Gå til innhold

Neste diagnose som blir aktuell.

Anbefalte innlegg

Nå har ADHD og Asperger ligget på topp en stund. Eller i mange år er vel rettere sagt.

Jeg har akkurat lest omtalen av Morten Hegseth sin bok 'Mr.Hell", og det gikk opp for meg at neste diagnose "alle" har, blir Nasissisme. Akkurat det tror jeg vil bli litt mer heavy å forholde seg til enn mer kjente diagnoser frem til nå.

Jeg liker Morten Hegseth veldig godt, mest fordi han er så befriende blottet for falsk beskjedenhet og kokketeri som altfor mange irriterende nok har lei tendens til å være- kjendis eller ei, faktisk.

Men om veldig mange skal stå fram som narsissister blir det utrolig slitsomt og provoserende. Hva tenker dere? 

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/475681-neste-diagnose-som-blir-aktuell/
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dag slenger jo veldig mange rundt seg med begreper som narsissist eller psykopat for veldig mye. Det kan virke som om mange har glemt at man helt fint kan oppføre seg som en drittsekk uten å ha en diagnose. Så for hvermansen er disse begrepene vannet ut allerede.

Vhanja skrev (42 minutter siden):

I dag slenger jo veldig mange rundt seg med begreper som narsissist eller psykopat for veldig mye. Det kan virke som om mange har glemt at man helt fint kan oppføre seg som en drittsekk uten å ha en diagnose. Så for hvermansen er disse begrepene vannet ut allerede.

Ja, det gjelder mange diagnoser. Psykologen til broren min sa at alle har en diagnose, men alle hadde ikke like synlige symotomer. Jeg er litt i tvil, men vi kan nok alle plotte inn ganske mange punkt på en og annen. 

Det er uansett reelle diagnoser, og det er liten tvil om at noen har sterkere trekk av narsissisme enn andre, og jeh tror også som nevnt at det blir flere som "står fram" med nettopp den diagnosen.

Jeg er en smule usikker på om drittsekker ikke har en diagnose...

knas skrev (3 minutter siden):

Jeg er ufattelig lei av Hegseth jeg da. 

Ja, det er jo greit nok det 🙂 alle kjendiser lever i risikosonen for å bli mislikt , og overeksponering trigger. For min del gjelder det Thomas og Harald. Og Skavland. Nok er ofte mer enn nok. Og din grense er din toleranse..

Kashmir skrev (8 minutter siden):

Ja, det er jo greit nok det 🙂 alle kjendiser lever i risikosonen for å bli mislikt , og overeksponering trigger. For min del gjelder det Thomas og Harald. Og Skavland. Nok er ofte mer enn nok. Og din grense er din toleranse..

De andre du nevner byr i det minste på noe mer enn seg selv. Hegseth er stort sett meg meg meg. 

Annonse

Dagbladet produserer stadig nye artikler om narsissisme og psykopati. "Slik avslører du en kvinnelig psykopat på latteren".

Vi som har drevet med psykiatrisk diagnostikk en stund, synes dette er helt på jordet. Diagnostikken er ikke enkel, og den krever at en innhenter masse opplysninger over et langt tidsspenn i personens liv.

Nevnte person er mer en klovn enn en som kan uttale seg om diagnoser.

kupton skrev (11 minutter siden):

Dagbladet produserer stadig nye artikler om narsissisme og psykopati. "Slik avslører du en kvinnelig psykopat på latteren".

Vi som har drevet med psykiatrisk diagnostikk en stund, synes dette er helt på jordet. Diagnostikken er ikke enkel, og den krever at en innhenter masse opplysninger over et langt tidsspenn i personens liv.

Nevnte person er mer en klovn enn en som kan uttale seg om diagnoser.

Jeg er helt enig i at mange artikler om narsissister og psykopater er helt på trynet. Mildt sagt.

Jeg vet dog ikke helt hvem du sikter til som "nevnte person" som uttaler seg om diagnoser? 

kupton skrev (Akkurat nå):

Ok. Da misforsto jeg. Klovn er han uansett. 

Ja det gjorde du. Det var nok han/ henne ( husker ikke kjønn ) som omtalte boken som nevnte narsissisme.

At du mener at Hegserh er en klovn er jo noe interessant da. 

Annonse

Morten Hegseth opolevde mye forvirring angående egen identitet. Han besremte seg som barn for to ting : han ville bli homo og han ville bli kjent.

Han har skrevet en bok på oppfordring av sin behandler ( psykolog ), hvor han er ærlig og forteller om oppvekst og mål uten å pynte på ting til egen fordel  som jeg forstår det. 

Og konklusjonen fra en psykiater her er at han er en klovn. Uten noen redegjørelse for hvorfor han er det.

Hva skal man si?  

Endret av Kashmir
Kashmir skrev (6 minutter siden):

Morten Hegseth opolevde mye forvirring angående egen identitet. Han besremte seg som barn for to ting : han ville bli homo og han ville bli kjent.

Han har skrevet en bok på oppfordring av sin behandler ( psykolog ), hvor han er ærlig og forteller om oppvekst og mål uten å pynte på ting til egen fordel  som jeg forstår det. 

Og konklusjonen fra en psykiater her er at han er en klovn. Uten noen redegjørelse for hvorfor han er det.

Hva skal man si?  

Det er ikke sikkert at man bør se på det som konklusjon fra en psykiater. Man har lov til å ha meninger som mennesker også 😉

Jeg synes jo generelt de fleste som eksponerer seg så mye i media om sine traumer/ barndom/ lidelser osv har et behov for å bli sett og anerkjent. Mildt sagt. Mange tar den ett steg videre og får hetta av å ikke være i søkelyset. Blir litt mye og mange av de, hvor kommer dette ekstreme behovet kan man jo lure på. 

Kashmir skrev (10 minutter siden):

Hva skal man si?  

Han virker veldig medie-kåt. 

Anonymkode: 392bb...e6a

Trinity80 skrev (Akkurat nå):

Mye som bør foregå i ett terapirom blir i dagens samfunn bredt ut i media av dem selv. Noen mennesker burde jo beskyttes. Hvor er de ‘voksne’ lurer jeg på i sånne tilfeller😅

Jeg er så enig. Men så tjener kjendiser penger på å brette ut om seg selv i det vide og brede. 

knas skrev (2 minutter siden):

Jeg er så enig. Men så tjener kjendiser penger på å brette ut om seg selv i det vide og brede. 

Joda, stemmer nok det. Men så ser man jo at det går på psyken løs. Kommer historier om ganske mye mørke tanker og handlinger ut i løpet, samfunnet har vel blitt slik. Det man kan tjene penger på skal melkes. 

Endret av Trinity80

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...