Gå til innhold

Hvor mange kroner bruker du på en ferie?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Nei det handlet om at mente jeg måtte tilpasse meg til ting jeg synes er kjedelig som jeg ikke er enig i. Er det ferie så er det ferie og da kan man gjøre som man vil, føle det hvertfall. (Ja jeg vet du er uenig) 

Anonymkode: 4581e...656

Da kan du jo lese siste setningen i Kayias svar én gang til 😉 Men nå skal jeg ikke gnåle mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
laban skrev (8 minutter siden):

Da kan du jo lese siste setningen i Kayias svar én gang til 😉 Men nå skal jeg ikke gnåle mer.

Ja men hun har jo ikke sett resten av hva har diskutert. Synes det dumt at du avslutter på en måte siden vi ikke har blitt enig om og være enig. 

Anonymkode: 4581e...656

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ja men hun har jo ikke sett resten av hva har diskutert.

Hva mener du nå? Det kan vel tenkes at hun har lest disse trådene i sin helhet? 

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Synes det dumt at du avslutter på en måte siden vi ikke har blitt enig om og være enig. 

Jeg pleier å avslutte når jeg synes jeg begynner å gjenta meg selv til det kjedsommelige. Jeg tror ikke vi blir helt enige, men det er ikke meg du skal på ferie med. Det er du og ditt reisefølge som må finne en løsning gjennom at alle parter tar litt hensyn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
laban skrev (8 minutter siden):

Hva mener du nå? Det kan vel tenkes at hun har lest disse trådene i sin helhet? 

Jeg pleier å avslutte når jeg synes jeg begynner å gjenta meg selv til det kjedsommelige. Jeg tror ikke vi blir helt enige, men det er ikke meg du skal på ferie med. Det er du og ditt reisefølge som må finne en løsning gjennom at alle parter tar litt hensyn. 

Vi lan bli helt enig om du gir meg støtte og kun det, da kan vi inngå et kompromiss være enige.

Anonymkode: 4581e...656

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Vi lan bli helt enig om du gir meg støtte og kun det, da kan vi inngå et kompromiss være enige.

Anonymkode: 4581e...656

Kan du begynne å lese kjapt over før du poster, så blir det lettere å forstå hva du mener? Det er ikke noe kompromiss dersom du krever at jeg skal gi deg "støtte og kun det". Men det er helt greit at vi ikke blir helt enige, jeg er sikkert på alder med din mor og ser det fra en annen side.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nettopp endelig og en som er enig. Ser du @laban her var det en som var enig i alt det jeg sa. 

Anonymkode: 4581e...656

@laban har nok helt rett i at jeg nok ikke er enig i alt du sier😊

Jeg er enig i at alle ikke MÅ stå opp kl 7 i ferier eller at frokost nødvendigvis må være kl 8-9 for at livet skal være i vater, men jeg mener samtidig at man må kompromisse og tilpasse gruppas gjøremål. I likhet med laban syns jeg alle må være med det meste av opplevelser og severdigheter, men absolutt alt må ikke gjøres av hele gruppen i fellesskap heller. Jeg tror på fleksibilitet og kompromisser, også i ferier. 

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Kayia skrev (5 minutter siden):

@laban har nok helt rett i at jeg nok ikke er enig i alt du sier😊

Jeg er enig i at alle ikke MÅ stå opp kl 7 i ferier eller at frokost nødvendigvis må være kl 8-9 for at livet skal være i vater, men jeg mener samtidig at man må kompromisse og tilpasse gruppas gjøremål. I likhet med laban syns jeg alle må være med det meste av opplevelser og severdigheter, men absolutt alt må ikke gjøres av hele gruppen i fellesskap heller. Jeg tror på fleksibilitet og kompromisser, også i ferier. 

Reiser ikke i en gruppe. Reiser med familie. stor forskjell. Nei jeg gidder ikke kompromisser fordi jeg er voksen og lan gjøre som jeg vil i MIN ferie. 

Anonymkode: 4581e...656

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
laban skrev (14 minutter siden):

Kan du begynne å lese kjapt over før du poster, så blir det lettere å forstå hva du mener? Det er ikke noe kompromiss dersom du krever at jeg skal gi deg "støtte og kun det". Men det er helt greit at vi ikke blir helt enige, jeg er sikkert på alder med din mor og ser det fra en annen side.

Du kunne gjort er unntak for en gang skyld. Se det fra min side siden det er ferie om ikke annet. 

Anonymkode: 4581e...656

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Reiser ikke i en gruppe. Reiser med familie. stor forskjell. Nei jeg gidder ikke kompromisser fordi jeg er voksen og lan gjøre som jeg vil i MIN ferie. 

Anonymkode: 4581e...656

Som regel består min gruppe av familie og venner., av og til kun familie Du skriver at du reiser med slekt og dine foreldre som du ikke bor sammen med til vanlig, da er dette din gruppe.

Om du ikke vil tilpasse deg andre bør du reise alene dersom du ikke ønsker at andre skal kunne forvente noe av deg. 

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kayia skrev (14 minutter siden):

Som regel består min gruppe av familie og venner., av og til kun familie Du skriver at du reiser med slekt og dine foreldre som du ikke bor sammen med til vanlig, da er dette din gruppe.

