Gå til innhold

Pride barnefestival.


Nicklusheletida

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

FtzxSoPakAAzWDn.jpg

"hva synes du om kostymet mitt, lille jente?"

VS

1513291913474.jpg?format=pjpg&optimize=m

"Har du fått deg kjæreste?"

 

Vanskelig å forstå at folk ikke ser forskjellen på disse to, bildene taler for seg selv. 

Anonymkode: c5e7d...6e0

Jeg tror du undervurderer effekten av minoritetstress som marginaliserte grupper utsettes for. Å kontinuerlig bli spurt om kjæreste (implisitt det motsatte kjønn) over dager og år, for noen hele livet, setter unektelig spor. 

Anonymkode: 079ea...9bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg tror du undervurderer effekten av minoritetstress som marginaliserte grupper utsettes for. Å kontinuerlig bli spurt om kjæreste (implisitt det motsatte kjønn) over dager og år, for noen hele livet, setter unektelig spor. 

Anonymkode: 079ea...9bd

Etterhvert som homoseksualitet nå blir mer og mer normalisert så vil også spørsmålet "Har du kjæreste?" mindre og mindre implisere samme kjønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Vhanja skrev (1 minutt siden):

Etterhvert som homoseksualitet nå blir mer og mer normalisert så vil også spørsmålet "Har du kjæreste?" mindre og mindre implisere samme kjønn.

Og det har den også blitt, problemet er at det eksisterer fortsatt. Heldigvis går det fremover. 

Anonymkode: 079ea...9bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Jeg tror du undervurderer effekten av minoritetstress som marginaliserte grupper utsettes for. Å kontinuerlig bli spurt om kjæreste (implisitt det motsatte kjønn) over dager og år, for noen hele livet, setter unektelig spor. 

Anonymkode: 079ea...9bd

Press må til for at samfunnet skal fungere. Tenk om russerne kommer, skal norske menn ha press på seg til å kjempe mot dem eller ikke. Presset er åpenbart negativt for individet som skal krige mot russland og blir bombet av artilleri dagen lang til de mister ben og armer og livet. En ser det i Ukraina ikke veldig trivelig å være soldat mot russerne....

Løsningen på det, er ikke, å ikke legge press på folk, det er å lære å leve seg med at noen ganger må en forvente ting av folk, selv om det føles leit for individet, for samfunnet er avhengig av slikt for å fungere. Per idag er det for lite press, kvinner føder ikke barn, og om russerne kommer blir det dårlig oppmøte hos mannfolket til å krige mot dem. Det går bare ikke i lengden selv omd et føles bra her og nå....

Naturen bryr seg ikke om våre følelser, det er problemet. Skjønner at det føles tungt, men livet er ikke laget

Anonymkode: c5e7d...6e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
Savannah skrev (2 timer siden):

Hva tror du at Pride fest dreier seg om?  Lek og moro og ansiktsmaling.  Hvorfor skulle barn føle det som et ork?

Dette med alkohol er ikke til å svare på.

Ansiktsmaling har barn gjort før og. Når fikk det med Pride å gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

90tallsbarn skrev (1 time siden):

Ansiktsmaling har barn gjort før og. Når fikk det med Pride å gjøre?

Det er det som foregår bl.a.  Hva tror du ellers?  At voksne har sex foran barna?  Dette er lek og moro som andre steder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Savannah skrev (8 minutter siden):

Det er det som foregår bl.a.  Hva tror du ellers?  At voksne har sex foran barna?  Dette er lek og moro som andre steder.

Ja, lek og morro foran barn med lær, latex og pisk. Skikkelig gøy.

Anonymkode: 3b64c...abb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja, lek og morro foran barn med lær, latex og pisk. Skikkelig gøy.

Anonymkode: 3b64c...abb

Hvor har du det fra at det er lær, latex og pisk?  Jeg var selv på åpningen i går hvor det var voksne mennesker, og så ingenting til lær, latex og pisker.  Det blir noen i kostymer bl. barna, men jeg antar at du har sett klovner.

Tror du at barn i samkjønnede ekteskap vokser opp med lær, latex og pisk til daglig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Savannah skrev (10 minutter siden):

Hvor har du det fra at det er lær, latex og pisk?  Jeg var selv på åpningen i går hvor det var voksne mennesker, og så ingenting til lær, latex og pisker.  Det blir noen i kostymer bl. barna, men jeg antar at du har sett klovner.

Tror du at barn i samkjønnede ekteskap vokser opp med lær, latex og pisk til daglig?

Du kan se på bildet ovenfor.

Anonymkode: 3b64c...abb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du kan se på bildet ovenfor.

Anonymkode: 3b64c...abb

Ja jeg ser de bildene og hva med dem?  Det var snakk om Barnas festival i Bergen, ikke bilder på nettet.  Jeg ser ikke noe truende i bildet.  Det skader ikke barn å se lær.

Det skulle bli dans med dragdronninger på barnefestivalen, og utenom det ansiktsmaling, lek og moro.  Denne propagandaen her på dol er skummel og jeg er spesielt skeptisk til at pensjonert psykiater (@kupton) uttaler seg som han gjør.  Konverteringsterapi diskuteres fremdeles i Norge og det er ikke lenge siden homofili mennesker ble straffet og sett på som psykisk syke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Savannah skrev (2 minutter siden):

Ja jeg ser de bildene og hva med dem?  Det var snakk om Barnas festival i Bergen, ikke bilder på nettet.  Jeg ser ikke noe truende i bildet.  Det skader ikke barn å se lær.

 

Det sier mest om deg. De fleste voksne tar avstand fra slikt, det er ikke noe de vil utsette sine barn for.

Anonymkode: 3b64c...abb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Det sier mest om deg. De fleste voksne tar avstand fra slikt, det er ikke noe de vil utsette sine barn for.

