Gå til innhold

Noen som tror at denne verden er ekte?

Anbefalte innlegg

psykedeliker skrev (38 minutter siden):

Hvordan kommer de seg inn i leiligheten din da? Har du ikke naboer som følger med når du er borte?

Jeg leier og tenker at det er en mulighet for at de var der før jeg flyttet inn. Er ikke sånn at jeg tror fast og bestemt på dette men følelsen er nok tilstede til at det påvirker meg. 

Anonymkode: b9123...0bc

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 17.11.2023 den 13.04):

Vi vet ikke hva slags datakraft som er tilgjengelig i den verden hvor simuleringen er laget, den verden kan være totalt forskjellig fra vår. Det er heller ikke nødvendig å simulere hele verden ned på atomnivå, det er bare nødvendig når det finnes en observatør.

Anonymkode: 29f1b...5cf

Resonnementet til Bostrøm er at posthumane sivilisasjoner (våre etterkommere i fjern fremtid) vil ønske å simulere sin egen evolusjon. Hvis man skal simulere evolusjonen så detaljert at individene har tanker og bevissthet så må det være omtrent på atomnivå. Det tror jeg er fysisk umulig uansett teknologisk utvikling. Jeg kjøper ikke argumenter.

Jeg tror nok det du antyder her er mer gjennomførbart: Å lage en kunstig intelligens som tror den lever i en virkelig verden. Dvs at man bare trenger å få det til å virke som om det finnes atomer når denne bevisstheten ser etter. Jeg tror ikke nerveklumpen i skallen  vår er så spesiell at den aldri kan overgås av teknologi. Det er selvbedrag. Det er nesten som å tro at ingen maskin kan bli sterkere enn en gorilla.

UtakknemligDiva
Glitter skrev (På 6.9.2023 den 15.09):

Jeg synes verden er uekte. Det eneste som er ekte for meg er meg selv for det er alt jeg kjenner. Men jeg får bare leve i å føle på den aleneheten det gir. 

Litt sånn jeg føler det overfor samfunnet og dets regler. Vi må alle gå samme vei for å nå dit vi vil, og til sist bedømmes vi av de på toppen. Men hvordan vet vi at de over der egentlig er bedre egnet? 

Altså, jeg synes det er utrolig at en person kan bestemme over alle. Og enda mer hvor lett andre er å kontrollere pga frykt. 
Selv har jeg metoder å gjøre ting på som tydeligvis ingen ser. Fordi de mulig ikke har evnen til å se den veien. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...