Gå til innhold

Pride barnefestival.


Nicklusheletida

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Problemet med Pride er at alle i Norge blir påtvunget å mene akkurat det de mener. De  aller fleste mener at vold, terror og mobbing av homofile og transkjønnede er galt. Og de aller fleste møte homofile og transkjønnede på en grei måte. Likevel kan det stilles en del spørsmål ved det Pride står for. Men hvis noen mener noe annet blir de stemplet som fiende av kjærlighet, diskriminerende osv osv. Foreldre bør få ha «stemmerett» når det gjelder hva barna deres skal være med på og lære. Til og med en del homofile er uenig i del av Pride sitt budskap. Pride er en liten gruppe i samfunnet som har fått en uvanlig stor innflytelse i samfunnet. Og at folk føler at de ikke har så mye de skulle ha sagt og at ting skal skje så raskt skaper uro. 

Anonymkode: 8d921...546

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
90tallsbarn skrev (13 timer siden):

Sånn å forstå ja. Er det snart nokk med sånne temating som skal ta så ekstrem plass i samfunnet?
Skal vi begynne å feire autisme også? Og ha flagg? 
«men dere autister vil jo ikke delta på ting så det er jo ikke vits» sier noe sikkert da, men den kan feires med en dag der alle butikker er stengt, ingen arrangementer og et sort og hvitt flagg. En slags lockdown altså. Så skal det produseres autismeklær, armbånd, flagg som de som liksom «har våknet» skal gå med.. som produsentene tjener rått på. 
 

Alt som kan tjenes penger på vil alltid ta stor plass.

Anonymkode: 98306...3b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (5 timer siden):

Har du ikke? Hvis de spør en jente, så er det guttenavn de spør om, og er det gutter så er det navn på jenter. Står det to jenter og en gutt sammen, så spør ingen om det er jentene som  er kjærester. 

Dette har unger hørt i alle år. Alle tar for gitt at de er heterofile, og sånn er det fremdeles. Hva med alle de som har ville vært kjærester med samme kjønn? 

Og så vokser de opp og får kjærester i 12, 13- årsalderen og alle syns det er så søtt og uskyldig. Koselig liksom.  Hvis noen blir kjæreste med samme kjønn, blir det sånn " å de vet ikke om de er homofile i den alderen. Det er nok bare en fase " 

Ingen sier at å være heterofil er en fase? 

Men da snakker man jo om en bestemt person, ikke om du har fått en kjæreste som er gutt, slik som du skriver. Om det står to jenter og en gutt sammen, så er det ingen som spør om den ene jenta og gutten er kjærester heller.

Nå lurer jeg på hvordan mennesker du omgås. Jeg er ikke vant med at folk er så forbanna opptatt av kjønnet på kjærester. Aldri hørt noen mene at homofili er en fase. 

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Det er fordi heteronormative antakelser står sterkt i samfunnet fortsatt. Det er inneforstått i majoritetssamfunnet at for gutter er det jentekjærester og omvendt. 

Anonymkode: 079ea...9bd

Det har ingenting med poenget å gjøre. Jeg kommenterte Kashmir sin påstand om at folk spør jenter om de har blitt kjæreste med en gutt og motsatt. Nei, det gjør de ikke. De spør om de har fått kjæreste og presiserer ikke kjønnet. At det er fordi man antar at det er av motsatt kjønn spiller ingen rolle i denne sammenheng. Men si meg, hvordan skal man spørre dersom å bare spørre om kjæreste gjøres pga antagelser? Da blir det jo feil uansett, med mindre man kommer med en lang avhandling bare for å spørre et lite spørsmål. Hva er egentlig nytten med å problematisere noe som ikke trenger være et problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trine skrev (10 minutter siden):

Men da snakker man jo om en bestemt person, ikke om du har fått en kjæreste som er gutt, slik som du skriver. Om det står to jenter og en gutt sammen, så er det ingen som spør om den ene jenta og gutten er kjærester heller.

Nå lurer jeg på hvordan mennesker du omgås. Jeg er ikke vant med at folk er så forbanna opptatt av kjønnet på kjærester. Aldri hørt noen mene at homofili er en fase. 

