Gå til innhold

Pride barnefestival.


Nicklusheletida

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

 

https://ukom.no/rapporter/pasientsikkerhet-for-barn-og-unge-med-kjonnsinkongruens/
 

Ukom la frem en rapport for kort tid siden basert på studier ved bla. Oslo Universitetssykehus som viser nøyaktig det samme som flere nye utenlandske studier har gjort

  • Sosial smitte er en vesentlig faktor i LHBT -identiteter
  • 80%+ av de som behandles for kjønnsinkongruens feilbehandles, det vil si, de er egentlig ikke trans eller ikke-binære
  • Svært mange av dem har andre alvorlig psykiske sykdommer, og noen klarer tom. å påføre seg selv sykdommer som Tourettes eller DID (multippel personlighetsforstyrrelse) av andre som de lærer i sosiale medier
  • Hormonblokkere, hormoner og kirurgi, særlig i ung alder, ødelegger fler enn det hjelper, og selvmordsfrekvensen forblir ekstremt høy, og det er ekstremt vanskelig om ikke umulig å detransisjonere noen som har begynt behandling før puberteten er ferdig.

 

Legg merke til det første punktet. Det er ingen grunn til å korrumpere små barn med dette.

Anonymkode: 3b64c...abb

Veldig interessant, men jeg klarer ikke å finne det. Hvor i rapporten finner man at over 80% feilbehandles?

Jeg tviler forsåvidt ikke, men det er jo dynamitt hvis noen kan dokumentere det. Gjennomgangstonen i dokumentet er at ingen vet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

90tallsbarn skrev (12 timer siden):


image.jpeg.995ddce7ad9934cf2f669e2b989bc776.jpeg

Jeg er helt sikker på at dette er et engelsk ord. Men hva vet vel jeg, så enkel som jeg er...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
Lady HM skrev (26 minutter siden):

Jeg er helt sikker på at dette er et engelsk ord. Men hva vet vel jeg, så enkel som jeg er...

Personen jeg svarer spør på engelsk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
90tallsbarn skrev (2 timer siden):

Personen jeg svarer spør på engelsk.

Er det u-hipt å svare på engelsk?

Anonymkode: 3b64c...abb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Er det u-hipt å svare på engelsk?

Anonymkode: 3b64c...abb

Å svare på norsk og så avslutte med engelske ord, det synes jeg. Det er bare en greie som irriterer meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
90tallsbarn skrev (4 minutter siden):

Å svare på norsk og så avslutte med engelske ord, det synes jeg. Det er bare en greie som irriterer meg. 

Før det opp i dagboken din 😀

Anonymkode: 63ab4...5ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

UtakknemligDiva
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Før det opp i dagboken din 😀

Anonymkode: 63ab4...5ef

Det skjer ikke så ofte at det trengs. Det er ikke en hverdagslig greie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dere som er imot pride, er dere også imot måten heterofile seksualiserer barn allerede fra barnehagen av når de leker med det motsatte kjønn? " Å der kommer kjæresten din!! " "Er dere kjærester? " "har dere kysset ?" "hvor mange barn skal dere ha sammen når dere blir store og gifter dere da? " 

Jeg husker nemlig dette veldig godt selv fra da jeg liten og syntes det var jævlig ekkelt, og jeg syns det er like ekkelt nå som jeg er voksen og har arbeidet i situasjoner der dette kommer opp. 

Anonymkode: e9ca4...a1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Dere som er imot pride, er dere også imot måten heterofile seksualiserer barn allerede fra barnehagen av når de leker med det motsatte kjønn? " Å der kommer kjæresten din!! " "Er dere kjærester? " "har dere kysset ?" "hvor mange barn skal dere ha sammen når dere blir store og gifter dere da? " 

Jeg husker nemlig dette veldig godt selv fra da jeg liten og syntes det var jævlig ekkelt, og jeg syns det er like ekkelt nå som jeg er voksen og har arbeidet i situasjoner der dette kommer opp. 

