Gå til innhold

Andre som blir såret når en leser i tråden om de "kloke brukerne på DOL"?

Anbefalte innlegg

Gjest Vendi

For seint å legge til noe mer nå i forrige innlegg, men vil bare si at jeg vet hvordan det kan føles. Jeg var veldig opptatt av hva folk tenker, tror og mener om meg (er det faktisk tidvis enda), men lander mer og mer på konklusjonen om at det ikke er så mye å bry seg om når det kommer til fremmede. Er jo ikke noe å få gjort med det likevel. Det en burde bry seg om og lytte til er hva mennesker som kjenner en mener. Da kan man f.eks forsøke å forbedre seg hvis man får konstruktive tilbakemeldinger på det som kanskje er uhensiktsmessig adferd. 

Endret av Vendi

Fortsetter under...

Vendi skrev (8 minutter siden):

For seint å legge til noe mer nå i forrige innlegg, men vil bare si at jeg vet hvordan det kan føles. Jeg var veldig opptatt av hva folk tenker, tror og mener om meg (er det faktisk tidvis enda), men lander mer og mer på konklusjonen om at det ikke er så mye å bry seg om når det kommer til fremmede. Er jo ikke noe å få gjort med det likevel. Det en burde bry seg om og lytte til er hva mennesker som kjenner en mener. Da kan man forsøke å forbedre seg hvis man får konstruktive tilbakemeldinger på det som kanskje er uhensiktsmessig adferd. 

Det er ikke uvanlig å bry seg om hva " fremmede på nett" mener. Hvis alle konkluderte med at det ikke betyr noenting, så ville aldri nettvett og netthets vært noe tema. 

Ikke at netthets er aktuelt her inne, men at folk ikke må bry seg er som jeg tidligere i tråden skrev, et rart og unødvendig utsagn. 

Men det ER bra å ikke bry seg, selvfølgelig 🙂 det er iblant bare lettere sagt enn gjort. Noen ganger mer enn andre da. 

Gjest Vendi
Kashmir skrev (1 minutt siden):

Det er ikke uvanlig å bry seg om hva " fremmede på nett" mener. Hvis alle konkluderte med at det ikke betyr noenting, så ville aldri nettvett og netthets vært noe tema. 

Ikke at netthets er aktuelt her inne, men at folk ikke må bry seg er som jeg tidligere i tråden skrev, et rart og unødvendig utsagn. 

Men det ER bra å ikke bry seg, selvfølgelig 🙂 det er iblant bare lettere sagt enn gjort. Noen ganger mer enn andre da. 

Etter hva jeg har skjønt kommer netthets i skriftlig form, f.eks på et forum for alle til å se. Jeg sikter til det folk snakker om seg i mellom. Det rammer ikke den det snakkes om.

Vendi skrev (20 minutter siden):

For seint å legge til noe mer nå i forrige innlegg, men vil bare si at jeg vet hvordan det kan føles. Jeg var veldig opptatt av hva folk tenker, tror og mener om meg (er det faktisk tidvis enda), men lander mer og mer på konklusjonen om at det ikke er så mye å bry seg om når det kommer til fremmede. Er jo ikke noe å få gjort med det likevel. Det en burde bry seg om og lytte til er hva mennesker som kjenner en mener. Da kan man f.eks forsøke å forbedre seg hvis man får konstruktive tilbakemeldinger på det som kanskje er uhensiktsmessig adferd. 

Kashmir skrev (8 minutter siden):

Netthets er noe annet. Det å faktisk skrive negative ting og være slem mot andre, er noe annet. En tråd som hadde lurt på hvorfor "de idiotiske brukerne Lady HM og Kashmir gidder å svare i tråder" er ikke greit. Å være slem eller skrive negative ting om navngitte personer (med eller uten nick) er ikke greit. Jeg skjønner at folk tar det personlig og lar det gå innpå seg.

Men at noen snakker positivt om noen andre enn deg, eller roser noen andre - vel, det har ingenting med deg å gjøre, og det er merkelig å dra den konklusjonen at du da selv er det motsatte.

Gjest Vendi
Lady HM skrev (12 minutter siden):

Netthets er noe annet. Det å faktisk skrive negative ting og være slem mot andre, er noe annet. En tråd som hadde lurt på hvorfor "de idiotiske brukerne Lady HM og Kashmir gidder å svare i tråder" er ikke greit. Å være slem eller skrive negative ting om navngitte personer (med eller uten nick) er ikke greit. Jeg skjønner at folk tar det personlig og lar det gå innpå seg.

