Gå til innhold

Hvor mange kroner bruker du på en ferie?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

emilie321 skrev (15 minutter siden):

Jeg kan shoppe litt når jeg er på ferie, pengene sitter litt løsere da. Men sånn generelt så mangler jeg det shopping genet....  tax free hjem er et must😁

Joda, jeg kan også shoppe hvis jeg finner noe jeg er interessert i. Men jeg har null interesse for klær, sminke, smykker og slike ting. Hvis jeg kjøper noe så er det som regel geek-ting. 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Vhanja skrev (13 minutter siden):

Joda, jeg kan også shoppe hvis jeg finner noe jeg er interessert i. Men jeg har null interesse for klær, sminke, smykker og slike ting. Hvis jeg kjøper noe så er det som regel geek-ting. 😁

Hvorfor det? Klær må ha hver dag 

Anonymkode: 4581e...656

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
emilie321 skrev (33 minutter siden):

Jeg kan shoppe litt når jeg er på ferie, pengene sitter litt løsere da. Men sånn generelt så mangler jeg det shopping genet....  tax free hjem er et must😁

Hva kjøper du på tax free?

Anonymkode: 4581e...656

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ferie er ferie for meg. Da skal jeg ikke tenke på penger i det hele tatt. Bare nyte ferien, reisen og opplevelsen. Jeg er ganske nøysommelig i hverdagen ellers og setter av mye sparing i fond og høyrentekonto til fremtiden. Også bruker jeg penger på det jeg syns det er verdt å bruke på, og ferie er en av de.

Det skal sies at det jeg sparer, er penger jeg "ikke har" før om lenge. Så ferien betales fortløpende. Da blir det mindre sparing et par måneder, men det klarer jeg å leve godt med.

Anonymkode: f0475...ec9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Hvorfor det? Klær må ha hver dag 

Anonymkode: 4581e...656

Fordi jeg synes det å kjøpe klær er så kjedelig at det vil jeg ikke bruke ferien min på. Det gjør jeg hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Vhanja skrev (1 time siden):

Fordi jeg synes det å kjøpe klær er så kjedelig at det vil jeg ikke bruke ferien min på. Det gjør jeg hjemme.

Da er de dyrere, da har du mindre å bruke på museum og fjellvandring 

Anonymkode: 4581e...656

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva kjøper du på tax free?

Anonymkode: 4581e...656

Røyk, snop og alkohol.  Drikker sjelden selv, men fint å ha til å gi bort. Og snop kjøper jeg ofte ting som ikke kan kjøpes i Norge, feks den nye varianten av M&M. Grandtante barna mine elsker de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Da er de dyrere, da har du mindre å bruke på museum og fjellvandring 

Anonymkode: 4581e...656

Jeg har penger nok til å gå på de museum jeg vil og det å gå tur koster meg ingenting. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Vhanja skrev (3 timer siden):

Og jeg for min del kan ikke forstå at folk gidder å sole seg på ferie. Noe så kjedelig!

Man soler deg for å få vitaminer gratis man ikke får om vinteren. Bare til info :) 

Anonymkode: 4581e...656

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Man soler deg for å få vitaminer gratis man ikke får om vinteren. Bare til info :) 

Anonymkode: 4581e...656

Man går på museum for å lære mer og utvide horisonten. Bare til info. :)

Endret av Vhanja
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Vhanja skrev (Akkurat nå):

Man går på museum for å lære mer og utvide horisonten. Bare til info. :)

Du kan ikke skrive det samme som meg, det er herming. Foruten historie lærer man på skolen. Glad jeg er så voksen at jeg ikke trenger mer av det :)Jeg er utlært på livet :) 

Anonymkode: 4581e...656

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

En ekstra ting under juletreet utenom julegavene til de du er glad i? 

Anonymkode: 4581e...656

Nei, juletrepynt. 

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Aldri skjønt hvorfor folk går på museum osv på ferie 

Anonymkode: 4581e...656

Har du aldri vært i en by på ferie?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
morsan skrev (2 minutter siden):

Nei, juletrepynt. 

Har du aldri vært i en by på ferie?

Jo mange ganger. Hvordan det? 

Anonymkode: 4581e...656

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jo mange ganger. Hvordan det? 

Anonymkode: 4581e...656

Hva gjør du da om du ikke går på museum _osv_? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
morsan skrev (Akkurat nå):

Hva gjør du da om du ikke går på museum _osv_? 

Går aldri på museum det er så kjedelig. Har vært på mange når jeg ble tvungen med. Ingen gode minner fra museum. Så kjedelig at jeg kunne heller stirret i asfalten, det ville gitt meg mer. 

Anonymkode: 4581e...656

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
morsan skrev (7 minutter siden):

Hva gjør du da om du ikke går på museum _osv_? 

Men nå blir jeg igjen der vi er, eller finner på mine ting :) det blir heldigvis lite museum når jeg er med :) 

Anonymkode: 4581e...656

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Går aldri på museum det er så kjedelig. Har vært på mange når jeg ble tvungen med. Ingen gode minner fra museum. Så kjedelig at jeg kunne heller stirret i asfalten, det ville gitt meg mer. 

Anonymkode: 4581e...656

Men museum er så mangt, og du skrev også «osv». Det inkluderer jo ikke bare Louvre og Kon-tiki-museet, men også slikt som Versailles, Colosseum i Roma, Peterskirken mm. Ville vært trist å bare bli igjen på hotellet mens reisefølget var på slike steder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
morsan skrev (2 minutter siden):

Men museum er så mangt, og du skrev også «osv». Det inkluderer jo ikke bare Louvre og Kon-tiki-museet, men også slikt som Versailles, Colosseum i Roma, Peterskirken mm. Ville vært trist å bare bli igjen på hotellet mens reisefølget var på slike steder. 

Men ferie er ikke bare lærdom. Når skal man få slappet av når man hele tiden må bruke hodet til innta ny læring? Jeg var faktisk i en kirke her om dagen, på eget initiativ. Holder vel det? 

Anonymkode: 4581e...656

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Men ferie er ikke bare lærdom. Når skal man få slappet av når man hele tiden må bruke hodet til innta ny læring? Jeg var faktisk i en kirke her om dagen, på eget initiativ. Holder vel det? 

Anonymkode: 4581e...656

Det var ikke meg som nevnte læring, selv om jeg sikkert kunne ha trukket fram det også. Men mange og meg selv inkludert synes det er flott, interessant, spennende å se slike ting. I tillegg til lærerikt selvsagt. Uansett synes jeg det er fullt mulig å slappe av selv om hjernen tar inn nye ting. 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
morsan skrev (1 minutt siden):

Det var ikke meg som nevnte læring, selv om jeg sikkert kunne ha trukket fram det også. Men mange og meg selv inkludert synes det er flott, interessant, spennende å se slike ting. I tillegg til lærerikt selvsagt. Uansett synes jeg det er fullt mulig å slappe av selv om hjernen tar inn nye ting. 😅

Så hver gang du reiser til nu by må du på guidet tur gjennom byen på sånn tog eller på museum? Går det ikke an å sove lenge spise sent kanskje høre på musikk på byen og se i butikker? Masse kunst der og. Mamma og jeg kranglet i dag akkurat på grunn av dette. 

Anonymkode: 4581e...656

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...