Anonymkode: e9ca4...a1e

Synes du det er jævlig ekkelt? Fint.

Da skjønner du sikkert hvorfor man ikke skal ha Pride i barnehagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grendel skrev (53 minutter siden):

Synes du det er jævlig ekkelt? Fint.

Da skjønner du sikkert hvorfor man ikke skal ha Pride i barnehagen.

Handler Pride i barnehage om å kysse og få barn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida skrev (På 1.6.2023 den 11.45):

Pride barnefestival ble avlyst pga trusler. For jævlig, sier Trettebergstuen. Ja, det er jævlig at det kommer trusler, men ikke jævlig at den ble avlyst.

Det er jævlig at den ble planlagt i første omgang. I all verden ! Har verden gått helt av hengslene ? Hva er det som skjer i samfunnet vårt ? Er det jeg som er utdatert og gammeldags, eller er det unge her som også reagerer ?

Hva er i veien med en fest for barn?  Det er for jævlig at det kommer trusler om vold pga.  moro for barn.  Verden er ikke på hengslene og har ikke vært.  Det er en menneskerett å elske hvem du vil og stifte familie med hvem du vil.  Regnbuebarn kan ha fest og moro, akkurat som på 1. mai og kvinnedagen 8. mars.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Grendel skrev (58 minutter siden):

Synes du det er jævlig ekkelt? Fint.

Da skjønner du sikkert hvorfor man ikke skal ha Pride i barnehagen.

 Jeg syntes det er ekkelt ja, og jeg brekker meg hver gang jeg har hentet niesen min i barnehagen og barnehagetantene står der og forteller hvordan niesa mi har fått seg kjæreste fordi hun har lekt med en gutt. Jeg hadde reagert på samme vis om hun hadde lekt med en jente og de samme frasene kom kom. Dog har jeg aldri opplevd dette med når jeg har observert lek mellom samme kjønn, kun når de leker med det motsatte kjønn. 

Jeg bare peker på dobbeltmoralen. Dere skriker og akker dere når det handler om homofili, men lukker øynene for den voldsomme seksualiseringen man bedriver mot småbarn fra de heterofiles side.

Anonymkode: e9ca4...a1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

 Jeg syntes det er ekkelt ja, og jeg brekker meg hver gang jeg har hentet niesen min i barnehagen og barnehagetantene står der og forteller hvordan niesa mi har fått seg kjæreste fordi hun har lekt med en gutt. Jeg hadde reagert på samme vis om hun hadde lekt med en jente og de samme frasene kom kom. Dog har jeg aldri opplevd dette med når jeg har observert lek mellom samme kjønn, kun når de leker med det motsatte kjønn. 

Jeg bare peker på dobbeltmoralen. Dere skriker og akker dere når det handler om homofili, men lukker øynene for den voldsomme seksualiseringen man bedriver mot småbarn fra de heterofiles side.

Anonymkode: e9ca4...a1e

Jeg har aldri opplevd det. Punktum. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg bare peker på dobbeltmoralen. Dere skriker og akker dere når det handler om homofili, men lukker øynene for den voldsomme seksualiseringen man bedriver mot småbarn fra de heterofiles side.

Anonymkode: e9ca4...a1e

Har jeg aldri opplevd.

Anonymkode: 3b64c...abb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
Savannah skrev (1 time siden):

Hva er i veien med en fest for barn?  Det er for jævlig at det kommer trusler om vold pga.  moro for barn.  Verden er ikke på hengslene og har ikke vært.  Det er en menneskerett å elske hvem du vil og stifte familie med hvem du vil.  Regnbuebarn kan ha fest og moro, akkurat som på 1. mai og kvinnedagen 8. mars.

