Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvitveis.sommer
frosken skrev (11 timer siden):

frosken skrev (11 timer siden):

Men det må være lenge siden når man kun hadde tresko som en sko i seg selv? 

Hvitveis.sommer skrev (2 timer siden):

Men det må være lenge siden når man kun hadde tresko som en sko i seg selv? 

Det som ble kalt tresko, hadde kun tre i sålen. Også var det jo ikke slik at folk kun hadde ett par sko, jeg brukte mine på samme måte som jeg bruker Birkenstock-sandalene mine nå. 

Hvitveis.sommer
frosken skrev (6 minutter siden):

Det som ble kalt tresko, hadde kun tre i sålen. Også var det jo ikke slik at folk kun hadde ett par sko, jeg brukte mine på samme måte som jeg bruker Birkenstock-sandalene mine nå. 

Det kunne leses som at tresko var det eneste man brukte før. For meg forbinder jeg tresko med Emil i lønneberget. 

Annonse

Hvitveis.sommer skrev (15 timer siden):

Men i alle dager hvilket århundre er dere født i som hadde tresko? 

😂 Ser du har fått svar fra @frosken og som du skjønner var det ikke hjemmespikka sko fra et tre i skogen, men sko med tresåle og skinn oppå. I prinsippet ikke annerledes enn nåtidens sko som sitter dårlig på foten, bare at såla var hard og tung.

Og: Vi hadde jo helt vanlige sko også, joggesko etc. Husker jeg hadde noen kjempefine Adidas som nå selges som «retro» 😅

Hvitveis.sommer
morsan skrev (29 minutter siden):

😂 Ser du har fått svar fra @frosken og som du skjønner var det ikke hjemmespikka sko fra et tre i skogen, men sko med tresåle og skinn oppå. I prinsippet ikke annerledes enn nåtidens sko som sitter dårlig på foten, bare at såla var hard og tung.

Og: Vi hadde jo helt vanlige sko også, joggesko etc. Husker jeg hadde noen kjempefine Adidas som nå selges som «retro» 😅

Ja men hvorfor brukte dere ikke vanlige sandaler enn de der?

Annonse

Hvitveis.sommer skrev (21 timer siden):

Litt av en mote…

Ja, det kan du si, men jeg synes ikke det er noe bedre nå når jeg kan se enkelte traske rundt i byen i flipflops og andre idiotiske sko som sitter dårlig på foten og har elendig såle. 😆

Hvitveis.sommer
morsan skrev (1 time siden):

Ja, det kan du si, men jeg synes ikke det er noe bedre nå når jeg kan se enkelte traske rundt i byen i flipflops og andre idiotiske sko som sitter dårlig på foten og har elendig såle. 😆

Happy flops er både fine og gode. De har alt en sommersko kan ha. 

Hvitveis.sommer skrev (27 minutter siden):

Happy flops er både fine og gode. De har alt en sommersko kan ha. 

Ja, der kan du se - unge folk blir påvirket av moten og tenker at de som er in er bedre enn de egentlig er 😉 Akkurat som min generasjon gikk i tresko og syntes det var kjekt. 

Hvitveis.sommer
Lillemus skrev (40 minutter siden):

Happy flops er jo kjempestygge... 😂 Tresko er mye kulere enn de stygge plastskum-floppsene der! 

Nei synes de er fine men du kan ikke gå med sokker da. Gode er de og behagelig for foten og forebygging av belastningsskader i rygg og nakke. Alle aldre bruker dem. Spesielt gode er de for de med muskel og skjelett skader 

Hvitveis.sommer
morsan skrev (1 time siden):

Ja, der kan du se - unge folk blir påvirket av moten og tenker at de som er in er bedre enn de egentlig er 😉 Akkurat som min generasjon gikk i tresko og syntes det var kjekt. 

Men tresko kan da ikke ha vært god for ryggen? Sikkert lett og få flis i foten når man har tre under foten? 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...