Gå til innhold

Hvor mange kroner bruker du på en ferie?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Det er visst veldig viktig at det er 4 måltider, og helst skal de være sammen. Dette er enda verre nå enn før fordi det har vært spiseproblematikk før.

Det forandrer jo saken. Da har jeg litt større forståelse for at det er ønskelig med felles måltider. Men da synes jeg også det er viktig at du får være med å bestemme litt over menyen, så lenge det ikke er altfor usunne valg, slik at du får i deg nok mat.  

AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Som sagt kan du hvis du vil legge godviljen til og støtte meg når det er jeg som ber om støtte empati og sympati. 

Jeg skjønner at det er irriterende at det blir krangel hver feriedag. Men jeg mener også at hvis du vil bli behandlet som en voksen, må du kunne inngå avtaler og kompromisser. 

Endret av laban
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
55 minutes ago, AnonymBruker said:

Men uansett det er lov -å tre ut av rollen- du er i til vanlig for støtte meg. Jeg ber om støtte, til mine tanker rundt det. Frokosten er alltid felles i ferier, sånn har det alltid vært. Den starter til vanlig kl 11. For tidlig for psykisk og fysisk helse. Det er visst veldig viktig at det er 4 måltider, og helst skal de være sammen. Dette er enda verre nå enn før fordi det har vært spiseproblematikk før. Hele tråden handlet jo om at jeg har brukt for mye penger. Jeg elsker og bruke penger som du sikkert har forstått fra før, og tenker ikke alltid over det. Vi har stor familie og slekt. Det er slektninger jeg snakker om, som vi sjeldent treffer utenom ferier. Som sagt kan du hvis du vil legge godviljen til og støtte meg når det er jeg som ber om støtte empati og sympati. 

Anonymkode: 4581e...656

Syntes du nok bør feire jul alene så slipper du disse problemene.

Anonymkode: 8918e...e5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Syntes du nok bør feire jul alene så slipper du disse problemene.

Anonymkode: 8918e...e5f

Jul? 

Anonymkode: 4581e...656

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Da spiser du ikke frokost da.

Anonymkode: 3bcee...89b

Spiser frokost kl 11 når forbrenningen er i gang. 

Anonymkode: 4581e...656

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
laban skrev (46 minutter siden):

Det forandrer jo saken. Da har jeg litt større forståelse for at det er ønskelig med felles måltider. Men da synes jeg også det er viktig at du får være med å bestemme litt over menyen, så lenge det ikke er altfor usunne valg, slik at du får i deg nok mat.  

Jeg skjønner at det er irriterende at det blir krangel hver feriedag. Men jeg mener også at hvis du vil bli behandlet som en voksen, må du kunne inngå avtaler og kompromisser. 

Takk for forståelsen, endelig. Ikke sant, det synes jeg også. Jeg liker best vanlige produkter med kjente merker men jeg er frisk nå. Men egentlig er det store problemet bare tidsskjema altså. Jeg er som skrevet i grunn utlært derfor må jeg også få lov til og gjøre det jeg vil når jeg vil, som en voksen kan. Spesielt når det er ferie. Hvorfor skal jeg inngå kompromisser? Det er sånn man gjør med barn. 

Anonymkode: 4581e...656

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvorfor skal jeg inngå kompromisser? Det er sånn man gjør med barn. 

Nei, voksne som er på ferie sammen, gjør også det. Du får gratis reise og opphold, og stiller derfor opp på noen felles aktiviteter. Jeg hadde ikke presset deg med på alt, men dette må du finne ut av med dine egne foreldre. Og igjen: Planlegg litt i forveien, slik at ikke hver dag starter med frustrasjon og sinne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
laban skrev (2 minutter siden):

Nei, voksne som er på ferie sammen, gjør også det. Du får gratis reise og opphold, og stiller derfor opp på noen felles aktiviteter. Jeg hadde ikke presset deg med på alt, men dette må du finne ut av med dine egne foreldre. Og igjen: Planlegg litt i forveien, slik at ikke hver dag starter med frustrasjon og sinne. 

Men du hadde altså presset med til og bli med? Da lurer jeg på hva dere foreldre ut av den oppførselen? Det blir dårlig stemning når dere presser mot ens egen vilje. Tror dere at man får mer kunnskap av den måten? Ja jeg får det og det skulle bare mangle. Jeg er jo med frivillig. 