Men at noen snakker positivt om noen andre enn deg, eller roser noen andre - vel, det har ingenting med deg å gjøre, og det er merkelig å dra den konklusjonen at du da selv er det motsatte.

Hvorfor siterer du meg her egentlig? Jeg har da aldri påstått at man er det motsatte av klok (eller andre positive egenskaper) hvis noen blir nevnt som det i en tråd og ikke en selv. 

Og min forståelse av "netthets" kom i innlegget før ditt. Der er jeg fullstendig enig med deg. 

Men jeg for min del er ikke sterk nok psykisk til å fortsette noen diskusjon. Jeg trekker meg derfor ut av tråden nå :)

Jeg prøvde bare å hjelpe ab som fryktet at andre forumbrukere skulle snakke om hen. 

Endret av Vendi
Lady HM skrev (9 minutter siden):

Nei, som jeg skrev så gjelder ikke dette netthets her. Jeg trakk en parallell til utsagn om å ikke bry seg om hva "fremmede på nett" skrev. Og at noen ganger er det lettere sagt enn gjort. 

Og jeg lurer også litt på om manipulasjon kan gå litt...upåaktet hen her. At det mange forsvarer og rettferdiggjør kanskje ikke var så greit likevel. Jeg syns det er litt merkelig at den som etterlyste de kloke brukerne er så fraværende i denne tråden. Som den utvikler seg. 

Men akkurat det er bare en litt interessant tanke og observasjon. 

Annonse

Kashmir skrev (5 minutter siden):

Og jeg lurer også litt på om manipulasjon kan gå litt...upåaktet hen her. At det mange forsvarer og rettferdiggjør kanskje ikke var så greit likevel. Jeg syns det er litt merkelig at den som etterlyste de kloke brukerne er så fraværende i denne tråden. Som den utvikler seg. 

Men akkurat det er bare en litt interessant tanke og observasjon. 

Det er vel fordi den trådstarteren har annonsert sin avgang fra forumet.

Ikkeanonymnok
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Før i tiden var det ikke uvanlig å diskutere brukere som ikke var tilstede i diskusjonen. 

Merkelig at du har den oppfatning, for jeg var på mange treff i «gamle dager» både med mange tilstede og med kun 1-2 andre og det ble aldri diskutert andre brukere.

Ikkeanonymnok skrev (20 minutter siden):

Merkelig at du har den oppfatning, for jeg var på mange treff i «gamle dager» både med mange tilstede og med kun 1-2 andre og det ble aldri diskutert andre brukere.

Jeg lurer på om kanskje 86cda...4f2 her tenkte på å diskutere andre brukere i DOL-tråder. Altså ikke på treff.

laban skrev (16 minutter siden):

Jeg lurer på om kanskje 86cda...4f2 her tenkte på å diskutere andre brukere i DOL-tråder. Altså ikke på treff.

Det høres ikke slik ut slik hun har svart meg og jeg har skrevet "fysiske treff" og hun hevder hun har vært på flere slike treff hvor andre brukere har blitt diskutert / sladret om. Høres veldig pussig ut i mine ører, men....

AnonymBruker
Lillemus skrev (34 minutter siden):

Det høres ikke slik ut slik hun har svart meg og jeg har skrevet "fysiske treff" og hun hevder hun har vært på flere slike treff hvor andre brukere har blitt diskutert / sladret om. Høres veldig pussig ut i mine ører, men....

Her overdrives det i fleng.  Jeg har vært på treff hvor andre brukere har vært nevnt/diskutert/sladret om.  Jeg har også vært i e-post kontakt, msn, facebook etc.  hvor mange blir nevnt/diskutert/sladret om.  Jeg har ikke brydd meg særlig om det, og langt fra syntes det interessant.  Hvor grensene går imellom nevne/diskutere/sladre vet jeg ikke.

Anonymkode: 86cda...4f2

AnonymBruker
Ikkeanonymnok skrev (1 time siden):

Da har vi ulike erfaringer.

Annonse

AnonymBruker
laban skrev (57 minutter siden):

Jeg nevnte det også her ovenfor.

Gjest Hurja
AnonymBruker skrev (På 23.5.2023 den 22.15):

Minner bare om skoletiden. Alle de populære og kule slår seg sammen, og utelukker oss som ingen liker.

Anonymkode: bd6e8...8ce

Jeg opplever ikke at det er sånn her inne. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...