Gå til innhold

Pride barnefestival.


Nicklusheletida

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

De fleste kvinner vil ikke ha menn med tissemann inn i garderoben uansett om de aldri så mye identifiserer seg som kvinne. Det er diskriminerende av deg å ikke innse og akseptere det.

Anonymkode: 3b64c...abb

Det er diskriminerende ovenfor menn i det store og hele samt transer. Så mye rart...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Kashmir skrev (Akkurat nå):

Det er diskriminerende ovenfor menn i det store og hele samt transer. Så mye rart...

Rart? særlig.

Anonymkode: 3b64c...abb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Rart? særlig.

Anonymkode: 3b64c...abb

Ja, jeg syns det er rart å mistro menn og transer. At noen føler det ubehagelig med motsatt biologisk kjønn om de er nakne, ja ok, det forstår jeg. Men ikke at man blir redd og mistenksom. 

Endret av Kashmir
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kashmir skrev (2 minutter siden):

Ja, jeg syns det er rart å mistro menn og transer. At noen føler det ubehagelig med motsatt biologisk kjønn om de er nakne, ja ok, det forstår jeg. Men ikke at man blir redd og mistenksom. 

Si det til de som har opplevd overgrep.

 

Anonymkode: 3b64c...abb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Si det til de som har opplevd overgrep.

 

Anonymkode: 3b64c...abb

🤐

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (1 time siden):

Ja, jeg syns det er rart å mistro menn og transer. At noen føler det ubehagelig med motsatt biologisk kjønn om de er nakne, ja ok, det forstår jeg. Men ikke at man blir redd og mistenksom. 

Det er ikke transer jeg mistror. Men at noen menn, som ikke er transer, kan misbruke det og kalle seg transe slik at de kan komme seg inn i kvinnegarderoben. 

I tillegg hadde jeg vært ukomfortabel med en mann i kvinnegarderoben, uansett om han identifiserte seg selv som kvinne. 

Det er en saying som heter: "Din frihet slutter der min begynner." En mann er fri til å identifisere som kvinne. Jeg vil være fri til å slippe menn i en kvinnegarderobe. Det å identifisere seg som noe gir ikke automatisk fripass til å tråkke over andres grenser og friheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vhanja skrev (31 minutter siden):

Det er ikke transer jeg mistror. Men at noen menn, som ikke er transer, kan misbruke det og kalle seg transe slik at de kan komme seg inn i kvinnegarderoben. 

I tillegg hadde jeg vært ukomfortabel med en mann i kvinnegarderoben, uansett om han identifiserte seg selv som kvinne. 

Det er en saying som heter: "Din frihet slutter der min begynner." En mann er fri til å identifisere som kvinne. Jeg vil være fri til å slippe menn i en kvinnegarderobe. Det å identifisere seg som noe gir ikke automatisk fripass til å tråkke over andres grenser og friheter.

Det er ingen rimelig grunn til å tro at en mann utgir seg for å være transe for å komme seg inn i kvinnegarderober. Man må tenke mer rasjonelt enn det. At noen syns det kan være ubehagelig skjønner jeg. 

Endret av Kashmir
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (3 minutter siden):

Det er ingen rimelig grunn til å tro at en mann utgir seg for å være transe for å komme seg inn i kvinnegarderober. Man må tenke mer rasjonelt enn det. At noen syns det kan være ubehagelig skjønner jeg. 

Med tanke på hvor mange seksuelle overgrep som gjøres av menn så er det dessverre en ganske rimelig og rasjonell bekymring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vhanja skrev (Akkurat nå):

Med tanke på hvor mange seksuelle overgrep som gjøres av menn så er det dessverre en ganske rimelig og rasjonell bekymring.

Ja, det er dessverre tilfelle at menn utfører slike handlinger, men de aller fleste gjør ikke det. Det er jo diskriminerende å tenke at vi må være mistenkelige overfor enhver mann! Det er ikke greit altså. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (1 minutt siden):

Ja, det er dessverre tilfelle at menn utfører slike handlinger, men de aller fleste gjør ikke det. Det er jo diskriminerende å tenke at vi må være mistenkelige overfor enhver mann! Det er ikke greit altså. 

Det er en forståelsesfull konsekvens av det antall seksuelle overgrep som utføres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kashmir skrev (5 minutter siden):

Ja, det er dessverre tilfelle at menn utfører slike handlinger, men de aller fleste gjør ikke det. Det er jo diskriminerende å tenke at vi må være mistenkelige overfor enhver mann! Det er ikke greit altså. 

Hva med å droppe separate kvinne- og mann-garderober?

Anonymkode: 3b64c...abb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kashmir skrev (8 minutter siden):

Ja, det er dessverre tilfelle at menn utfører slike handlinger, men de aller fleste gjør ikke det. Det er jo diskriminerende å tenke at vi må være mistenkelige overfor enhver mann! Det er ikke greit altså. 

Jeg syntes dette er skammelig overfor enhver gutt og mann:

Over 200 innvandrerjenter i Bergen deltar årlig på svømmekurs der gutter er strengt forbudt. Pågangen er større enn tilbudet.