Anonymkode: 4581e...656

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men du hadde altså presset med til og bli med? Da lurer jeg på hva dere foreldre ut av den oppførselen? Det blir dårlig stemning når dere presser mot ens egen vilje. Tror dere at man får mer kunnskap av den måten? Ja jeg får det og det skulle bare mangle. Jeg er jo med frivillig. 

Anonymkode: 4581e...656

Lurer på hvorfor du ikke ble hjemme.

Anonymkode: 3bcee...89b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Spiser frokost kl 11 når forbrenningen er i gang. 

Anonymkode: 4581e...656

Det heter lunch det.

Anonymkode: 3bcee...89b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det heter lunch det.

Anonymkode: 3bcee...89b

Ingen spiser frokost 6-7 på en ferie dag. Da er det enda natten 

Anonymkode: 4581e...656

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Men du hadde altså presset med til og bli med? Da lurer jeg på hva dere foreldre ut av den oppførselen? Det blir dårlig stemning når dere presser mot ens egen vilje.

Nå begynner jeg å gjenta meg selv, så dette blir trolig mitt siste innlegg i tråden: Nei, jeg hadde ikke presset og laget dårlig stemning hver dag. Jeg hadde tatt en runde på alles forventninger og gjort noen avtaler før det ble bestemt at det voksne barnet / du skulle være med.

Siden det er spiseproblematikk med i bildet, hadde jeg kanskje ønsket at ett av måltidene skulle være felles hver dag - og da til relativt normale tidspunkt, siden jeg også gjerne vil slappe av sent på kvelden (ref. tidligere tråd om bl.a. oppvask). Men alle kan komme med ønsker om hva som skal spises. Dessuten, hvis det er snakk om nære slektninger, hadde jeg forventet at du hilste på dem, men det kunne kanskje vært løst gjennom ett felles treff i stedet for mange enkeltbesøk. Severdigheter kan ikke voksne tvinges til å dra til. Men er det byferie som jeg betaler for, synes jeg man bør se noe av det som skiller denne byen fra alle andre byer.  

Her er et eksempel fra da vi hadde med tenåringer til en havneby i Toscana: De unge fikk sløve ved bassenget hver dag mens vi voksne dro på tur med leiebilen. Men de måtte bli med til Pisa, som var den nærmeste "ordentlige" byen, og se det skjeve tårnet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Ingen spiser frokost 6-7 på en ferie dag.

Anonymkode: 4581e...656

Nå skrev jeg om hverdagen. Jeg vil si: Ingen spiser FROKOST kl 14 når det er ferie.

Anonymkode: 3bcee...89b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
43 minutes ago, AnonymBruker said:

Jul? 

Anonymkode: 4581e...656

Jul og påske og andre ferier når du er alene hjemme.

Anonymkode: 8918e...e5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Nå skrev jeg om hverdagen. Jeg vil si: Ingen spiser FROKOST kl 14 når det er ferie.

Anonymkode: 3bcee...89b

Eh jo det er normalt 

Anonymkode: 4581e...656

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Jul og påske og andre ferier når du er alene hjemme.

Anonymkode: 8918e...e5f

Hvorfor det?

Anonymkode: 4581e...656

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
laban skrev (30 minutter siden):

Nå begynner jeg å gjenta meg selv, så dette blir trolig mitt siste innlegg i tråden: Nei, jeg hadde ikke presset og laget dårlig stemning hver dag. Jeg hadde tatt en runde på alles forventninger og gjort noen avtaler før det ble bestemt at det voksne barnet / du skulle være med.

Siden det er spiseproblematikk med i bildet, hadde jeg kanskje ønsket at ett av måltidene skulle være felles hver dag - og da til relativt normale tidspunkt, siden jeg også gjerne vil slappe av sent på kvelden (ref. tidligere tråd om bl.a. oppvask). Men alle kan komme med ønsker om hva som skal spises. Dessuten, hvis det er snakk om nære slektninger, hadde jeg forventet at du hilste på dem, men det kunne kanskje vært løst gjennom ett felles treff i stedet for mange enkeltbesøk. Severdigheter kan ikke voksne tvinges til å dra til. Men er det byferie som jeg betaler for, synes jeg man bør se noe av det som skiller denne byen fra alle andre byer.  