Det har ingenting med poenget å gjøre. Jeg kommenterte Kashmir sin påstand om at folk spør jenter om de har blitt kjæreste med en gutt og motsatt. Nei, det gjør de ikke. De spør om de har fått kjæreste og presiserer ikke kjønnet. At det er fordi man antar at det er av motsatt kjønn spiller ingen rolle i denne sammenheng. Men si meg, hvordan skal man spørre dersom å bare spørre om kjæreste gjøres pga antagelser? Da blir det jo feil uansett, med mindre man kommer med en lang avhandling bare for å spørre et lite spørsmål. Hva er egentlig nytten med å problematisere noe som ikke trenger være et 

Jeg syns det er litt påfallende at det i diskusjoner blir hevdet ting som "Nei, det har jeg aldri hørt/ sett eller opplevd" ,  ergo er det den som mener og har observert noe annet det er noe feil med. Eller de man omgås. Litt påfallende måte å diskutere på. 

Selvfølgelig har ikke folk vært så forbannet opptatt av hvilket kjønn. De har jo i de fleste tilfeller tatt det for gitt at det er kjærester av motsatt kjønn.

Og det har ikke så mye med hvem jeg omgås å gjøre 🙃

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (7 timer siden):

Jeg syns det er litt påfallende at det i diskusjoner blir hevdet ting som "Nei, det har jeg aldri hørt/ sett eller opplevd" ,  ergo er det den som mener og har observert noe annet det er noe feil med. Eller de man omgås. Litt påfallende måte å diskutere på. 

Selvfølgelig har ikke folk vært så forbannet opptatt av hvilket kjønn. De har jo i de fleste tilfeller tatt det for gitt at det er kjærester av motsatt kjønn.

Og det har ikke så mye med hvem jeg omgås å gjøre 🙃

 

Jeg ble anklaget for å være dobbeltmoralsk fordi jeg ikke reagerer på alle "barnehagetantene" som visstnok seksualiserer småbarn.

Da er det relevant å si at jeg aldri har opplevd det.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grendel skrev (23 minutter siden):

Jeg ble anklaget for å være dobbeltmoralsk fordi jeg ikke reagerer på alle "barnehagetantene" som visstnok seksualiserer småbarn.

Da er det relevant å si at jeg aldri har opplevd det.

 

Nei, det er greit å si at man ikke har opplevd noe, men det er jo ikke dermed sagt at andre ikke har, eller at det aldri har skjedd. Og den der " hvilke folk omgås du?" Det er ikke akkurat relevant her 🙃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kashmir skrev (10 minutter siden):

Nei, det er greit å si at man ikke har opplevd noe, men det er jo ikke dermed sagt at andre ikke har, eller at det aldri har skjedd. Og den der " hvilke folk omgås du?" Det er ikke akkurat relevant her 🙃

Det har sikkert skjedd.

Pride mener stort sett ting som 90% er helt enige i. Jeg skjønner ikke hvorfor de gjør seg så upopulære ved å insistere på å kjøre kampanje for småbarn. Det er jo ikke vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
Grendel skrev (6 timer siden):

Det har sikkert skjedd.

Pride mener stort sett ting som 90% er helt enige i. Jeg skjønner ikke hvorfor de gjør seg så upopulære ved å insistere på å kjøre kampanje for småbarn. Det er jo ikke vanlig.

90% er ikke enige, men for mange sauer som bare følger etter og så har vi de som ikke tør si noe. Men jeg kan forså at det gjøres en greie ut av det når det er så mye å tjene på det, fordi folk er slaver og handler slik de får beskjed om.

Endret av 90tallsbarn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (På 4.6.2023 den 11.45):

Jeg syns det er litt påfallende at det i diskusjoner blir hevdet ting som "Nei, det har jeg aldri hørt/ sett eller opplevd" ,  ergo er det den som mener og har observert noe annet det er noe feil med. Eller de man omgås. Litt påfallende måte å diskutere på. 

Selvfølgelig har ikke folk vært så forbannet opptatt av hvilket kjønn. De har jo i de fleste tilfeller tatt det for gitt at det er kjærester av motsatt kjønn.

Og det har ikke så mye med hvem jeg omgås å gjøre 🙃

 

Jeg syns ikke det er så veldig merkelig at jeg stusser over at det er så vanlig å spørre "har du en kjæreste som er gutt" når jeg i mitt over 40 år lange liv aldri har hørt noen spørre om det. Og kanskje var ikke min undring helt ubegrunnet, i og med at du nå skriver "selvfølgelig har ikke folk vært så forbannet opptatt av hvilket kjønn". At de har tatt det for gitt er kun en antagelse fra din side. Du kan ikke vite om folk tar det for gitt eller om folk ikke presiserer kjønn fordi det tross alt går an å ha kjæreste av samme kjønn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trine skrev (16 minutter siden):

Jeg syns ikke det er så veldig merkelig at jeg stusser over at det er så vanlig å spørre "har du en kjæreste som er gutt" når jeg i mitt over 40 år lange liv aldri har hørt noen spørre om det. Og kanskje var ikke min undring helt ubegrunnet, i og med at du nå skriver "selvfølgelig har ikke folk vært så forbannet opptatt av hvilket kjønn". At de har tatt det for gitt er kun en antagelse fra din side. Du kan ikke vite om folk tar det for gitt eller om folk ikke presiserer kjønn fordi det tross alt går an å ha kjæreste av samme kjønn. 