Mange muslimske jenter melder seg på fordi de ikke deltar i svømmeundervisning på skolen sammen med gutter. Kjønnsdelte kurs er ingen problem for svømmeklubben.

– Det blir vanskelig å pålegge kvinner og jenter å svømme sammen med menn, sier svømmeskoleansvarlig Hanne-Guri Arnesen i klubben.

https://www.bt.no/innenriks/i/KLVP5/i-koe-for-guttefri-svoemming

Anonymkode: bf1f0...80b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg syntes dette er skammelig overfor enhver gutt og mann:

Over 200 innvandrerjenter i Bergen deltar årlig på svømmekurs der gutter er strengt forbudt. Pågangen er større enn tilbudet.

Mange muslimske jenter melder seg på fordi de ikke deltar i svømmeundervisning på skolen sammen med gutter. Kjønnsdelte kurs er ingen problem for svømmeklubben.

– Det blir vanskelig å pålegge kvinner og jenter å svømme sammen med menn, sier svømmeskoleansvarlig Hanne-Guri Arnesen i klubben.

https://www.bt.no/innenriks/i/KLVP5/i-koe-for-guttefri-svoemming

Anonymkode: bf1f0...80b

Nå tenkte jeg å fortelle at da jeg gikk på ungdomsskolen hadde vi kjønnsdeling i samtlige gymtimer omtrent - vi jentene var sammen med jentene fra en annen klasse og guttene med guttene fra den andre klassen. Skulle gjerne sagt at det ikke er så lenge siden, men det er sannelig 40 år... 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Lillemus skrev (Akkurat nå):

Nå tenkte jeg å fortelle at da jeg gikk på ungdomsskolen hadde vi kjønnsdeling i samtlige gymtimer omtrent - vi jentene var sammen med jentene fra en annen klasse og guttene med guttene fra den andre klassen. Skulle gjerne sagt at det ikke er så lenge siden, men det er sannelig 40 år... 🙈

I gamler dager hadde de også egne jente- og gutte-klasser. Det ble det heldigvis slutt på.

 

Anonymkode: bf1f0...80b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

I gamler dager hadde de også egne jente- og gutte-klasser. Det ble det heldigvis slutt på.

 

Anonymkode: bf1f0...80b

Det var før min tid da. :) Jeg kan ikke huske at vi reagerte negativt på denne kjønnsdelingen i gymtimene, vi syntes egentlig det var litt greit å slippe de brautende og herjende guttene litt. ;) Vi var i alle fall delte ett av årene på ungdomsskolen husker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vhanja skrev (33 minutter siden):

Det er en forståelsesfull konsekvens av det antall seksuelle overgrep som utføres.

Nei, det er ikke det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (11 minutter siden):

Det var før min tid da. :) Jeg kan ikke huske at vi reagerte negativt på denne kjønnsdelingen i gymtimene, vi syntes egentlig det var litt greit å slippe de brautende og herjende guttene litt. ;) Vi var i alle fall delte ett av årene på ungdomsskolen husker jeg.

Jeg er litt eldre enn deg, og vi hadde ikke kjønnsdelte gymtimer noen gang, tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (9 minutter siden):

Det var før min tid da. :) Jeg kan ikke huske at vi reagerte negativt på denne kjønnsdelingen i gymtimene, vi syntes egentlig det var litt greit å slippe de brautende og herjende guttene litt. ;) Vi var i alle fall delte ett av årene på ungdomsskolen husker jeg.

Vi hadde også kjønnsdelt gym noen år. Jentene fra to klasser hadde gym sammen og guttene likeså. Husker også det som positivt og at vi ikke bare slapp brautende og herjende som du sier, men også kunne ha gyminnhold som passet oss bedre. Husker gutta kunne spille fotball minst 90 % av gymtimene mens vi hadde mer variert opplegg :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Jeg syntes dette er skammelig overfor enhver gutt og mann:

Over 200 innvandrerjenter i Bergen deltar årlig på svømmekurs der gutter er strengt forbudt. Pågangen er større enn tilbudet.

Mange muslimske jenter melder seg på fordi de ikke deltar i svømmeundervisning på skolen sammen med gutter. Kjønnsdelte kurs er ingen problem for svømmeklubben.

– Det blir vanskelig å pålegge kvinner og jenter å svømme sammen med menn, sier svømmeskoleansvarlig Hanne-Guri Arnesen i klubben.

https://www.bt.no/innenriks/i/KLVP5/i-koe-for-guttefri-svoemming

Anonymkode: bf1f0...80b

Det har ingenting med at de mistenker enhver mann for å være potensiell overgriper. Dette handler om religion og kultur, og det vet du jo. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Hva med å droppe separate kvinne- og mann-garderober?

Anonymkode: 3b64c...abb

Jeg tar ikke stilling til det. Det jeg reagerer på her er at noen tror at enhver mann er potensiell overgriper, og dermed også mistenkeliggjør transer. Det er ikke særlig ok. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...