Her er et eksempel fra da vi hadde med tenåringer til en havneby i Toscana: De unge fikk sløve ved bassenget hver dag mens vi voksne dro på tur med leiebilen. Men de måtte bli med til Pisa, som var den nærmeste "ordentlige" byen, og se det skjeve tårnet. 

Det er ikke inne i bildet. Det henger igjen fra før. Jeg er frisk og har vært det lenge nå. 

Anonymkode: 4581e...656

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Spiser frokost kl 11 når forbrenningen er i gang. 

Anonymkode: 4581e...656

Jeg er heller ingen morgenfugl, men må jo likevel forholde meg til omgivelsene. Du gjør det lettere å bli forstått om du da sier «jeg dropper frokost, dagens første måltid for meg er lunsj i 11-tiden». Det pleier jeg å si, for jeg er heller ikke så glad i frokost før jobb, så jeg har ikke i meg annet enn kaffe og vann etter jeg har stått opp (vanligvis ca 0730). 

I ferier sover jeg til ca 10, og spiser med resten sånn i 11-12-tiden. Skal vi på tidlig utflukt spiser vi i hht avreisetidspunkt, mens skal vi «bare» på stranden eller være hjemme er mitt første måltid lunsj i 11-12-tiden.

Blant de jeg reiser mest med er det mange som liker å sove litt utpå i ferier, så i likhet med meg og deg er det mange som dropper frokost og heller spiser lunsj som dagens første måltid. Hovedsaken er - som flere har sagt - at man lytter til hverandre og tilpasser seg hverandres behov og gruppas planer for dagene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kayia skrev (9 minutter siden):

Jeg er heller ingen morgenfugl, men må jo likevel forholde meg til omgivelsene. Du gjør det lettere å bli forstått om du da sier «jeg dropper frokost, dagens første måltid for meg er lunsj i 11-tiden». Det pleier jeg å si, for jeg er heller ikke så glad i frokost før jobb, så jeg har ikke i meg annet enn kaffe og vann etter jeg har stått opp (vanligvis ca 0730). 

I ferier sover jeg til ca 10, og spiser med resten sånn i 11-12-tiden. Skal vi på tidlig utflukt spiser vi i hht avreisetidspunkt, mens skal vi «bare» på stranden eller være hjemme er mitt første måltid lunsj i 11-12-tiden.

Blant de jeg reiser mest med er det mange som liker å sove litt utpå i ferier, så i likhet med meg og deg er det mange som dropper frokost og heller spiser lunsj som dagens første måltid. Hovedsaken er - som flere har sagt - at man lytter til hverandre og tilpasser seg hverandres behov og gruppas planer for dagene. 

Nettopp endelig og en som er enig. Ser du @laban her var det en som var enig i alt det jeg sa. 

Anonymkode: 4581e...656

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ser du @laban her var det en som var enig i alt det jeg sa. 

Men "alt du sa" handlet vel ikke bare om tidspunktet for frokost? Jeg skrev i den andre tråden at jeg blåser i om folk kaller et måltid i 12-13-tiden for frokost eller lunsj, og at jeg fint kan spise (tidligere) frokost uten at alle er til stede.

Dessuten har jeg aldri påstått at det jeg har skrevet her, er noe alle mener. Jeg tror ikke @Kayia og jeg er så uenige totalt sett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
laban skrev (2 minutter siden):

Men "alt du sa" handlet vel ikke bare om tidspunktet for frokost? Jeg skrev i den andre tråden at jeg blåser i om folk kaller et måltid i 12-13-tiden for frokost eller lunsj, og at jeg fint kan spise (tidligere) frokost uten at alle er til stede.

Dessuten har jeg aldri påstått at det jeg har skrevet her, er noe alle mener. Jeg tror ikke @Kayia og jeg er så uenige totalt sett. 

Nei det handlet om at mente jeg måtte tilpasse meg til ting jeg synes er kjedelig som jeg ikke er enig i. Er det ferie så er det ferie og da kan man gjøre som man vil, føle det hvertfall. (Ja jeg vet du er uenig) 

Anonymkode: 4581e...656

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...