Regnbuebarn😆 

Tror du så mange barn synes det er MORSOMT å feire Pride? Nå har ikke jeg satt meg inn i hvordan disse festene er, men for mange barn er kanskje dette bare enda et ork hvor de føler seg tvunget til å delta. 
 

Jeg har ikke problemer med at noen skal få elske hvem de vil. Det er åpenbart at dette har blitt en greie fordi noen tjener på det. Til syvende og sist er ikke dette mtp homofile eller transer. 
 

Gi heller barna en alkoholfest. Hadde vært interessant å være vitne til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
AnonymBruker skrev (1 time siden):

 Jeg syntes det er ekkelt ja, og jeg brekker meg hver gang jeg har hentet niesen min i barnehagen og barnehagetantene står der og forteller hvordan niesa mi har fått seg kjæreste fordi hun har lekt med en gutt. Jeg hadde reagert på samme vis om hun hadde lekt med en jente og de samme frasene kom kom. Dog har jeg aldri opplevd dette med når jeg har observert lek mellom samme kjønn, kun når de leker med det motsatte kjønn. 

Jeg bare peker på dobbeltmoralen. Dere skriker og akker dere når det handler om homofili, men lukker øynene for den voldsomme seksualiseringen man bedriver mot småbarn fra de heterofiles side.

Anonymkode: e9ca4...a1e

Men brekker du deg så mye at du nesten spyr? Å spy er jo helt jævlig. 
 

Disse bhgtante høres en smule spesielle ut hvis de må si det HVER gang. Fra min side er det ikke sikkert det er heterofilien deres jeg vil skylde på, men at de er nevrotypikere (hvis jeg skal se det fra asp-meg som barn)
Jeg irriterte vettet av meg som barn fordi de voksne ble nesten helt ville av at jeg hadde lekt med en gutt. Føltes sånn for meg. Var det ikke mulig å ha guttevenner?   Men seksualisering? Det blir litt ekstremt å tenke tror jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (På 1.6.2023 den 12.10):

Hva med når voksne spør en jente om hun er kjæreste med en gutt da?  Det er jo helt vanlig. Hun kan jo fint ha en jentekjæreste?  Blir hun presset til å like gutter da? 

Aldri hørt en voksen spørre om det. De kan spørre om hun/han har kjæreste, men jeg har aldri hørt noen presisere hvilket kjønn den mulige kjæresten har. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

FtzxSoPakAAzWDn.jpg

"hva synes du om kostymet mitt, lille jente?"

VS

1513291913474.jpg?format=pjpg&optimize=m

"Har du fått deg kjæreste?"

 

Vanskelig å forstå at folk ikke ser forskjellen på disse to, bildene taler for seg selv. 

Anonymkode: c5e7d...6e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

90tallsbarn skrev (13 timer siden):

Regnbuebarn😆 

Tror du så mange barn synes det er MORSOMT å feire Pride? Nå har ikke jeg satt meg inn i hvordan disse festene er, men for mange barn er kanskje dette bare enda et ork hvor de føler seg tvunget til å delta. 
 

Jeg har ikke problemer med at noen skal få elske hvem de vil. Det er åpenbart at dette har blitt en greie fordi noen tjener på det. Til syvende og sist er ikke dette mtp homofile eller transer. 
 

Gi heller barna en alkoholfest. Hadde vært interessant å være vitne til.

Hva tror du at Pride fest dreier seg om?  Lek og moro og ansiktsmaling.  Hvorfor skulle barn føle det som et ork?

Dette med alkohol er ikke til å svare på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Trine skrev (12 timer siden):

Aldri hørt en voksen spørre om det. De kan spørre om hun/han har kjæreste, men jeg har aldri hørt noen presisere hvilket kjønn den mulige kjæresten har. 

Det er fordi heteronormative antakelser står sterkt i samfunnet fortsatt. Det er inneforstått i majoritetssamfunnet at for gutter er det jentekjærester og omvendt. 

Anonymkode: 079ea...9bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...