Om du ikke vil tilpasse deg andre bør du reise alene dersom du ikke ønsker at andre skal kunne forvente noe av deg. 

Shit du var direkte. Har jeg sagt det? Laban hadde en mye mildere tone. 

Anonymkode: 4581e...656

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 hour ago, AnonymBruker said:

Ja men hun har jo ikke sett resten av hva har diskutert. Synes det dumt at du avslutter på en måte siden vi ikke har blitt enig om og være enig. 

Anonymkode: 4581e...656

Du kan ferie juleferien på høyfjellshotell. 

Anonymkode: 8918e...e5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kayia skrev (16 minutter siden):

Som regel består min gruppe av familie og venner., av og til kun familie Du skriver at du reiser med slekt og dine foreldre som du ikke bor sammen med til vanlig, da er dette din gruppe.

Om du ikke vil tilpasse deg andre bør du reise alene dersom du ikke ønsker at andre skal kunne forvente noe av deg. 

Nei for jeg skal spare penger!!

Anonymkode: 4581e...656

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du kan ferie juleferien på høyfjellshotell. 

Anonymkode: 8918e...e5f

Det kan du. Det! 

Anonymkode: 4581e...656

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
laban skrev (50 minutter siden):

Kan du begynne å lese kjapt over før du poster, så blir det lettere å forstå hva du mener? Det er ikke noe kompromiss dersom du krever at jeg skal gi deg "støtte og kun det". Men det er helt greit at vi ikke blir helt enige, jeg er sikkert på alder med din mor og ser det fra en annen side.

Det vet du ikke for øvrig. Jeg er voksen utlært på livet så med det kan jeg være ganske gammel selv. 

Anonymkode: 4581e...656

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Takk for forståelsen, endelig. Ikke sant, det synes jeg også. Jeg liker best vanlige produkter med kjente merker men jeg er frisk nå. Men egentlig er det store problemet bare tidsskjema altså. Jeg er som skrevet i grunn utlært derfor må jeg også få lov til og gjøre det jeg vil når jeg vil, som en voksen kan. Spesielt når det er ferie. Hvorfor skal jeg inngå kompromisser? Det er sånn man gjør med barn. 

Anonymkode: 4581e...656

 

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

@laban du kan komme tilbake sånn at vi kan inngå et kompromiss. Please ikke vær for direkte. 

Anonymkode: 4581e...656

Etter din egen mening er kompromiss noe man gjør med barn og noe du ikke trenger inngå når du er voksen. 

Laban er voksen og trenger derfor ikke inngå kompromiss med deg. Eller er du et barn likevel, siden du nå ønsker kompromiss og mener selv at det er noe man gjør med barn?

Endret av Vhanja
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Vhanja skrev (Akkurat nå):

 

Etter din egen mening er kompromiss noe man gøjr med barn og noe du ikke trenger inngå når du er voksen. 

Laban er voksen og trenger derfor ikke inngå kompromiss med deg. Eller er du et barn likevel, siden du nå ønsker kompromiss og mener selv at det er noe man gjør med barn?

 Nei det er jeg ikke. Det var laban som menter kompromisse med det og det som er vanlig og gjøre. Det må du vite som er voksen selv? 

Anonymkode: 4581e...656

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

@laban du kan komme tilbake sånn at vi kan inngå et kompromiss. Please ikke vær for direkte. 

Anonymkode: 4581e...656

Men vi to trenger da ikke være helt enige i disse sakene, vi skal ikke på ferie sammen.

Et tips: Fortell det kjedelige reisefølget ditt i klartekst hva du har tenkt å gjøre i stedet for å bli med på kjedelige ting. Typen "jeg skal finne de gatene som er dominert av antikvitets- og kunsthåndverkbutikker, det er noen kule gallerier der også".  Så unngår du at de tror du blir sittende i ferieboligen med nesa i mobilen hele dsgen.

Reis med venner neste gang, det kan være lettere - fortusatt at dere har felles interesser. Men spar opp penger selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
laban skrev (2 minutter siden):

Men vi to trenger da ikke være helt enige i disse sakene, vi skal ikke på ferie sammen.

Et tips: Fortell det kjedelige reisefølget ditt i klartekst hva du har tenkt å gjøre i stedet for å bli med på kjedelige ting. Typen "jeg skal finne de gatene som er dominert av antikvitets- og kunsthåndverkbutikker, det er noen kule gallerier der også".  Så unngår du at de tror du blir sittende i ferieboligen med nesa i mobilen hele dsgen.

Reis med venner neste gang, det kan være lettere - fortusatt at dere har felles interesser. Men spar opp penger selv.

Nei men du kan støtte meg som et medmenneske? For en gang skyld og si si at mine resumè er kloke? Nei jeg vil på shopping strender osv. nå skal jeg bli med i en fornøyelsespark / dyrepark fordi jeg er så snill som jeg er. Jeg er jo ikke med på ferie fordi jeg har så veldig lyst. Jeg er kun med for å spare opp penger, og fordi jeg skal vise at jeg er selvstendig mtp på mål i fremtiden. 

Anonymkode: 4581e...656

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei for jeg skal spare penger!!

Anonymkode: 4581e...656

Til egenkapital til bolig?

Anonymkode: 3bcee...89b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...