Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Ifølge forelegget som VG har fått innsyn i, er det snakk om til sammen seks pakker ost og en pakke salmalaks, fordelt på de fem tilfellene.

Utrolig at folk risikere så mye, for så lite. Som "rik" kommunist/sosialist på toppen av det hele. Noen briller og noen pakker ost og en pakke laks. Herregud 🙄

Anonymkode: 8dae5...b74

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Fyren bor jo bedre enn de fleste og har godt med penger og midler, så jeg skjønner ikke hvorfor han gjør seg til kjeltring for ost.

Anonymkode: 72778...714

Han sier det skyldes psykiske problemer. Kleptomani er jo en psykiatrisk diagnose.

Har aldri glemt å betale for en vare, og heller aldri nasker i en butikk. 
Jeg har ikke behov for det. 
Skjønner ikke at folk kan få glede av det de stjeler. 
Hvordan kan man klare å gå med solbriller man har stjålet uten å kjenne på skam og dårlig samvittighet? Og frykt? 
Nei, om jeg ikke har råd til et par kule solbriller til flere tusen, så kjøper jeg de jeg har råd til. 
kjenner ikke noen som har nasket i butikk. Altså, mulig jeg kjenner noen, men ingen jeg vet om 

Anonymkode: efd94...b15

Lillemus skrev (På 7.7.2023 den 6.25):

Oooops... Jeg har opplevd at vedkommende i kassen har slått inn kun en ting når jeg skulle ha to, jeg hadde satt dem oppi hverandre i kurven for å spare plass og de ble stående sånn på båndet i kassen også. Jeg stusset litt på at prisen ble så lav, men sa ingenting og så det jo da jeg så på kvitteringen etterpå. Men sa jeg noe? Nei. Dette var en kjempestor butikkkjede så jeg valgte ikke å gå tilbake, men da jeg var på en liten butikk (ikke noen kjede) hvor jeg handler mye og det ble slått inn 200,- i stedet for 250,- som sto på den noe utydelig prislappen så sa jeg fra. 

Er ikke dette stjeling ?

Anonymkode: cc02c...7e8

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er ikke dette stjeling ?

Det kan sikkert defineres som det ja, det var på ingen måte med hensikt å stjele og jeg så etterpå at hun hadde slått inn feil. Og nei, jeg gikk ikke inn igjen og varslet, selv om jeg sikkert burde gjort det. 

Annonse

Lillemus skrev (9 minutter siden):

Det kan sikkert defineres som det ja, det var på ingen måte med hensikt å stjele og jeg så etterpå at hun hadde slått inn feil. Og nei, jeg gikk ikke inn igjen og varslet, selv om jeg sikkert burde gjort det. 

Jaja

AnonymBruker skrev (På 13.11.2023 den 15.43):

Ifølge forelegget som VG har fått innsyn i, er det snakk om til sammen seks pakker ost og en pakke salmalaks, fordelt på de fem tilfellene.

Utrolig at folk risikere så mye, for så lite. Som "rik" kommunist/sosialist på toppen av det hele. Noen briller og noen pakker ost og en pakke laks. Herregud 🙄

Anonymkode: 8dae5...b74

AnonymBruker skrev (På 13.11.2023 den 16.00):

Fyren bor jo bedre enn de fleste og har godt med penger og midler, så jeg skjønner ikke hvorfor han gjør seg til kjeltring for ost.

Anonymkode: 72778...714

AnonymBruker skrev (På 15.11.2023 den 1.26):

Har aldri glemt å betale for en vare, og heller aldri nasker i en butikk. 
Jeg har ikke behov for det. 
Skjønner ikke at folk kan få glede av det de stjeler. 
Hvordan kan man klare å gå med solbriller man har stjålet uten å kjenne på skam og dårlig samvittighet? Og frykt? 
Nei, om jeg ikke har råd til et par kule solbriller til flere tusen, så kjøper jeg de jeg har råd til. 
kjenner ikke noen som har nasket i butikk. Altså, mulig jeg kjenner noen, men ingen jeg vet om 

Anonymkode: efd94...b15

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Er ikke dette stjeling ?

Må nesten spørre, dere har virkelig ikke fått med dere at dette ikke handler om økonomisk vinning? Imponerende, til og med i VGs aller første artikkel var det et sitat fra Moxnes der han fortalte at han har et psykisk helseproblem. 

Endret av Kayia
frosken skrev (På 5.7.2023 den 15.48):

Jeg liker verbet å moxe, - synes det kan ligge an til å bli ett av årets nyord.

Virkelig? Jeg syns ikke andres personlig tragedie og fall skal bli verken verb eller nyord. Jeg syns derimot dette er mobbing, og den farten og intensiteten slik humor får via internett og SoMe får meg til å tenke på Tore Tønne.

Man trenger ikke være rakettforsker for å forstå at en fyr med god lønn og posisjon som risikerer sitt omdømme for 1200 kroner er syk. Det trengte iallfall ikke jeg ost eller salmalaks for å forstå, og det overrasker meg at du ikke gjorde det samme. 

Endret av Kayia
Kayia skrev (4 timer siden):

Virkelig? Jeg syns ikke andres personlig tragedie og fall skal bli verken verb eller nyord. Jeg syns derimot dette er mobbing, og den farten og intensiteten slik humor får via internett og SoMe får meg til å tenke på Tore Tønne.

Man trenger ikke være rakettforsker for å forstå at en fyr med god lønn og posisjon som risikerer sitt omdømme for 1200 kroner er syk. Det trengte iallfall ikke jeg ost eller salmalaks for å forstå, og det overrasker meg at du ikke gjorde det samme. 

Det er evigheter siden jeg skrev dette. Ting endrer seg.

Jeg har vært ganske krass i min kritikk av handlingene hans. I går studerte jeg uttrykkene hans og blikk osv. Nå tror jeg at jeg har mer sympati med ham. LITT ambilavent er jeg, men vil ikke kritisere ham mer som ting er nå. 

Endret av Kashmir

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...