Gå til innhold

Pride barnefestival.


Nicklusheletida

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Kashmir skrev (1 minutt siden):

Det har ingenting med at de mistenker enhver mann for å være potensiell overgriper. Dette handler om religion og kultur, og det vet du jo. 

Og da er det greit å ha adskilt svømming altså. Men kommer man fra en norsk kultur hvor man finner det ubehaglelig å dele garderobe med menn er man diskriminerende. jaja, den den kognitive dissonansen er slående.

Anonymkode: 3b64c...abb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Og da er det greit å ha adskilt svømming altså. Men kommer man fra en norsk kultur hvor man finner det ubehaglelig å dele garderobe med menn er man diskriminerende. jaja, den den kognitive dissonansen er slående.

Anonymkode: 3b64c...abb

Jeg syns noen av dere svarer så frekt i diskusjoner. Hvorfor? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kashmir skrev (1 minutt siden):

Jeg syns noen av dere svarer så frekt i diskusjoner. Hvorfor? 

Jeg syntes noen en logikk som ikke henger på greip.

Anonymkode: 3b64c...abb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg syntes noen en logikk som ikke henger på greip.

Anonymkode: 3b64c...abb

Det må faktisk gå an å være saklig uansett uten å være frekk. Og ikke er det så vanskelig å forstå forskjell på å mistenkeliggjøre alle menn for å være potensielle overgripere kontra å skille kjønn på grunn av religion og kultur heller. Det er veldig enkelt å se den forskjellen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kashmir skrev (58 minutter siden):

Det har ingenting med at de mistenker enhver mann for å være potensiell overgriper. Dette handler om religion og kultur, og det vet du jo. 

Hvis kultur og religion trumfer alt, skal da transkvinner ha rett til å bruke kvinnegarderoben KUN når det IKKE er muslimske kvinner der? Syntes dette blir veldig komplisert...

Anonymkode: bf1f0...80b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kashmir skrev (55 minutter siden):

Og ikke er det så vanskelig å forstå forskjell på å mistenkeliggjøre alle menn for å være potensielle overgripere kontra å skille kjønn på grunn av religion og kultur heller.

Jeg tviler strekt på at flertallet kvinner som ikke vil ha menn i kvinnegarderoben baserer dette på frykt for overgrep. Forstår ikke hvor den idéen fra. 

Anonymkode: 3b64c...abb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hvis kultur og religion trumfer alt, skal da transkvinner ha rett til å bruke kvinnegarderoben KUN når det IKKE er muslimske kvinner der? Syntes dette blir veldig komplisert...

Anonymkode: bf1f0...80b

Det er ingen som har sagt at det trumfer alt. Det jeg reagerer på har ingenting med religion og kultur å gjøre i diskusjonen jeg hadde, så hvorfor du blander inn det skjønner jeg ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg tviler strekt på at flertallet kvinner som ikke vil ha menn i kvinnegarderoben baserer dette på frykt for overgrep. Forstår ikke hvor den idéen fra. 

Anonymkode: 3b64c...abb

Det er veldig bra! Men den jeg diskuterte med kom med det argumentet som jeg argumenterte mot. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (10 timer siden):

Jeg tar ikke stilling til det. Det jeg reagerer på her er at noen tror at enhver mann er potensiell overgriper, og dermed også mistenkeliggjør transer. Det er ikke særlig ok. 

Håper du kan holde deg for god til stråmenn. Det er ingen her som tror at "enhver mann er potensiell overgriper".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
Lillemus skrev (11 timer siden):

Det var før min tid da. :) Jeg kan ikke huske at vi reagerte negativt på denne kjønnsdelingen i gymtimene, vi syntes egentlig det var litt greit å slippe de brautende og herjende guttene litt. ;) Vi var i alle fall delte ett av årene på ungdomsskolen husker jeg.