Nei, jeg mente selvfølgelig ikke at de spør om det er gutt! Men de nevner guttenavn til jenter og jentenavn til gutter. 

 

Endret av Kashmir
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kashmir skrev (14 minutter siden):

Nei, jeg mente selvfølgelig ikke at de spør om det er gutt! Men de nevner guttenavn til jenter og jentenavn til gutter. 

 

Er det virkelig så rart?? Det er normalen for 95% av befolkningen.

Anonymkode: 3b64c...abb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Er det virkelig så rart?? Det er normalen for 95% av befolkningen.

Anonymkode: 3b64c...abb

Nei, det stemmer ikke at 95% av befolkningen er heterofile. Det er en ting. En annen ting er at selv om man ikke er blant majoriteten i en befolkning så er man ikke mindre normal. Hva hvis folk hele tiden antok at du hadde en legning du ikke har, og tok det som en selvfølge? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er ikke så mange prosent som er homofile. De som er får leve slik de ønsker. Har selv søsken som er lesbisk eller bi er faktisk usikker siden hun før også hadde guttekjærester. De senere årene har det bare vært kvinner og hin går i pride tog o.l.

 

Pride er seksuelt ladet, voksenpride altså. Det er ikkenoe for barn. Men barnepride er garantert noe annet. Men å kalle det pride er bare dumt. Pride begrepet er sterkt seksualisert av deler av homobevegelsen. De får lære barna om legning i skolen. De trenger ikke kalle det pride.

 

Dette burde de fleste forstå.

Anonymkode: 1a630...51f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Kashmir skrev (25 minutter siden):

Nei, det stemmer ikke at 95% av befolkningen er heterofile. Det er en ting. En annen ting er at selv om man ikke er blant majoriteten i en befolkning så er man ikke mindre normal. Hva hvis folk hele tiden antok at du hadde en legning du ikke har, og tok det som en selvfølge? 

Det blir bare tull og rot hvis man skal gi alle minoriteter spesialbehandling.

Anonymkode: 3b64c...abb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Det blir bare tull og rot hvis man skal gi alle minoriteter spesialbehandling.

Anonymkode: 3b64c...abb

Jeg ser ikke noen særbehandling, men hvis argumentet er at det blir mye å holde styr på så...🙃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kashmir skrev (9 minutter siden):

Jeg ser ikke noen særbehandling, men hvis argumentet er at det blir mye å holde styr på så...🙃

Hva mener du man skal si hvis man ikke skal nevne guttenavn til jenter og jentenavn til gutter? 

Anonymkode: 3b64c...abb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva mener du man skal si hvis man ikke skal nevne guttenavn til jenter og jentenavn til gutter? 

Anonymkode: 3b64c...abb

La være kanskje? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Hva mener du man skal si hvis man ikke skal nevne guttenavn til jenter og jentenavn til gutter? 

Anonymkode: 3b64c...abb

Akkurat det er jo ikke så vanskelig. Det går helt fint å si "har du fått deg kjæreste?" (hvis man absolutt må spørre barn om sånt), i stedet for "er XXX kjæresten din?". Det var i slike sammenhenger noen påpekte at det var unødvendig å bruke navn. 

Etter min mening kan man la være å mase på barn om den slags. Man trenger heller ikke å problematisere det dersom barn leker mye med andre barn av motsatt kjønn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Det er ikke så mange prosent som er homofile. 

Anonymkode: 1a630...51f

Men hvorfor tror alle at pride bare er for de homofile og transpersoner? Både aseksuelle, aromantiske og polyamorøse tilhører pride. Mange av disse er hetero siden det er det krangelen ofte går ut på. 

Anonymkode: 98306...3b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Men hvorfor tror alle at pride bare er for de homofile og transpersoner? Både aseksuelle, aromantiske og polyamorøse tilhører pride. 

Anonymkode: 98306...3b8

Wow. Da går prosentandelen opp 0,03%.

Anonymkode: 3b64c...abb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...