Gå til innhold

Hva er din favoritt salat?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Det finnes jo uendelige måter å variere salater på så lurer derfor på: Hva er din favoritt salat?

Min er nok ganske standard. Kylling, salat, pasta, mais, tomat, agurk, paprika også har jeg blitt veldig glad i fetaost så det er alltid med. Av og til lager jeg også dressing av rømme og majones.

Anonymkode: 6fb33...06e

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/473031-hva-er-din-favoritt-salat/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det finnes jo uendelige måter å variere salater på så lurer derfor på: Hva er din favoritt salat?

Min er nok ganske standard. Kylling, salat, pasta, mais, tomat, agurk, paprika også har jeg blitt veldig glad i fetaost så det er alltid med. Av og til lager jeg også dressing av rømme og majones.

Samme 

Anonymkode: 1dbe9...754

Annonse

Nicklusheletida
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg lager salat hver dag. Tar det jeg har i kjøleskapet. Det blir gjerne grønne oliven, tomater, agurk, paprika , salat, rød løk eller vårløk. Noen ganger mais, noen ganger stangselleri. Fetaost hvis jeg har i kjøleskapet. Jeg synes det er godt med druer i salaten også for å få søtsmak. Deler  dem i to. Det er ikke så ofte vi har druer da. 

Jeg bruker aldri pasta i salaten. Jeg er ikke så glad i kylling i salaten heller. Hvis vi bare skal ha salat og ikke noe annet, liker jeg bedre skinke i salaten. 

påskelilje

Jeg var og spiste sammen med ei venninne i går ettermiddag, og da hadde vi salat. Min var kjempegod! Det var salat, rødløk, kylling, chèvre-ost, tomater, avocado .... og så husker jeg ikke mer 😄 Det var mer der, knallgodt!

Jeg er veldig glad i fetaost, cherrytomater, paprika, pinjekjerner, oliven +++++

Nicklusheletida skrev (1 time siden):

Jeg lager salat hver dag. Tar det jeg har i kjøleskapet. Det blir gjerne grønne oliven, tomater, agurk, paprika , salat, rød løk eller vårløk. Noen ganger mais, noen ganger stangselleri. Fetaost hvis jeg har i kjøleskapet. Jeg synes det er godt med druer i salaten også for å få søtsmak. Deler  dem i to. Det er ikke så ofte vi har druer da. 

Jeg bruker aldri pasta i salaten. Jeg er ikke så glad i kylling i salaten heller. Hvis vi bare skal ha salat og ikke noe annet, liker jeg bedre skinke i salaten. 

Kjenner meg igjen i dette, men kan nesten ikke kalle disse "Kayia-tager-det-hun-haver-av-grønt" en salat :D Det er bare "grønt pluss noe som smaker litt" , feks oliven, pinjekjerner, parmesan, oliven, pesto etc. som tilbehør til det jeg har til lunsj/ middag (pai, laks, lasagne, kylling osv). :)  

Når jeg skrev cæsar eller salat med chevre lenger oppe snakket jeg om at salaten er hovedretten, ikke tilbehøret :)

Endret av Kayia

Det er sjelden vi har salat til hovedrett, men som tilbehør til middag, tyr vi ofte til en svært enkel og raskt laget salat i hverdagen: Epler og druer kuttet i biter. Den får en liten nyanse enten man bruker sure eller søte epler. Passer til det meste, fisk, kylling, kjøtt...

Og smaker ekstra godt om vi har f.eks. mango- og jordbærsalsa på toppen... Denne kan fryses ned i porsjoner og tas opp etter behov...

Og om det blir rester av eple- og druesalaten igjen, kan det brukes som topping på frokostblanding e.l.

Annonse

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Elsker salat, men lager det jo nesten aldri. Godt med mange typer salat. Også fruktsalat eller ha i et eller annet søtt-element (en frukt), olje og litt salt i de grønne salatene. 

Som tilbehør har vi nesten alltid en salat med grønn salat (ofte ferdigblanding fra pose), tomater (gjerne cherry / små) og sukkererter. 

Som hovedrett er jeg veldig glad i å tilsette egg, fullkornspasta og enten røkelaks eller tunfisk. Kylling er også veldig godt, men da sløyfer jeg eggene. 

Til kokt, hvit fisk bruker vi tomatsalat med rødløk og litt olje. 

Endret av laban
Nicklusheletida skrev (18 timer siden):

Jeg er heller ikke fan av pasta i salaten. Kald pasta smaker bare mel syns jeg.

Kylling kan jeg til nød akseptere om det en lun salat med skikkelig god dressing.

Ser at enkelte på jobb spiser kjøttboller i salaten - rare greier spør du meg. Jeg syns kjøttboller bare smaker størknet fett og er ubehagelig harde og "knudrete" når de er kalde. 

Jada neida så, det var dagens rapport ad matpreferanser herfra :D

Endret av Kayia
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Om jeg lager en salat og har med som lunsj så har jeg gjerne i agurk, paprika, småtomater, avokado, blåbær eller bringebær, salat av noe slag, fetaost og/eller hvitost i små terninger + bønner / kylling / reker og kanskje litt olivenolje over. Kommer an på hva jeg har i huset. Er dessverre lite flink til å ha salat til middagen hjemme, litt lettere om sommeren når jeg bare kan plukke inn fra hagen, men om jeg kjøper en eske salat så rekker vi jo ikke å spise den opp før den har blitt dårlig og må kastes.

Kayia skrev (6 minutter siden):

Jeg er heller ikke fan av pasta i salaten. Kald pasta smaker bare mel syns jeg.

Kylling kan jeg til nød akseptere om det en lun salat med skikkelig god dressing.

Ser at enkelte på jobb spiser kjøttboller i salaten - rare greier spør du meg. Jeg syns kjøttboller bare smaker størknet fett og er ubehagelig harde og "knudrete" når de er kalde. 

Jada neida så, det var dagens rapport ad matpreferanser herfra :D

Pasta i salat er godt om man har tilstrekkelig av en god dressing og gjerne urter og kanskje finhakket løk/vårløk, synes jeg. Enig i at kald pasta uten dressing eller saus er triste saker.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...