Gå til innhold

Linfrø hjelper på forstoppelse?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

stjernestøv skrev (11 timer siden):

Tenkte å legge linfrø i vann og drikke det i morgen men hvor mange ss skal jeg bruke? Husker jeg brukte det mot forstoppelse før men husker ikke mengden. 

Jeg ville ikke brukt mer enn 1 spiseskje. Det er ikke alle frø og nøtter som er godt for en i for store mengder. Linfrø er svært små frø og du får i deg ganske mange med på en spiseskje. 

Planter i har ulike strategier å beskytte seg, med både torner og annet som ikke alltid er like bra for mennesker i for store mengder. 

stjernestøv
cathlin skrev (2 timer siden):

Jeg ville ikke brukt mer enn 1 spiseskje. Det er ikke alle frø og nøtter som er godt for en i for store mengder. Linfrø er svært små frø og du får i deg ganske mange med på en spiseskje. 

Planter i har ulike strategier å beskytte seg, med både torner og annet som ikke alltid er like bra for mennesker i for store mengder. 

Ok jeg brukte 2 ss da så får se om det hjelper, tror jeg brukte mer sist for da var det en tykk masse jeg drakk. Nå var det ganske tynt, håper det ikke er skadelig? 

Annonse

stjernestøv skrev (20 minutter siden):

Ok, takk for det :) 

Noe av det beste mot forstoppelse er å drikke nok og å gå. Når en går så stimulerer en tarmene så de virker bedre. Ellers er svisker en smakfull måte å hjelpe magen med. 

stjernestøv
emilie321 skrev (1 minutt siden):

Noe av det beste mot forstoppelse er å drikke nok og å gå. Når en går så stimulerer en tarmene så de virker bedre. Ellers er svisker en smakfull måte å hjelpe magen med. 

Ja jeg vet, prøver å gå litt. Er så lei av svisker, har spist det i flere år nå hver morgen så tenkte å prøve noe annet. Så har jeg begynt å drikke litt biola. 

stjernestøv skrev (1 minutt siden):

Ja jeg vet, prøver å gå litt. Er så lei av svisker, har spist det i flere år nå hver morgen så tenkte å prøve noe annet. Så har jeg begynt å drikke litt biola. 

Ja, en blir nok lei da. Håper uansett at du snart får fart på magen.  Det er vondt å gå sånn, kan føle seg skikkelig uvel. 

stjernestøv skrev (2 minutter siden):

Gå mer. :) Tørkede aprikoser er kjempegodt og virker også avførende. For meg er en revet gulrot sammen med et revet eple om kvelden et sikkerstikk for å få tømt magen neste morgen.

Men mosjon og 2-3 liter vann om dagen er i alle fall god hjelp for magen.

stjernestøv
emilie321 skrev (18 minutter siden):

Ja, en blir nok lei da. Håper uansett at du snart får fart på magen.  Det er vondt å gå sånn, kan føle seg skikkelig uvel. 

Ja blir det, ja får satse på at linfrø hjelper. Ja blir uvel av det der. 

Annonse

stjernestøv
Lillemus skrev (20 minutter siden):

Gå mer. :) Tørkede aprikoser er kjempegodt og virker også avførende. For meg er en revet gulrot sammen med et revet eple om kvelden et sikkerstikk for å få tømt magen neste morgen.

Men mosjon og 2-3 liter vann om dagen er i alle fall god hjelp for magen.

Ja det var det da :) Skal nå opp på treningen onsdag å få nye øvelser, hun ringte. Håper det blir bra. Ja kunne jo prøvd med revet gulrot og revet eple om kvelden. 

Drikker mye lettbrus jeg. 

stjernestøv
Kayia skrev (48 minutter siden):

Kjedelig svar herfra, men det er fiberrik kost og mye bevegelse som hjelper aller best :) 

Ok :) Har vært plaget med dette lenge, det er pga medisiner. Når jeg ikke tar det får jeg gått på do men da blir jeg jo dårlig. 

stjernestøv
Vhanja skrev (39 minutter siden):

Jeg synes også at slutten på en kaffekopp, altså når den begynner å bli litt lunken, har lakserende effekt.

Jeg prøvde en stund å drikke en kanne kaffe om morgenen og det hjalp litt, men det ble for mye kaffe for meg. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...