden, men den som ramset opp noen nick i den andre tråden (men som selv var anonym), er jo ikke "kvalifisert" til å rangere / dømme brukerne her. Les den tråden der noen forteller hvordan de tror mange av de faste brukerne ser ut, den er like seriøs 😉

Neida, ikke i det hele tatt. Jeg er klok, men det kommer ikke så godt fram på DOL. Har ingen som helst ambisjoner om å være en av de såkalt kloke her heller. Tar ut klokheten min andre steder (irl), og er godt fornøyd med det. Det er sikkert mange andre skjulte, kloke brukere her også. 

Jeg skjønner hva du mener. Det var en tråd her hvor spørsmålet var hvem man ville møtt her, og da nevnte jeg tre, fire brukere. Og klart, man får jo visse inntrykk av folk her, men det betyr jo selvfølgelig ikke at de er bedre personer enn andre. 

Men uansett- i den tråden var det en som skrev at det er litt dumt med slike tråder hvor noen ble nevnt, og ikke andre. Den kommentaren tok jeg til meg, så derfor svarte jeg som jeg gjorde i tråden du sikter til nå. 

På en måte så må det være greit at noen savner andre, men tenke litt på hvordan man formulerer seg kanskje. Når hun spurte hvor det alle kloke var blitt av, så kan det jo oppfattes som at resten har lite å bidra med her. Og det syns jeg i hvertfall ikke. Jeg syns alle her kommer med bra innspill og er dritflinke på det også. Som regel 🙂

Jeg tror bare noen har en fremtoning som er mer likandes enn andre, og det tror jeg vi må tåle..  

Jeg husker også en som ble trukket fram her, og da sa han at han ikke likte det så godt. Det var klokt svar 🙃 for ved å skryte for mye av noen, så kan andre begynne å mislike nevnte personer også. 

Vi er litt kompliserte. 

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Minner bare om skoletiden. Alle de populære og kule slår seg sammen, og utelukker oss som ingen liker.

På ingen måte, selv om jeg absolutt ikke var blant de populære og i noen klikk i skoletiden.

Annonse

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Minner bare om skoletiden. Alle de populære og kule slår seg sammen, og utelukker oss som ingen liker.

Det er synd du ble såret, men det beste er om du ikke lar en tilfeldig og anonym tråd ha definisjonsmakt over deg, som laban også var inne på. Nå var jeg en av dem som ble nevnt i akkurat denne tråden, men som jeg også var inne på i tråden, har det opp igjennom årene vært mange tråder der man snakker om folk man savner, eller folk man ville møtt, at man lurer på hvordan folk ser ut/er IRL osv. osv. der jeg IKKE har blitt nevnt.. Da putter jeg det på konto for at jeg ikke har vært her "nok" i det siste og/eller at det uansett ikke er viktig. 

AnonymBruker

Ja syns å starte en slik tråd er bare slemt. Det gjør ikke noe annet enn å såre de som ikke blir nevnt. Men av en eller annen grunn så tror jeg det er nettopp det som var intensjonen til den som startet tråden. Er sikkert en av disse slemme anonyme. 

Anonymkode: 588ea...2dc

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Ja syns å starte en slik tråd er bare slemt. Det gjør ikke noe annet enn å såre de som ikke blir nevnt. Men av en eller annen grunn så tror jeg det er nettopp det som var intensjonen til den som startet tråden. Er sikkert en av disse slemme anonyme. 

Anonymkode: 588ea...2dc

Hvis du leste tråden stod det følgende «de som ikke er nevnt, er ikke glemt». Tolk det som du vil. Btw dette er en sutre tråd for 4 åringer. Gjesp! 

Anonymkode: b1fda...d6b

AnonymBruker skrev (På 23.5.2023 den 22.15):

Jeg tenker at @laban sa noe fornuftig litt ut i tråden: "Å tolke det at ts kalte oss "kloke" som at de øvrige regnes som "dumme", er å dra det altfor langt i verste mening." Jeg har selv lite til overs for den type tråder/etterlysninger, og mener at alle på et forum/fellesskap er med på å bidra med sitt. Men igjen, påpeker laban der noe viktig, at det er enklere å skille ut oss som har stukket hodet frem, og ikke kun på godt, enn Anonym Bruker hvor funksjonen nettopp er å ivareta anonymiteten.

Det er vanskeligere å peke ut anonym bruker til venstre for... Det at en ikke er nevnt, betyr ikke at en ikke har noe fornuftig å fare med... Det viser de som har deltatt i denne tråden, vil jeg mene...

Jeg ville ikke latt en anonym bruker fått så mye definisjonsmakt over ev. min egen verdi. Mulig noe å jobbe med terapeutisk eller utforske litt alene... For det er mulig å få bedret...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...