Vi hadde også kjønnsdelt gym på ungdomsskolen. Helt greit, det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kanskje "ungfolen" her, men jeg gikk på barneskolen på 80-tallet/begynnelsen av 90-tallet og vi hadde aldri kjønnsdelt gym eller svømming.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vhanja skrev (1 time siden):

Håper du kan holde deg for god til stråmenn. Det er ingen her som tror at "enhver mann er potensiell overgriper".

Jeg skrev at det ikke er riktig å mistenkeligjøre alle menn som potensielle overgripere, og da svarte du at det er forståelig om man gjør det mtp på hvor mange overgripere det var. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (16 timer siden):

Hele diskusjonen om majoritet startet jo for at du ikke syns det var rart at vi alle ble antatt å være endel av den. Og at vi ikke måtte bli krenket fordi andre automatisk går ut fra det. 

Jeg tror kanskje at det er på tide å slutte og være redd for at ttanspersoner er skumle. Det i seg selv er jo diskriminerende. 

Neida, hele diskusjonen startet med at jeg aldri har hørt noen spørre: "Har du en kjæreste som er gutt?" 😅

Jeg er på ingen måte redd transpersoner. Jeg syns ikke de er skumle og er ikke bekymret for å bli smittet av transseksualitet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Vhanja skrev (15 timer siden):

Det er ikke transer jeg mistror. Men at noen menn, som ikke er transer, kan misbruke det og kalle seg transe slik at de kan komme seg inn i kvinnegarderoben. 

I tillegg hadde jeg vært ukomfortabel med en mann i kvinnegarderoben, uansett om han identifiserte seg selv som kvinne. 

Det er en saying som heter: "Din frihet slutter der min begynner." En mann er fri til å identifisere som kvinne. Jeg vil være fri til å slippe menn i en kvinnegarderobe. Det å identifisere seg som noe gir ikke automatisk fripass til å tråkke over andres grenser og friheter.

Vi ser jo nå at problemet der borte har blitt veldig spesielt da. Har vært flere protester da transmenn nå må bruke kvinnegarderobene og kvinnetoalettene siden det er kjønnet på fødselsattesten som betyr nå. Så kraftige menn med skjegg, hårvekst og ett generelt maskulint utseende må nå bruke disse stedene, og det faller ikke i god jord, spesielt ikke de som er operert nedentil i tillegg. 

Anonymkode: 98306...3b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (2 timer siden):

Jeg skrev at det ikke er riktig å mistenkeligjøre alle menn som potensielle overgripere, og da svarte du at det er forståelig om man gjør det mtp på hvor mange overgripere det var. 

Da var jeg i så fall uklar. Det jeg mente var at det er forståelig om man mistenker at noen menn vil misbruke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Gi barn mulighet til å vokse opp i sitt eget tempo på sine egne premisser. Bli tutet ørene fulle av dette transhysteriet allerede fra barnehagen er intet mindre enn å forvirre barn med ting de ikke er modne nok for å ta stilling til enda. 

Anonymkode: bf1f0...80b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 9.6.2023 den 15.44):

Gi barn mulighet til å vokse opp i sitt eget tempo på sine egne premisser. Bli tutet ørene fulle av dette transhysteriet allerede fra barnehagen er intet mindre enn å forvirre barn med ting de ikke er modne nok for å ta stilling til enda. 

Anonymkode: bf1f0...80b

Hvilken stilling trenger barn å ta om trans eller andre personer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Savannah skrev (1 time siden):

Hvilken stilling trenger barn å ta om trans eller andre personer?

4 åringer trenger ikke høre om dette. 

Anonymkode: bf1f0...80b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

4 åringer trenger ikke høre om dette. 

Anonymkode: bf1f0...80b

Hva er "dette"?  4 åringer holder på å lære om livet rundt dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

4 åringer trenger ikke høre om dette. 

Anonymkode: bf1f0...80b

Så om en nær deg og barnet ditt kommer ut som trans og barnet spør, så sier du bare at " hysj! Dette snakker vi ikke om! " ?

Anonymkode: e9ca4...a1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...