Anonymkode: 3b64c...abb

Jeg er ikke alene.  De fleste voksne støtter Pride.  Det er et billig argument fra din side at dette har noe med meg å gjøre.

https://www.utdanningsnytt.no/laererutdanning-mangfold-nla/nla-hogskolen-bor-ikke-fa-lov-til-a-utdanne-laerere-med-sitt-navaerende-verdidokument/328164

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det sier mest om deg. De fleste voksne tar avstand fra slikt, det er ikke noe de vil utsette sine barn for.

Anonymkode: 3b64c...abb

Snakk for deg selv. Verken du eller jeg er "de fleste voksne" og jeg er helt uenig med deg her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Savannah skrev (3 timer siden):

Jeg er ikke alene.  De fleste voksne støtter Pride.

De fleste voksne støtter ikke den ekstreme formen for "pride" som b.la. foreningen FRI står for. Barn skal ikke få presset voksen seksualitet ned over hodet sitt fra barnehagealder.

Anonymkode: 3b64c...abb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
Savannah skrev (4 timer siden):

Det er det som foregår bl.a.  Hva tror du ellers?  At voksne har sex foran barna?  Dette er lek og moro som andre steder.

Men HVORFOR KALLES DET PRIDE??? «Pridefest» liksom. Lek og morro hadde vi da jeg var voksen og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
90tallsbarn skrev (5 timer siden):

Ansiktsmaling har barn gjort før og. Når fikk det med Pride å gjøre?

Fordi det er sånt som skjer på barnepride? Ansiktsmaling, vannballonger, sette halen på eselet, regnbuemaling o.s.v. Det er ganske likt det som skjer på andre barnearrangementer, men at det er arrangert av barnepride. Det er tilpasset barn slik det skal være, men historier og teater kan ha skeivt tema istedenfor hetero.

Både burlesque og drag gjøres utenfor pride også. Ganske mye faktis, spesielt burlesque uten at det har noe som helst med pride å gjøre. Så det som skjer under pride, skjer ikke bare under pride, men da blir det arrangert av noen som har med pride å gjøre.

Anonymkode: 98306...3b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
Savannah skrev (4 timer siden):

Ja jeg ser de bildene og hva med dem?  Det var snakk om Barnas festival i Bergen, ikke bilder på nettet.  Jeg ser ikke noe truende i bildet.  Det skader ikke barn å se lær.

Det skulle bli dans med dragdronninger på barnefestivalen, og utenom det ansiktsmaling, lek og moro.  Denne propagandaen her på dol er skummel og jeg er spesielt skeptisk til at pensjonert psykiater (@kupton) uttaler seg som han gjør.  Konverteringsterapi diskuteres fremdeles i Norge og det er ikke lenge siden homofili mennesker ble straffet og sett på som psykisk syke.

Det jeg derimot synes er skummelt er at så mange gjør en så ekstrem greie ut av dette: flagg, festivaler, regnuebånd, regnbue ditt og datt. Men du så mye penger det nok er å tjene på dette.
Folk og særlig barn blir påprakket pjatt om kjønnsidentitet og seksualitet. Jeg sier ikke at det ikke eksisterer, det skal godt gjøres å ikke vite om dette, men det trenger ikke å mases sånn om som nå. 
Nesten så barn kan tro det er noe galt med seg om de ikke er transer. 
Og særlig de som føler mangel på tilhørighet kan fort bli offer for dette. 
 

Dette skal folk støtte som om det er en veldig bra sak. De tror de har «våknet» og endelig har forstått noe andre ikke har forstått og liksom har svarer på livet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Fordi det er sånt som skjer på barnepride? Ansiktsmaling, vannballonger, sette halen på eselet, regnbuemaling o.s.v. Det er ganske likt det som skjer på andre barnearrangementer, men at det er arrangert av barnepride. Det er tilpasset barn slik det skal være, men historier og teater kan ha skeivt tema istedenfor hetero.

Både burlesque og drag gjøres utenfor pride også. Ganske mye faktis, spesielt burlesque uten at det har noe som helst med pride å gjøre. Så det som skjer under pride, skjer ikke bare under pride, men da blir det arrangert av noen som har med pride å gjøre.

Anonymkode: 98306...3b8

Sånn å forstå ja. Er det snart nokk med sånne temating som skal ta så ekstrem plass i samfunnet?
Skal vi begynne å feire autisme også? Og ha flagg? 
«men dere autister vil jo ikke delta på ting så det er jo ikke vits» sier noe sikkert da, men den kan feires med en dag der alle butikker er stengt, ingen arrangementer og et sort og hvitt flagg. En slags lockdown altså. Så skal det produseres autismeklær, armbånd, flagg som de som liksom «har våknet» skal gå med.. som produsentene tjener rått på. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trine skrev (På 2.6.2023 den 23.18):

Aldri hørt en voksen spørre om det. De kan spørre om hun/han har kjæreste, men jeg har aldri hørt noen presisere hvilket kjønn den mulige kjæresten har. 

Har du ikke? Hvis de spør en jente, så er det guttenavn de spør om, og er det gutter så er det navn på jenter. Står det to jenter og en gutt sammen, så spør ingen om det er jentene som  er kjærester. 

Dette har unger hørt i alle år. Alle tar for gitt at de er heterofile, og sånn er det fremdeles. Hva med alle de som har ville vært kjærester med samme kjønn? 

Og så vokser de opp og får kjærester i 12, 13- årsalderen og alle syns det er så søtt og uskyldig. Koselig liksom.  Hvis noen blir kjæreste med samme kjønn, blir det sånn " å de vet ikke om de er homofile i den alderen. Det er nok bare en fase " 

Ingen sier at å være heterofil er en fase? 

Endret av Kashmir
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...